Synes jeg må få mange kalorier! :S

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Synes jeg må få mange kalorier! :S
1298 kalorier er nu heller ikke sæligt meget :-)
14 år15. maj 2010 kl. 10:13
Jeg maa indroemme, at det ogsaa lyder af meget i mine oeren.

Naar det er sagt, mener jeg til gengaeld ikke at det er nogen daarlig ide at spise saa meget, naar du faktisk taber dig alligevel!

Grunden til at mener det er, at den bedste strategi altid er at ikke gaa paa egentlig diet, men at aendre den maade man spiser paa generelt.
Og det er jo udover enhver tvivl, at man kan ikke spise meget faa kalorier paa laengere sigt.

En del af problemet, som saa mange af os har, er at vi er utaalmodige og vil se resulatter med det samme. Det er ogsaa dette, der faar os til at gaa paa diaet selvom de fleste idag godt ved, at man oftest tager paa igen netop naar man taber sig meget hurtigt.

Med dit gode resultat ville jeg helt garanteret holde mig til den plan du allerede har. Det er bare saa godt gaaet, Tutte! Keep it up, honey! ^L^,
14 år16. maj 2010 kl. 01:02
rdrd,

det er rigtig god information, du har skrevet her. Det er noget jeg vil bruge naar jeg nu skal til at laegge en plan for mig selv.

Ved du, om de 1-2g protein pr. kg ogsaa gaelder naar man kun faar lidt el. ingen motion?

Tak for den gode info! ^^
14 år16. maj 2010 kl. 01:05
Jeg skal have 1200-1300 fordi jeg er ret lav og generelt ikke laver meget motion.
14 år16. maj 2010 kl. 08:45
Hvis man får tilført mere energi end man bruger, så vil man lagre energien, i form af fedt, og det er uanset om det er fedt, kulhydrat eller protein.
Når det så er sagt, så kræver det mere energi at omsætte protein, end at omsætte fedt og kulhydrat.
Prøv at google lidt om protein og stofskifte, der kommer rigtig mange spændende artikler.
Mht motion/træning, så er der ingen vej uden om, men det behøver ikke nødvendigvis at være løb eller en tur i fitnesscentret, bare man får rørt sig.
Muskelvæv forbruger mere energi end fedtvæv, så jo større muskelmasse, jo større forbrænding = mulighed for at spise mere mad.
14 år16. maj 2010 kl. 09:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...