Sådan noget hø - jeg gør da noget forkert.......

Du læser en tråd i debat > vægttab

Sådan noget hø - jeg gør da noget forkert.......
for nu er jeg på 78.2 og udgangspositionen var jo 78 for nogle dage siden.
Så ud over at ha lyst til at tude så må jeg se i øjnene at jeg ikke har "knækket koden".
Jeg indtager færre kalorier, men på motionssiden er jeg sløv.
ER der nu alligevel noget om at det er smart at undgå kulhydrater - men vi skal jo have dem, vores krop og hjerne skal da - ikke? Og jeg æææælsker brød og spiste gerne dobbelt så meget :-(

Nogen gange bliver jeg så arrig over at jeg ikke bare kan leve med mit bmi på 26 - men alligevel, jeg er ikke tilfreds med denne vægt, det er jeg ikke.
Men det er som om min krop bare klynger sig til sine deller......

Idag skal vi i Zoo, os 4, og gæt hvem der havde regnet med at kunne synde med god samvittighed? Mig, nemlig! Nå, gulerødderne er nu pakket, men ØVØVØV for en morgen - men imorgen er jeg på igen.
Tror jeg.......
KH Lene Gammmelmor
17 år15. februar 2008 kl. 06:02
re: Sådan noget hø - jeg gør da noget forkert.......
Rolig. Hvis du fortsætter med at have energiunderskud hver eneste dag og dit aktivitetsniveau i øvrigt er sat rigtigt, så skal du nok tabe dig. Men overvej at få checket om du har sat det rigtige aktivitetsniveau. Det kan du gøre ved under motion at taste dine aktiviteter ind for et HELT døgn. På den måde kan du være sikker på at du ikke går og tror at din forbrænding er højere end den egentlig er. Og hvis dit aktivitetsniveau passer til virkeligheden og du fortsat spiser så du har det underskud du skal, så skal vægttabet nok komme.

Så op med humøret.

Kh Karina
17 år15. februar 2008 kl. 07:57
Tak - det vil jeg tjekke i aften for jeg har et pænt underskud på kalorietallet - underskud ihvertfald :-)

Ha en dejlig fredag.
KH Lene Gammelmor
17 år15. februar 2008 kl. 08:00
Lene - jeg synes du skal finde ud af dit syndeniveau nu du skal i zoo med familien. Og så gøre som du havde planlagt. Det giver ikke rigtig mening at straffe sig selv - få en god dag ud af din tur og nyd gerne en is med dine børn. Din kur skal nok - også selvom den ikke arter sig - kunne indeholde det. Naturligvis uden at gå amok i usunde ting, planlæg den ene eller de to ting du vil have som er usunde og spis det med god samvittighed - og fortsæt så med kuren med fornyet energi og motivation.

Så længe du har det rigtige underskud i løbet af f.eks. en uges tid, så er du på rette vej. Men nogen gange så tager virkeligheden bare lidt tid om at finde de nye tilstande - det er en fysisk lov ;-)

Hvad var din startvægt egentligt?
17 år15. februar 2008 kl. 10:17
den med kulhydrat er der jo delte meninger om men jeg tror på det er rigtigt at kroppen ikke har godt af så mange. jeg er selv på atkins hvor man næsten ingen må få det virker for mig og har prøvet for sjov at taste ind for at se hvor mange kalorier jeg indtog og det var omkring 1800 på atkins hvor jeg har tabt mig pænt 4 kg på 14 dage men da jeg talte kalorier uden at begrænse kulhydrat tabte jeg mig næsten ikke på 1300 kalorier det gik i hvert fald MEGET langsomt og det var min tålmodighed ikke til.
17 år15. februar 2008 kl. 11:41
Ja, jeg har syndet og det med største fornøjelse........men imorgen er det op på kaloriehesten igen.
Mht kulhydrater så forstår jeg det ikke helt for er kulhydraterne ens i groft og fintmalet mel, mon?
Vi har ikke haft almindelig hvedemlelher i huset længe. Jeg bager med spelt og grovere sager.
Det eneste sødemiddel jeg bruger er Birkesød og det er ikke meget.
Nå, men - imorgen er der atter en dag, men det er altså så rart med jeres svar og jeg læser op på de forskellige debatter og bliver klogere hee tiden.
KH Lene Gammelmor
17 år15. februar 2008 kl. 19:36
Spelt er en gammel kornsort, men det gør den ikke grov. Kun hvis skal og kim er malet med, er der tale om en grov mel og det betyder du skal nærlæse på speltmelsposen om det er en grov mel eller ej.

Det samme gældes i øvrigt andre meltyder, hverunder også hvedemel ;-)
17 år15. februar 2008 kl. 19:55
Ja, den er jeg skam med på - står du og mangler en rigtig grov rugbrødsopskrift er jeg også leveringsdygtig :-) bagning er godt!

Men jeg tror at det er det der med kulhydrater jeg hellere må google lidt på.
KH Lene
17 år15. februar 2008 kl. 20:02
Det er såmænd ikke kulhydraterne som sådan, der er forskel på, så vidt jeg ved. Men du får mange flere kostfibre i de grove meltyper og de mætter en masse uden at de giver energi...
17 år15. februar 2008 kl. 20:05
Giv mig dine 2 bedste opskrifter på brød eller boller - så bliver jeg glad. Jeg bager nemlig også en del selv.
17 år17. februar 2008 kl. 08:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...