#12 af TinaR (slettet)
Spiser, spiser og spiser
Du læser en tråd i debat > vægttabTinaR (slettet)
Protein og kalorier
Det passer nu ikke, at protein ikke "feder" - der er nemlig 4 kalorier i hvert g protein (præcis det samme som i 1 g kulhydrat).
De kalorier skal tælles med i regnskabet.
De kalorier skal tælles med i regnskabet.
14 år9. april 2010 kl. 12:59
bruger slettet
re: Protein og kalorier
Jeg synes også jeg har haft problemer med sultfølelser, men efter jeg har udskåret mellemmåltider fra min kostplan, er jeg aldrig mere sulten. Det er som om mellemmåltiderne holdt min sultfølelsen kørende, i stedet for at mætte. Nu spiser jeg tre måltider dagligt + et dagligt stykke chokolade om aftnen...
Spiser som regel til morgenmad enten:
300g yoghurt + et stk. frugt eller
60g havregryn kogt til grød + et stk. frugt
Til frokost:
To stk. rugbrød m. magert pålæg + et stk. frugt
Aftensmad: Efter tallerkenmodellen, altså ca. 125-200g kød, fisk eller fjerkræ, ca. 2 kartofler, 50g rå pasta, ris el. brød og 2-300g grønsager og salat.
Derefter 20g mørk chokolade som regel
Jeg er mæt igennem hele dagen... Men jeg drikker en del te, kaffe og sukkerfri sodavand igennem dagen som fylder godt i maven...
Spiser som regel til morgenmad enten:
300g yoghurt + et stk. frugt eller
60g havregryn kogt til grød + et stk. frugt
Til frokost:
To stk. rugbrød m. magert pålæg + et stk. frugt
Aftensmad: Efter tallerkenmodellen, altså ca. 125-200g kød, fisk eller fjerkræ, ca. 2 kartofler, 50g rå pasta, ris el. brød og 2-300g grønsager og salat.
Derefter 20g mørk chokolade som regel
Jeg er mæt igennem hele dagen... Men jeg drikker en del te, kaffe og sukkerfri sodavand igennem dagen som fylder godt i maven...
14 år9. april 2010 kl. 14:44
Men jeg havde overvejet det, nu prøver jeg først at vende mig til at det er ok at føle sult.
Det tror jeg måske jeg har vænnet mig fra i årernes løb.
Det virker ok indtil nu 2½ mdr inde i min nye livsstil og 7,3 kilo lettere, men jeg har stadig det med akupunktur i hovedet..