stigende vægt

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: stigende vægt
Hej
Rigtig god tråd, incl. oplysninger jeg ikke var klar over, og som også hjælper mig.
Noget andet jeg selv er opmærksom på i den forbindelse er, at med mindre man har sådan en vægt som lægen har, så er der altså en usikkerhedsmargin. Min egen vægt, som endda er ret så ny, sagde i brugsvejledningen, at man skulle være opmærksom på, at det altså kunne hedde op til +/- 700 grams udsving.
At tænke på sådan et teknisk forhold er noget af det der gør, at jeg ikke bliver alt for deprimeret når vægten viser tegn på at gå den forkerte vej. Så er det altså også nemmere at holde motivationen når man ved, at der er ting man ikke lige kan gøre så meget ved. I sidste ende skal man nok kunne se det på vægten.
Lige lidt en anden genre end de andre indlæg - men det er det, der er med til at gøre, at jeg ikke siger, at så kan det være lige meget (for i løbet af den forgange halvanden uge er der dog blevet et kg mindre af mig).
Tak for gode indlæg
Hilsen Anne
14 år20. januar 2010 kl. 07:57
re: stigende vægt
Men hellevester, du skal jo netop IKKE komme under 1200, for så er det at kroppen tror du sulter og lukker ned for forbrændingen mm. Du skal over 1200 - også når du ikke træner. Hvis jeg intet laver af motion osv, så forbrænder jeg dagligt knap 1800 kcal. Så de dage skal jeg gerne ramme kalorieindtag på 1400-1500 kcal. Så taber jeg mig lidt selvom jege er inaktiv. Det med at sigte efter 1200 rent, eller derunder, gør det modsatte for dig....du skal højere op, men ikke meget. Hellere lidt (50-200) over end under kcal. Så kan du stadig tabe dig selvom du ikke træner! Held og lykke med det.
14 år20. januar 2010 kl. 10:23

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });