#11 af SiriS (slettet)
torsdagsstafet
Du læser en tråd i debat > vægttabSiriS (slettet)
re: torsdagsstafet
60,7 - ih, altså! Jeg spiser efter planen og bevæger mig mere, men samler åbenbart alligevel noget op i stedet for at tabe det!
15 år27. oktober 2009 kl. 07:48
Sus1 (slettet)
Jeg synes, dit og mit vægttabsmønster ligner hinanden meget, Siri. Jeg oplevede første gang stagneringen, da jeg var på vej fra 61 til 59. Den lå og svingede mellem 59,8 og 60,6 i rigtig, rigtig lang tid, selvom jeg spiste korrekt og dyrkede meget motion. Så tog den et dyk ned på 59,3 og herfra gik det laaaaaangsomt ned til 58,2. Halvanden måned tog det mig! Siden er den ligeså langsomt dalet ned, hvor jeg er nu, på 57,1 - 57,5. Og der ligger den stædigt fast.
Jeg har ikke haft målt mig med et målebånd, men ville ønske, jeg havde gjort det, så jeg måske kunne måle nogle små fremskridt.
Mit endelige vægtmål er 55, og ifølge diverse kalorieudregningsmaskiner skulle jeg have nået det for flere måneder siden, min kost og mine motionsvaner taget i betragtning. Ufedt, ufedt, ufedt.
Jeg håber, der snart sker et skub, så jeg snartligt når mit mål. Og jeg håber, at jeg ikke med det samme ryger op på 57 igen, når jeg begynder at spise vedligeholdende! Det kunne man da godt mistænke kroppen for at gøre, nu den har så svært ved at give sig det sidste stykke, selvom jeg spiser og motionerer, som jeg gør.
Vi må væbne os med tålmodighed :)
Jeg har ikke haft målt mig med et målebånd, men ville ønske, jeg havde gjort det, så jeg måske kunne måle nogle små fremskridt.
Mit endelige vægtmål er 55, og ifølge diverse kalorieudregningsmaskiner skulle jeg have nået det for flere måneder siden, min kost og mine motionsvaner taget i betragtning. Ufedt, ufedt, ufedt.
Jeg håber, der snart sker et skub, så jeg snartligt når mit mål. Og jeg håber, at jeg ikke med det samme ryger op på 57 igen, når jeg begynder at spise vedligeholdende! Det kunne man da godt mistænke kroppen for at gøre, nu den har så svært ved at give sig det sidste stykke, selvom jeg spiser og motionerer, som jeg gør.
Vi må væbne os med tålmodighed :)
15 år27. oktober 2009 kl. 12:31
angelique (slettet)
Jeres krop opbygger vel også noget muskel med alt den træning og sund mad. Og så kan vægten jo godt stå stille eller stige selv om at kroppen bliver mindre.
15 år27. oktober 2009 kl. 15:03
SiriS (slettet)
Jeg træner kun lidt til moderat, men jeg tror du har ret i det. Jeg kan både se og mærke forandring, så jeg _er_ glad. Det var deprimerende at opleve kiloene lægge sig på kroppen, ca et halvt kilo i kvartalet, støt indtil sidste år. Siden har jeg prøvet at tabe mig i flere omgange, men kom først for nylig ned på 60 kg, efter et sejt træk herinde - -3 kg siden august. Den udvikling er vendt nu for altid. Jeg optimerer og finjusterer min kost med stor iver, og jeg bygger langsomt kroppen op ved at putte motion ind her og der. Min begyndende appelsinhud er også voldsomt minimeret. Alene det gør mig meget bedre tilpas i min krop, og jeg føler mig yngre, men der er mange flere fordele.
Det er rart at høre om din erfaring, Sus1. Et kilo om måneden synes realistisk for mig at smide, men af og til vil jeg også gerne give den en skalle og se om jeg kan tabe et kilo på en uge. Det er dog ikke lykkedes endnu.
Det er rart at høre om din erfaring, Sus1. Et kilo om måneden synes realistisk for mig at smide, men af og til vil jeg også gerne give den en skalle og se om jeg kan tabe et kilo på en uge. Det er dog ikke lykkedes endnu.
15 år27. oktober 2009 kl. 15:28