Fedt %

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Fedt %
Hej Poisongirl,
Grunden til du har for lidt kalk kan værefordi fedtprocenten er for lav, det påvirker nemlig hormonerne og hormonbalancen skal være i orden ellers ka det afkalke dine knogler og faktisk ødelægge dem fuldstændigt indeni, så pas på med det, du skal minimum op på 25 % fedt i dagskosten og have den fedtprocent op :)
14 år23. januar 2010 kl. 08:37
Okay, vildt at der er så stor forskel på 19 og 25% i kosten..
For snakkede ikke om den i kosten da jeg oprettede emnet, der var det kroppens fedt% jeg mente...
Men vil det være okay at jeg stadig styrketræner eller vil det modvirke at fedtprocenten bliver højere?
14 år24. januar 2010 kl. 10:03
Hej PG

Hvis du virkelig er i tvivl, så snak med din læge, en diætist eller en træner i et fitness center. De er bedre i stand til at vurdere dit konkrete tilfælde => dvs tage din kropsbygning mv i betragtning.

De GENERELLE anbefalinger er, så vidt jeg kan se: mellem 19 og 31 hvis du er sund og rask og under 18, og mellem 23 og 31 hvis du er over 18.
(dietandfitnessresources.co.uk)

Kvindelige sportsfolk ligger som regel mellem 14 og 19 % og det regnes så vidt jeg ved også for at være sundt.

14 år24. januar 2010 kl. 12:07
Det var faktisk denne jeg ville sætte ind:

healthchecksystems.com
14 år24. januar 2010 kl. 12:10
Hey
Jeg er selv i lav fedtprocent klassen. er 166 høj, ca 56-57 kg, og har en fedt procent på knapt 10.
Det ligger bla i at jeg træner en del, og spiser generelt fedt fattigt. Min læge er nu ik skræmt, hun holder godt øje og siger bare jeg skal sørge for nødder og god fedt når det er. Jeg ved også at så længe jeg træner som jeg gør, så bliver det svært at få fedtet op. Dog skal den noget op, hvis jeg skal have forhåbninger om graviditet på et tidspunkt inde for få år.
Fra november til og med december røg den et par procenter op selvom jeg tabte mig. Men da jeg tog fat i træningen igen, røg det hurtigt.
JEg vil klart anbefale dig at lade din læge holde øje så du ikke skader din krop...
14 år24. januar 2010 kl. 17:59
En fedt% på knap 10? Det er jo helt vildt lavt.. er du en mand eller kvinde? for det lyder da ikke for sundt hvis du er en kvinde.. Jeg har selv haft menstruelle problemer og min % er endda meget højere end din...
14 år24. januar 2010 kl. 18:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });