#12 af SiriS (slettet)
rygradstjek :o)
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+SiriS (slettet)
re: rygradstjek :o)
Tak for jeres råd. Jeg har genoptaget indtastningen. Humøret er godt nok i dag, selv om vejret er ret dprimerende. Har skubbet nogle deadlines o håber det giver mig tid nok til at nyde arbejdet - og holde lidt fri.
14 år12. maj 2010 kl. 14:57
SiriS (slettet)
sqzee: Små skridt bevæger dig også fremad!
14 år12. maj 2010 kl. 14:59
mia_duberg (slettet)
min rygrad har heller ikke haft det vildt godt.. Mandag besluttede jeg mig for at starte igen på den grønne nupokur, tirsdag faldt det sammen, og jeg fik et lille ædeflip. Tilgengæld fik jeg simpelthen så meget kvalme at jeg nu er motiveret til bare at spise ekstra sundt, motionere mere og holde mig fra kage osv.
Hvis jeg kan klare det vil jeg i weekenden belønne mig selv med at lave en god dessert til mig og manden, og selvfølgelig kun spise lidt!
Hvis jeg kan klare det vil jeg i weekenden belønne mig selv med at lave en god dessert til mig og manden, og selvfølgelig kun spise lidt!
14 år12. maj 2010 kl. 16:03
gtfh (slettet)
Lige nu er jeg ned i et hul, efter en tid hvor det er gået supergodt.
Jeg var til 2 x fødselsdag i weekenden, hvor jeg faldt tilbage i de gamle madvaner. Dem slap jeg ikke helt af med, inden jeg fik to sene vegter på arbejde og uha, jeg fik brugt penge i kiosken.
I dag begyndte godt, men kan ikke holde moralen oppe, da jeg skal til fødselsdag igen i morgen.
Desværre er det sådan, at er jeg faldet af sporet, så går der gerne 2-4 dage inden jeg er "på" igen. Og hvis jeg ved at der skal ske noget, så taber jeg grebet typisk 1-2 dage før.
Alt i alt, er det noget snot, lige nu......
(men jeg har naturligvis ikke givet op)
Jeg var til 2 x fødselsdag i weekenden, hvor jeg faldt tilbage i de gamle madvaner. Dem slap jeg ikke helt af med, inden jeg fik to sene vegter på arbejde og uha, jeg fik brugt penge i kiosken.
I dag begyndte godt, men kan ikke holde moralen oppe, da jeg skal til fødselsdag igen i morgen.
Desværre er det sådan, at er jeg faldet af sporet, så går der gerne 2-4 dage inden jeg er "på" igen. Og hvis jeg ved at der skal ske noget, så taber jeg grebet typisk 1-2 dage før.
Alt i alt, er det noget snot, lige nu......
(men jeg har naturligvis ikke givet op)
14 år12. maj 2010 kl. 16:48
SiriS (slettet)
Hmm, må jo indrømme at det også er sådan det kører for mig. Tankevækkende. Det gør jo den potentielle forstyrrelse af vægttabet endnu større. og det er helt unødvendigt.
Jeg tror det skyldes sårbarhed over for forstyrrelser i de daglige rutiner, som så overføres til maden. Det kan være social usikkerhed, som man måske slet ikke mærker, når man spiser sig fra det. Jeg bliver typisk også virkelig træt.
Jeg tror at man kan gøre noget ved det med opmærksomhed på problemet. Hvis jeg ved at jeg er en måned om at lade op til at løbetræne, hvis jeg først kommer ud af vanen, så er det f... med at hænge på. Hvis jeg ved at den familiefest vil få mig til at spise mere sødt og fedt end normalt i dagene før og efter, kan jeg sætte mig op til at 'dette er madmæssigt en helt normal dag', inden jeg er stået ud af sengen. Det er da værd at forsøge.
Jeg tror det skyldes sårbarhed over for forstyrrelser i de daglige rutiner, som så overføres til maden. Det kan være social usikkerhed, som man måske slet ikke mærker, når man spiser sig fra det. Jeg bliver typisk også virkelig træt.
Jeg tror at man kan gøre noget ved det med opmærksomhed på problemet. Hvis jeg ved at jeg er en måned om at lade op til at løbetræne, hvis jeg først kommer ud af vanen, så er det f... med at hænge på. Hvis jeg ved at den familiefest vil få mig til at spise mere sødt og fedt end normalt i dagene før og efter, kan jeg sætte mig op til at 'dette er madmæssigt en helt normal dag', inden jeg er stået ud af sengen. Det er da værd at forsøge.
14 år12. maj 2010 kl. 18:48
sqzee (slettet)
Forstyrrelser i planen er altid et problem for mig madmæssigt. Jeg har meget svært ved at forklare min panik når der bliver lavet om på planen så jeg spiser tidligere end jeg skal eller sådan noget. Eller jeg bliver tvunget til at købe noget at spise. Eller spise hjemme hos folk. Så meget OLIE som folk bruger i deres mad! Ikke kun er det ikke godt for vægttabet men det er unødvendigt åh.
Nå men i øjeblikket går det godt for mig. Jeg taster in og er inde på madital hver dag. Hvilket tvinger mig til at se mit vægttab i øjene og derved tænke ekstra over hvad jeg spiser. Min krop har det allerede bedre kan jeg mærke. Den er ikke tung og træt og alt den gode mad jeg spiser smager jo godt :)
Nå men i øjeblikket går det godt for mig. Jeg taster in og er inde på madital hver dag. Hvilket tvinger mig til at se mit vægttab i øjene og derved tænke ekstra over hvad jeg spiser. Min krop har det allerede bedre kan jeg mærke. Den er ikke tung og træt og alt den gode mad jeg spiser smager jo godt :)
14 år13. maj 2010 kl. 16:30
Motionen er der stadig ikke sket noget med må jeg indrømme. Jeg har ikke overskud endnu. Endnu.
Jeg har også sat mål af 500g på 7 dage. Det er realistisk og stadig en god del synes jeg.