Mod 70 uge 12

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Mod 70 uge 12
Jeg starter lige en ny ugetråd, for nu skal jeg igang igen. Hmmm er det hørt før fra mig. :-(

Det går egentlig okay med motionen, men hvor har jeg svært ved at spise ordentligt. Så nu vil jeg gøre et forsøg på at taste ind her på siden. Har tastet morgenmaden. Mit mål er sat alt for optimistisk tror jeg, men jeg fastholder det lidt endnu i et spinkelt håb om at de første kilo ryger let.

Jeg vil fortsætte med fokus på motionssiden og så håbe at min motivation for kosten også følger trop. Jeg vil prøve at få noget træning ind HVER dag. Jeg har været godt på vej, men vil forsøge at få noget på planen hver eneste dag. Mit mål for denne uge vil således være:

Mandag: Karate
Tirsdag: Maveøvelser og noget træning for arme - jeg vil så gerne lære at tage armbøjninger rigtigt.
Onsdag: Karate
Torsdag: Løbe på løbebånd på arbejdet.
Fredag: Maveøvelser + træning for arme.
Lørdag: Løbetur evt. sammen med min mand - vi løb sammen i går og det var rigtig godt.
Søndag: Lang gåtur

Den plan SKAL holde. Måske kan jeg bytte om på nogle af dagene, men ellers skal det være ugens mål.

Mht. kost, så vil jeg forsøge at begrænse det usunde til at være kakao på arbejde og snart vil jeg også sætte begrænsninger på antal kopper. Men lige nu kan det stille min søde tand tilfreds og så kan jeg holde mig fra alt det andet ;-)
15 år22. marts 2010 kl. 09:52
re: Mod 70 uge 12
Selvfølgelig skal du nok klare den :-) Hvis du holder din motionsplan så er du da rigtig godt på vej. Jeg har også en ret stor sød tand, især chokolade, men faktisk synes jeg at frugt er godt til at holde den søde tand hen. Især ananas og melon har virket godt for mig. Ved godt du siger, at du drikker kakao fra automat for at holde den søde tand hen, men det er fyldt med sukker og fedt faktisk, automatdrikke er virkelig usunde. Hvis du virkelig er vild med kakao, så køb evt. noget skummetmælkskakao med lavt sukkerindhold. Ellers kommer automatkakaoen til at fylde godt i kalorieregnskabet :)

Held og lykke med det
15 år22. marts 2010 kl. 20:49
Dejligt med alle de planer du har! Er sikker på du nok skal få en god uge! Jeg glæder mig utrolig meget til at nå 7 tallet, og er ret så tæt på nu, vejede i morges 80,8 kg (var syg igår, så tabte lidt ekstra). Mit mål var også at ramme de 80 kg inden udgangen af marts, så det har jeg jo klaret ret godt! Men nøj det bliver en befrielse at se det 7 tal igen!

God uge til jer andre
15 år23. marts 2010 kl. 06:06
Det lyder som om du er godt fokuseret og du hat en god motionsplan så det skal du nok nå :)

Det er fornuftigt at tage de der små skridt som du skitserer ifht. kakaoen, så den på sigt bliver væsentligt reduceret :)

Du har bare alt i alt tabt dig så meget - det er suuuuper flot :)

Jeg er tilbage efter en længerevarende stress sygemelding som medførte + 10 kilo, så de skal af sidebenene igen. Der er foreløbig røget 1,5 så det er rart :)

Hav en god uge !
15 år23. marts 2010 kl. 07:08
Misling: Heldigvis har jeg en præcis varedeklaration på kakaoen, så den er tastet ind her i systemet og jeg vil forsøge at få tastet alt ind. I går gik det galt allerede til frokost, men i dag skal jeg altså længere. Jeg har lige skiftet tilbage til visning i KJ, for de tal kan jeg bedre forholde mig til. Jeg skiftede til kcal fordi jeg synes alle snakkede om kcal. Men det er altså bedre at jeg skal regne om hvis nogle snakker kcal end at jeg ikke kan forholde mig til mine egne daglige tal ;-)

Jeg kom afsted til karate i går og det var som altid mega hårdt. Vi startede med 40 armbøjninger fordi der var 4, som kom for sent :-O Men mine var jo på knæ, for jeg kan simpelthen ikke andet .... endnu. Maveøvelser fik vi 50 af de gode af. Pyyhhhh - det kunne jeg sgu heller ikke helt magte. Godt jeg har fået mave og arme med på min plan for træning ;-)

Jeg bliver helt glad af at kigge på ugens program også fordi jeg tænker at det er realistisk. Jeg er til gengæld allerede begyndt at frygte næste uge hvor der ikke er karate pga ferie, så kommer det liiiiige til at kræve lidt ekstra af viljestyrken og motivationen og kontrollen over sig selv. Heldigvis har jeg en mand, som skal sparkes ud at løbe fordi han skal træne til halvmaraton, så hvis jeg sparker til ham bliver jeg nok også motiveret til selv at komme afsted. Jeg må have lavet et godt og realistisk program i næste uge også, men først har vi denne uge og den er indtil videre startet godt mhe motion. Ikke helt godt med mad, som jeg ikke fik tastet i går og spiste nok lidt for meget. Men i dag har jeg tastet indtil videre og er opsat på at fortsætte.

Fac - det er flot at du er så tæt på 7-tallet - tillykke med det.

Lilja - håber du er ovenpå i forhold til din stress. Husk på at motion faktisk er rigtig godt imod stress og så har det den sidevirkning at det også er godt for vægten ;-)
15 år23. marts 2010 kl. 08:15
Tak for din hilsen ;)

Det lyder som om du har klaret dig rigtig godt i den forløbne uge :) PØj pøj med den næste.

Ja motion er rigtig godt for stress - når man orker det ;) Når man er længst nede kan selv det at gå i bad være uoverkommeligt - det er svært at forestille sig det, men det er virkelig hårdt og derfor er jeg så glad for overhovedet at kunne overkomme at tabe mig nu :)
15 år23. marts 2010 kl. 14:29
Lilja: Ja det forstår jeg godt - det med at det er svært at tage sig sammen til noget som helst og nogle gange i de situationer skal man selvfølgelig også bare give sig selv lov til at smide sig på sofaen og lave absolut ingenting. Men det kan nogle gange være en fordel at have i baghovedet. For jeg synes tit hvis jeg stresser (jeg ved godt der er forskel på at stresse og at have stress) så er det tit motionen man skærer fra og det kan jo faktisk blive en ond cirkel.

Min uge er gået rigtig godt mht. mine mål for motion indtil videre. Maden forsøger jeg at følge lidt med på - det halter lidt endnu, men hjælper på det. Jeg har været til karate mandag og onsdag og lavede lidt maveøvelser og armbøjninger tirsdag. Det blev ikke så meget for mine mavemuskler var MEGA ømme efter en hård træning mandag. Men jeg lavede lidt og havde god samvittighed. Her til morgen skulle jeg have været på løbebånd, men da jeg har noget arbejde, som skal være færdigt ASAP har jeg udsat det til i eftermiddag, hvor det så bliver en løbetur i det gode vejr når jeg er kommet hjem. Jeg glæder mig faktisk til det.

Hvordan går det med jer andre. Hvad er jeres mål for ugen. Er der fokus på motion, mad eller en blanding af det hele.
15 år25. marts 2010 kl. 08:00
Update..
Jeg startede ugen rigtig skidt.. Det hele braste sammen og jeg tog 1 ekstra kilo på igen. Spiste som en tosset af slik - chips osv osv.
Jeg har virkelig lært at ALT angående min vægt er følsomt. Hvis mine følelser bliver ramt spiser jeg som tosset. Jeg har en kæmpe udfrodring i at komme igennem det følelses mæssige aspekt ved at tabe mig.
Kiloene ryger af når jeg er glad. Og jeg er endnu mere glad når jeg har fået trænet og spist rigtigt.. Jeg spiser dog bare ikke rigtigt og laver intet motion når jeg er ked af det.

Marie.. som håber at resten af hendes uge forløber bedre (selvom den står på alkohol og håndbold hele weekenden)
15 år25. marts 2010 kl. 08:18
Åh hvor jeg kender det. Det er den onde cirkel. Hvis man er ked af det eller sur spiser man for meget og forkert og bliver endnu mere ked af det osv....

Hvis man derimod er glad får man overskud til at gøre alt det rigtige og så går det endnu bedre. Den gode cirkel venter jeg også stadig på at komme ind i. :-)
15 år25. marts 2010 kl. 09:54
Karina Hadsten:
Jamen jeg har da absolut haft motion som en god ting i mit baghoved ;) Men der er netop en verden til forskel på at stresse og decideret at have stress ;) Her er det flot om jeg overhovedet får motioneret hver uge, sådan er tingene lige pt.

Jeg har det sådan, at hver gang jeg får noget motion er det flot og tager jeg ikke afsted er det efter grundige overvejelser om jeg har brug for hvile eller motion, altså grundet at jeg er stress sygemeldt. Jeg er heldigvis i bedring og derfor kan jeg nu bedre gøre de rigtige ting ifht. at tabe mig :)

Jeg går til vandaerobics om onsdagen i 45 min. og lørdag har jeg netop tilmeldt mig et yoga kursus, så der bliver det 1½ time når jeg kommer afsted. Derudover forsøger jeg at komme afsted til svømning med min datter hver søndag - det giver en smule motion til mig også ;)

Jeg fokuserer af ovenstående grunde mest på at spise det rigtige, for det er også der jeg er gået banans gennem det sidste ½ år pga. stress sygemelding, så alene det at jeg spiser sundt vil gøre en masse :)
15 år25. marts 2010 kl. 11:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...