#11 af SiriS (slettet)
Overvægt - Hvorfor ?? - hvad mener I er grunden
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+SiriS (slettet)
re: Overvægt - Hvorfor ?? - hvad mener I er grunden
Det er en hyggelig vægt der passer til en hobbit. :-)
14 år19. april 2010 kl. 10:10
solstråle1974
Syntes det fasktisk er rigtig spændende at læse om jer andre og hvad tanker I har gjort jer.
Jeg syntes at det kan bruge til meget, idet at der måske er nogle skjulte agenda´er som vi så får øjene op for ved denne tråd.
Kan sagentes sætte mig ind i det Siri´s Skriver, med at når man har tabt sig lidt, så er det = at man bare kan æde lidt mere uden at det så vil vise sig på vægten. ; ).
Jeg er begyndt igen at arbejde meget med mig selv og det er i sig selv også en kæmpe process, så jeg håber at jeg kan holde begge ting i gang på samme tid.
Så skriv endelig i tråden, hvis I har nogle nye tænker eller kommentarere, for jo mere man for læst og vendt tankerne jo mere kommer der frem ;)
Kn
Maria
Jeg syntes at det kan bruge til meget, idet at der måske er nogle skjulte agenda´er som vi så får øjene op for ved denne tråd.
Kan sagentes sætte mig ind i det Siri´s Skriver, med at når man har tabt sig lidt, så er det = at man bare kan æde lidt mere uden at det så vil vise sig på vægten. ; ).
Jeg er begyndt igen at arbejde meget med mig selv og det er i sig selv også en kæmpe process, så jeg håber at jeg kan holde begge ting i gang på samme tid.
Så skriv endelig i tråden, hvis I har nogle nye tænker eller kommentarere, for jo mere man for læst og vendt tankerne jo mere kommer der frem ;)
Kn
Maria
14 år19. april 2010 kl. 12:06
Sarah17 (slettet)
Min overvægt kom da jeg blev 13-14 år gammel..
Ret tideligt faktisk..
Jeg var altid ked af det når vi skulle i svømmehallen med klassen, eller fritidshjemmet, eller når vi skulle på strandtur. Synes altid det har været så pinligt at vise mig frem.. Dette førte så til at jeg spiste mere og mere, mest i smug, hvor ingen kunne se mig.
Min mor meldte os til DDV i 2007 og der fik jeg smidt omkring 17 kg på et år.. Der gik ikke mere end 5 måneder så vejde jeg 3 kg mere end da jeg startede på DDV..
Nu står jeg her idag, og er gravid.
Jeg ønsker selvfølgelig at mit barn skal være sundt og raskt, så jeg har taget kampen i egen hånd..
Vil gerne ned på 88 kg, før jeg bliver rigtig højgravid.
Har sat en grænse på at jeg mindst vil tage 9 kg på i løbet af min graviditet...
Tilbage til emnet, min overvægt kom af for mege usundt mad, og at jeg som mange nok kender "spiste mine følelser" :)) DUUUMT..
Det blev sgu langt...
Nu fik i også min historie :))
Ret tideligt faktisk..
Jeg var altid ked af det når vi skulle i svømmehallen med klassen, eller fritidshjemmet, eller når vi skulle på strandtur. Synes altid det har været så pinligt at vise mig frem.. Dette førte så til at jeg spiste mere og mere, mest i smug, hvor ingen kunne se mig.
Min mor meldte os til DDV i 2007 og der fik jeg smidt omkring 17 kg på et år.. Der gik ikke mere end 5 måneder så vejde jeg 3 kg mere end da jeg startede på DDV..
Nu står jeg her idag, og er gravid.
Jeg ønsker selvfølgelig at mit barn skal være sundt og raskt, så jeg har taget kampen i egen hånd..
Vil gerne ned på 88 kg, før jeg bliver rigtig højgravid.
Har sat en grænse på at jeg mindst vil tage 9 kg på i løbet af min graviditet...
Tilbage til emnet, min overvægt kom af for mege usundt mad, og at jeg som mange nok kender "spiste mine følelser" :)) DUUUMT..
Det blev sgu langt...
Nu fik i også min historie :))
14 år19. april 2010 kl. 22:08
Frk Jakob (slettet)
Min overvægt kom snigende fordi jeg droppede min ene sportsgren (ufrivilligt) og samtidig købte en bil. Dvs. at jeg så også stoppede med at cykle 5-10 km dagligt. Jeg spiste som jeg hele tiden havde gjort og 10 kg sneg sig på. Det skete over et års tid. Så tog jeg et højskole ophold hvor der var kage hver eftermiddag og torsdagsbar. Så kom der yderligere 10 kg på ½ år. Så på den måde steg jeg 20 kg +/- i vægt på små 2 år. Det kom nærmest uden jeg opdagede det, hvor underligt det end lyder.
14 år19. april 2010 kl. 22:16
Falken
For mit vedkommende - bekvemmelighed + at jeg iflg. BMI nok altid har været overvægtig, men ikke noget jeg har tænkt over (vi havde altid kager og slik derhjemme - dårlig vane). Jeg havde arbejde på en gård mens jeg studerede og derfor kunne jeg selvfølgelig spise mere. Derudover cyklede eller gik jeg hvis jeg skulle nogle steder.
Da jeg fik arbejde cyklede jeg i starten frem og tilbage men efterhånden fik jeg en kørselsaftale. Vi havde alle mulige mærkelige basseordninger (alt fra fødselsdag til "jeg har lige kigget til venstre"-basser) og selvom man siger at spejlet ikke lyver.. Tjae.. så kan det gøre lige meget når jeg løj overfor mig selv. Så da de 90 kg over 5 år stille og roligt blev til 108 kg uden jeg opdagede det, går jeg ud fra at det har været "Det går da ok"-mentaliteten.
Da jeg fik arbejde cyklede jeg i starten frem og tilbage men efterhånden fik jeg en kørselsaftale. Vi havde alle mulige mærkelige basseordninger (alt fra fødselsdag til "jeg har lige kigget til venstre"-basser) og selvom man siger at spejlet ikke lyver.. Tjae.. så kan det gøre lige meget når jeg løj overfor mig selv. Så da de 90 kg over 5 år stille og roligt blev til 108 kg uden jeg opdagede det, går jeg ud fra at det har været "Det går da ok"-mentaliteten.
14 år21. april 2010 kl. 07:05
SiriS (slettet)
Ja, vi har en underlig madkultur i Danmark. Jeg troede jeg spiste sundt og blev også nogen gange kaldt klidmoster af mine omgivelser, før jeg kom på Madital, men jeg skal da love for at jeg har fået justeret på det syn.
14 år21. april 2010 kl. 10:05
mariannesm
Årsagerne til, at jeg har en overvægt på 20-25 kg, er dels at jeg har haft et for stort alkoholforbrug over flere år (4 genstande pr. dag i gns.) og dels at jeg altid har spist alt for meget/ for store portioner. Sammensætningen af min kost er sund, men jeg spiser for meget af det sunde.
De principper, jeg nu følger for at tabe mig er:
0 alkohol til daglig - jeg tillader mig at drikke lidt i weekenderne
Mindre portioner.
Mere motion.
Derudover de gængse kostråd.
De principper, jeg nu følger for at tabe mig er:
0 alkohol til daglig - jeg tillader mig at drikke lidt i weekenderne
Mindre portioner.
Mere motion.
Derudover de gængse kostråd.
14 år21. april 2010 kl. 20:25