5 kilo - det er jo ingen ting! - og dans!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: 5 kilo - det er jo ingen ting! - og dans!
Igen - lad være med at sige til dig selv at du har rygrad som en regnorm. fortæl dig selv at du godt kan ændre på det, og lav evt. en liste over hvad du kan gøre ved problemet, altså læg en strategi, som er realistisk, før du sidder i situationen. Det kan hjælpe også at se på hvad det er for situationer. Fx spiser jeg gerne mange chips og snacks til fester eller receptioner hvor jeg ikke rigtig kender nogen, fordi jeg så er 'optaget' og ikke bare står og stritter nervøst, fodi jeg ikke lige kan finde ud af at mingle.
14 år23. juni 2010 kl. 11:31
Altså min pointe er at jo mere du ved om problemet jo lettere er det at finde en eller flere løsninger at have med i ærmet.
14 år23. juni 2010 kl. 11:32
Det er vise ord.

Jeg har egentlig ikke reflekteret over, hvorvidt det er situationsbestemt når jeg bryder mine løfter til mig selv.

Jeg tror jeg vil føre det ind i min dagbog her på madital lidt ligesom jeg har skrevet maden ind det første stykke tid. Det ledte mig i retningen af at forstå, at det var små ting ved hvert enkelt måltid, der gjorde mig overvægtig og ikke så meget en generel tendens til at spise meget kage eller grillmad.

Måske er det også små ting ved kage-bordet, der gør, at jeg ikke kan holde mig i skindet.

Til min egen ros, må jeg dog tilføje at jeg i høj grad er blevet bedre til at begrænse skaden ved at spise mindre af det søde, når det endelig er der. Det handler om, at min indre stemme nu er der med det samme.

Morgenvejning (ja, jeg er også en af dem, der er der hver evig eneste dag) er en form for ritual, der binder mig til den nye livsstil. En form for daglig trosbekendelse til sundere mad og sundere valg.
14 år23. juni 2010 kl. 12:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...