stigende vægt

Du læser en tråd i debat > vægttab

stigende vægt
Det gik ellers stød og roligt nedad med vægten. Men min vægt er nu stigende,indenfor de sidste 2 dage, rimeligt irriterende, når jeg nu passer på hvad jeg spiser.
Ved godt jeg ikke lige rører mig så meget i disse dage, men alligevel.

Nogen der har en god forklaring på det.

Helle
14 år19. januar 2010 kl. 07:47
re: stigende vægt
kan det være væske - hvis man er tæt på sin menstruation vejer man gerne lidt mere
14 år19. januar 2010 kl. 07:49
som mivsel siger, det kan have noget med din cyklus at gøre. jeg tror du må prøve at fortsætte lidt endnu og hvis det ikke retter sig indenfor et par dage, må du finde ud af, om det kan have noget at gøre med en ny vare, du er begyndt at spise, eller hvad det kan være.
14 år19. januar 2010 kl. 08:52
Der vil komme mange af den slags perioder desværre. Og det er her man skal være stædig og holde fast. Det kan være en god ide at forberede sig på hvad man vil gøre når man oplever stilstand. Hvordan kan man holde fokus og ikke falde i fordi det hele er så synd.

Det kan være godt at fokusere på vægten på andre måder. Mål med målebåndet og glæd dig over de mange cm som er røget. Læg mærke til tøjet at det sidder løsere. Hold fokus ved at skrive aktivt her på forum eller læse om vægttab.

Vigtigt er det at holde fast, så skal vægttabet nok komme igen.
14 år19. januar 2010 kl. 09:20
indlægget kunne godt være skrevet af mig... Jeg oplever også min vægt stiger ligeså hurtig som jeg taber det. i forgårs havde jeg yes dag 75,8 kg og idag total tudetur 76,9. Jeg fatter det ikke.

Ved godt det I siger med jeg kan have noget i tarmene men for pokker det er svært at kæmpe når man taber 1 kg og så 2 dage efter er det på igen.

ifølge indtastningerne skulle jeg tabe mellem 100-300 g hver dag men ikke i virkeligheden.

og cm er heller ikke faldet det store. Jeg træner 3 gange pr uge så motion får jeg også så for mig mystisk.

så Hellevester jeg forstår hvad du mener..:-)

men på de her dage må vi bruge forummet og få lidt opbakning for vi kan og vil tabe os ikke :-)
14 år19. januar 2010 kl. 15:28
Som kvinde går ens vægt op og ned.
Før min menstruation kan jeg tage helt op til 2 kilo på, som jeg så taber i løbet af selve menstrutionen.

Jeg har tilladt mig at kigge lidt i din mad-dagbog.

Dit kalorie indtag ligger meget lavt, tit under de 1200 kalorier, som er absolut minimun for at din krop kan fungere.
Når indtaget er så lavt sætter din krop forbrændingen markant ned for at kunne fungere og i sidste ende kan det medføre en vægt stigning selvom du spiser sundt.

Ud over det ville det også være smart at sætte dit protein indtag op, da det hjælper musklerne til at blive på og ikke blive "slanket" af og de er vigtige da det er dem der står for store dele af din forbrænding.

f.eks. 100 gram rejer ligger på ca. 110 kcal men indholder 24 gram protien, så de kan være et godt sted at starte.
14 år19. januar 2010 kl. 16:32
har du overvejet at muskelmasse vejer mere end fedt?
14 år19. januar 2010 kl. 21:52
Jeg vil også sige som Noire at du spiser for lidt! Jeg ligger selv i perioder på de her lige godt 1200, og nogle gange synes jeg mit vægttab går i stå...så spiser jeg så jeg i stedet kommer op på 1400-1600 kcal, og sørger for selvfølgelig at forbrænde nok til at der er et underskud...og så sker der noget med vægten igen.

Og ja, så sker der også en masse i forhold til væske, både i forbindelse med mens (og cyklus i det hele taget...tror også der sker noget omkring ægløsning i mit tilfælde?? ) og også i forbindelse med træning...det r derfor man kun bør veje sig 1 gang pr uge for ikke at se alle de små udsving....men jeg vejer mig nu også hver dag og bliver irritereret over at stige i vægt ;)
Hold ved dine gode vaner. det skal nok komme igen!
14 år19. januar 2010 kl. 23:33
Nu er jeg selv i situationen også - de 1,1 kg jeg har smidt i løbet af ugen plus 200 gram - men skal så også begynde min menstruation i overmorgen, så ser lige tiden an.

madital havde nemlig også lovet et vægttab på lidt over 100 gram siden i går, så plus 1,3 er enten forkert vejet, eller væske :)
14 år20. januar 2010 kl. 06:54
Tak for alle Jeres input!!!!!!

Ja, idag var vægten så nede på 77,4. så den er faldet siden igår.
At jeg spiser for lidt, kom bag på mig. Prøver at holde mig under de 1200 Kcal, især i disse dage hvor jeg så godt som intet motion får, på grund af knæskade og infektion i kroppen.

Er super glad for Jeres svar, det er dejligt med nye input, når det går galt, det får mig op igen.
14 år20. januar 2010 kl. 07:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });