rygradstjek :o)

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

rygradstjek :o)
hej allesammen,

skal vi ikke lige have en fælles tråd, hvor vi skriver lidt om, hvordan det går for os i forhold til vores vægttab? Her tænker jeg ikke kun på antal kg vi har tabt, men også om hvordan vi klarer os i hverdagen. Får vi sagt nej til de sukkerholdige og fede madvarer, får vi motion nok, hvordan har vi det psykisk med at være overvægtige osv osv?

Jeg kan selv lægge ud:

Vægten i dag siger 73,8 kg på trods af 3 kugler Cartedor is én dag og ½ vegetarpizza uden ost i går - og jeg havde egentlig ikke regnet med vægttab efter dét.
Men ugens samlede tab er på 900 gram :o)
Rent psykisk er jeg sådan lidt op og ned. Var ude og købe tøj i går, da vi skal til konfirmation i dag. Suk. Jeg HADER at købe str large, når nu jeg HAR været str small engang. Men det kommer igen, og det kommer snart, hvis mit vægttab fortsætter med sådan en fart.
Så er der konfirmationen i dag.. Sidder lige nu og spiser lidt blendet blåbær, banan, ananas og papaya med et skvæt juice og A38, og så med 30 gram levebrødsmüsli. Smager skidegodt, mætter, og så får jeg ikke så mange kcal fra morgenstunden. Skal jo spare op til konfirmationen i dag, og jeg gruer virkelig for, om det kun er fed mad vi skal have. Håber sådan, at jeg kan vælge at være sund derude.

Håber at høre fra mange andre af Jer :o)
14 år9. maj 2010 kl. 07:15
re: rygradstjek :o)
Jeg har haft rygrad som en regnorm den sidste tid, men regner med at skulle stive den lidt af den kommende tid. Jeg har spist virkelig meget junk og chokolade. Jeg har været ret stresset over planlægning af konfirmation og meget andet, så der har bare ikke været overskud til at tænke sund kost samtidig. Tåbeligt for enhver ved jo at kosten har en enorm betydning for vores psyke. Og jeg er sgu nok ikke blevet mindre stresset over at spise lortemad. Men sådan er hjernen jo så underlig.

Jeg kender ikke status på vægten, da der ikke er batterier i badevægten her lige pt. Håber at få købt batteri i dag, så jeg kan få lavet en vejning i morgen.
14 år9. maj 2010 kl. 09:04
For mig går det ret meget op og ned ligenu.

"orker" ikke helt at spise sund, men sørgere de fleste dage for at ligge på de kalorier jeg skal intage.
Jeg spiser pt. for meget junk food og brød, men tilgengæld er det lykkes mig at holde mig fra sukker og det er jeg glad for.

Min vægt står lidt stille ligenu og det er også okey, bare den ikke går for meget op :).
14 år9. maj 2010 kl. 18:28
Jeg har ligeledes ikke haft nogen rygrad det sidste stykke tid. Det er virkelig skidt. Nu har jeg ændret mit mål til et halvt kg på 7 dage, jeg håber virkelig det lykkedes. Jeg har ingen grøntsager i huset og burde virkelig ud og købe nogen men jeg føler ingen lyst til at spise dem.

Jeg ved ikke hvilket spændende mad jeg kan lave som jeg gider spise? Jeg er helt fortabt. Jeg har ikke lyst til noget længere. Kun brød og chokolade. Jeg må tvinge migselv ned til grønthandleren i morgen...

Motion er også helt ude af billedet. Jeg ved ikke hvor jeg skal finde min motivation fra. Jeg vil enormt gerne have der er en der tvinger mig ud og løbe! Eller laver god mad til mig.

Det eneste gode jeg kan sige er at jeg er tilbage på madital og jeg taster ind.
14 år9. maj 2010 kl. 18:48
Findes der nogen rygrad der er slappere end en regnorms? I så fald er det sådan min rygrad er i øjeblikket.

I forrige uge stod min vægt helt stille, men i den forgange uge er det gået helt galt. Mandag syntes jeg at jeg skulle holde op med at ryge, dette varede til fredag hvor jeg måtte give op. Men i den periode har jeg været sindsygt deprimeret og kastet min kærlighed over den lækre chokolade.
Mine almindelige måltider har også været fuldstændigt fucket, og jeg kan kun forvente en vægtstigning til mandagens vejning.

Jeg gransker i øjeblikket min hjerne og andre gemmer af min krop for at finde noget motivation til at komme videre, men ved ikke hvor jeg skal finde den henne. Er der nogen af jer der har et godt råd?
14 år9. maj 2010 kl. 22:26
Ja, jeg kan da i hvert fald se, at jeg bestemt ikke er den eneste!

Min gode grund til at spise usundt er nemlig den at jeg er flyttet hjemmefra med min kæreste. Og lige nu går det jo "rigtig" godt med at købe ind - hvidt toastbrød, chips, kakaomælk osv. Jeg prøøøøver virkelig at stramme op og jeg håber at i dag bliver starten (igen igen). Motion har jeg heller ikke fået dyrket, for har simpelthen ikke haft overskud til det.
Men, nu begynder jeg igen. Jeg kan mærke det ;)
14 år10. maj 2010 kl. 07:02
Jeg spiser masser af grønt og rimelig sundt, men jeg har lige fortæret 6 flødeboller fra Irma... De smagte helt super, men må hellere ud og power walke senere så de ikke sætter sig for godt fast...
Jeg taber mig stille og roligt, har fastsat ½ kg om ugen og det ryger der... Så selvom der med jævne mellemrum ryger chokolade indenbords, så går det den rigtige vej alligevel.
Jeg er dog lidt nervøs for en stor fødselsdag der komme nu her, med brunch, kage osv.
14 år10. maj 2010 kl. 20:42
Jeg har ikke tastet ind i en uge. Har været en tur i Berlin et par dage og spist meget mere brød end jeg plejer, nydt desserter og drikkevarer. Og der er selvfølgelig røget et kilo på igen. I aften skal jeg spise middag med en ældgammel veninde, som jeg har fundet igen via Facebook, og også her har jeg tænkt mig at lade min lyst og pengepung definere måltidet.

Jeg er ret negativt stemt for tiden. Der er meget arbejde, næsten ingen penge og mange udgifter. Jeg synes alt driller. Grundlæggende har jeg et godt humør og en positiv livsindstilling, men jeg bliver lettere slået ud end sædvanligt og er permanent anspændt. Jeg kan ikke overskue madlavningen, og hvis jeg ikke kan få de varer, jeg gerne vil have, når jeg køber ind, går jeg helt i baglås mentalt.

Det ligner faktisk stress. Jeg tror det er tid at passe ekstra godt på mig selv, sove nok, hvile nok, spise korrekt, uddelegere arbejde og sørge for god tid til at løse mine opgaver. Og motion på daglig basis vil nok være rigtig godt at sørge for.

Jeg orker ikke rigtig at sætte mål og taste mad ind. Jeg er træt af at tabe det samme kilo uge efter uge...

Det ser ud om om der er rigtig mange der som jeg har svært ved at holde de gode intentioner ved lige. Men vi vil jo gerne.
14 år11. maj 2010 kl. 10:01
SiriS: Hvis det nærmer sig stress, vil jeg også anbefale dig ikke at presse dig selv, men være rigtig god ved dig selv og rose dig selv hver gang du gør noget godt istedet. Lav mad til flere dage ad gangen mv.

Pas godt på dig selv !
14 år11. maj 2010 kl. 14:17
Siri, hvis du har det bare lidt som mig, så er det farligt at være der hvor du er. Hvis jeg når der til, ikke orker at taste ind, har alt for travlt osv. så skrider hele min kur og jeg begynder langsomt at tage på.
Så hvis jeg var dig ville jeg fortsat taste maden ind her. DU behøver ikke veje dig, men sørg for at holde dig på et fornuftigt antal kcal hver dag. Pas på dig selv :)
14 år11. maj 2010 kl. 18:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...