Synes jeg må få mange kalorier! :S

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Synes jeg må få mange kalorier! :S
Jeg må få 1982 hver dag... Det synes jeg lyder af meget!?
Når jeg har tastet vægt mv. ind så er det resultatet og der var da også vægttab da jeg vejede mig i går - faktisk 1,2 kg :D JUBIIII....
Men andre der undrer sig over højt tal?
14 år8. maj 2010 kl. 07:01
re: Synes jeg må få mange kalorier! :S
Og hvor mange må I indtage?
14 år8. maj 2010 kl. 07:01
Jeg må få ca 950 kcal, hvis jeg ikke får motion, men skal have 1298 kcal for at få hvad min krop har behov for, så jeg er nødt til at forbrænde de sidste kalorier jeg skal have.
Jeg vejer forøvrigt 61,5 kg og er 158 høj, mit mål er 1 kilo tabt om ugen.
Hvor mange kalorier du må få afhænger jo også af dit mål og dermed af hvor stort underskud du skal være i for at nå det.
Og jo tungere man er jo flere kalorier bruger man bare på at være til.
14 år8. maj 2010 kl. 09:33
Det kommer jo an på hvad dit mål er og hvad dit basalstofskifte ligger på.

Jeg må få 1880 kcal om dagen, og kan stadig nå mit mål, som er ca 600 g om ugen. Mit basalstofskifte ligger på ca. 1300.

Så hvis du har sat dig et mål der hedder ca. 500-1000 g ugentligt, lyder det ikke helt skævt.

Tillykke med de tabte kilo :-)

Vh Karin
14 år8. maj 2010 kl. 10:36
950 rdrd...? Det lyder dælme ikke af meget. Men du er jo heller ikke så stor ;) (Heldige asen... (o:)

Jeg har sat et mål med -4 kg. inden 5. juni. Og indtil videre går det jo også... :P
14 år8. maj 2010 kl. 12:15
jeg skal, på en ganske almindelig dag, have omkring 1850 kalorier om dagen for at tabe mig (mål: 7 kilo på 3 måneder) men jeg er så også det man kunne kalde en "stor" pige på 117 kilo og 181 cm :).
14 år8. maj 2010 kl. 21:21
Nej det er ikke ret mange :-(
Da jeg vejede 86 kilo kunne jeg spise noget mere og lave ingenting og stadig tabe mig. Nu skal der virkelig arbejdes, for at smide de sidste 8 - 11,5 kilo
14 år8. maj 2010 kl. 21:26
Hvor taster I jeres tal ind?
Hvordan bliver det regnet ud hvor mange kalorier I skal have?

rdrd,

Hvorfor skal du have saa mange kalorier for at faa den naering, du har brug for? Kan du supplere med vitaminer og mineraler i tablet-form?
14 år14. maj 2010 kl. 16:46
Aah, Tutte80,

Jeg glemte at srkive Tillykke med de 1,2kg! You go girl! :-)
14 år14. maj 2010 kl. 16:48
Mad er jo ikke kun vitaminer og mineraler. For at bevare sin muskelmasse, eller som jeg ønsker, at opbygge mere skal man have minimum 1 g protein pr kilo kropsvægt og hvis man kan komme op på 2 g pr kilo kropsvægt, så er det rigtig godt til at øge muskelmassen.
Hvis jeg skal have 2 g protein pr kilo kropsvægt, så skal jeg indtage 122 g protein á 4 kalorier, så det er 488 kalorier fra protein alene. Protein følges så med kulhydrat og fedt i forskellige mængder, alt efter hvad man spiser, så alt andet lige er det nødt til at blive en vis mængde kalorier for at få hvad kroppen har behov for.
14 år15. maj 2010 kl. 10:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...