De søde sager kan jeg for det meste styre uden besvær. Bliver der serveret, kan jeg godt lade mig friste af kager og slik. Men sjovt nok, så har jeg i en periode i vinter hyppigt fået bagerkager, og jeg synes simpelthen de er så dårlige, at jeg slet ikke har lyst mere. Basser, snegle, brunsvigere, borgmesterstænger, træstammer, hindbærsnitter, studenterbrød, øv, det er da klamt. Enten smager de af margarine eller også er de alt for søde, ikke bagt igennem eller bagt for meget, eller der er alt for meget glasur på. En god tærte, cookie eller muffin kan jeg lide, men så skal de dælme også være gode (og ikke for søde).
Nå, det blev en rant, og jeg huggede din tråd, det må du undskylde. Tilbage til sagen: Sukkerafhængighed og ugidelighed er noget jeg har erfaring med. Min opskrift til håndtering af begge dele hedder: Sæt dig ind i sagerne, find ud af hvor du vil sætte dit eget niveau, tag en moden beslutning omkring det når du er klar, hold dig beslutningen for øje til den er blevet en del af dig, og hav tålmodighed med dig selv. Vær forberedt på at det godt kan tage flere år, før du handler som du gerne vil det meste af tiden.
Jeg låner og læser konstant bøger og magasiner om motion, og det motiverer mig. Jeg har også perioder hvor jeg ikke kan slæbe mig ud af døren. Lige for tiden er jeg gået i træningslejr. Dvs. jeg har besluttet mig for et ugentligt niveau, jeg VIL holde i en måned. Så håber jeg at de resultater jeg opnår vil gøre det både fysisk og mentalt lettere at fortsætte.
Jeg ønsker dig alt held og lykke med din proces.
Du kan evt. skrive med om din motion i motionsbloggen.
#2 af SiriS (slettet)
er der andre der også har det sådan?
jeg har også svært ved at komme igang med motion