#1 af Mivsel (slettet)
kj vs. kcal
Du læser en tråd i debat > vægttabMivsel (slettet)
kj vs. kcal
Hvorfor vælge at se ens forbrug/indtag som det ene eller andet - er der fordele og ulemper?
14 år16. januar 2010 kl. 19:35
Bøge (slettet)
re: kj vs. kcal
Jeg vælger kalorier fordi jeg synes det er nemmere at arbejde med mindre talstørrelser, og fordi jeg synes kalorier er det der bliver brugt mest i flest henseender.
Tror det er meget en vanesag.
mvh
Bøge
Tror det er meget en vanesag.
mvh
Bøge
14 år16. januar 2010 kl. 19:50
claus (slettet)
Jeg er ingeniør og vant til at arbejde med SI-enheder, derfor vælger jeg kJ, den er jeg vant til og derfor er den nemmest at regne med i hovedet. For mig er kilokalorier (som kcal er en forkortelse for) en gammeldags enhed på niveau med pund, alen og favne, så det undrer mig, at den stadig er i brug.
Claus
Claus
14 år16. januar 2010 kl. 19:52
bruger slettet
Jeg bruger kJ da jeg er under uddannelse inden for ernæringsverdenen, og det er det man bruger der.
Kcal er som Claus nævner en gammel måde at gøre det på, og læger, diætister og lignende bruger kun kJ betegnelsen....derfor er det nemmest for mig, både fordi jeg bruger det i hverdagen, men også fordi det nu engang er den enhed ernæringseksperter og denne side bl.a. bruger.
Tror ikke der er fordele/ulemper ved brugen af det ene eller det andet, det er som Bøge nævner mest en vanesag.
Vh Karin
Kcal er som Claus nævner en gammel måde at gøre det på, og læger, diætister og lignende bruger kun kJ betegnelsen....derfor er det nemmest for mig, både fordi jeg bruger det i hverdagen, men også fordi det nu engang er den enhed ernæringseksperter og denne side bl.a. bruger.
Tror ikke der er fordele/ulemper ved brugen af det ene eller det andet, det er som Bøge nævner mest en vanesag.
Vh Karin
14 år16. januar 2010 kl. 20:00
Gine (slettet)