kj vs. kcal

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: kj vs. kcal
PoisonGirl: Du skal ikke lade dig forvirre... 100kcal pr 100 g er stadig 100kcal... det som han skriver er at 100 KILO kalorier er det samme som 100000 GRAM kalorier... men man benytter sig ikke af den måleenhed... det er det samme som at sige at 1 kilometer er det samme som 1000 meter....

Håber det hjalp lidt:o)
14 år18. januar 2010 kl. 10:30
re: kj vs. kcal
Jeg har valgt at bruge kcal fordi der ofte på importerede madvarer i nogle grønthandlere kun er opgivet kcal på varen og jeg gider ikke regne om til kj. Ellers synes jeg at energien er nævnt i begge enheder på stort set alle varer i alm supermarkeder.
14 år19. januar 2010 kl. 08:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });