100+

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

100+
Hej Anne

Hvor er det et flot initiativ du har taget. Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke.
pøj-pøj
Anom
14 år13. januar 2010 kl. 09:05
re: 100+
Så er der gået 2½ uge af "mit nye liv". Og vægten siger -2½ kg., så med et forsæt om, at der skal ryge ca. et kilo om ugen går det i den rigtige retning. Opskriften er: morgenmad, frokost og aftensmad hver dag. Træning min. 3x1 time pr. uge (fitness) og så tillader jeg mig at slappe lidt af i weekenden og hygge mig med en øl eller et glas vin, hvilket er bandlyst i løbet af ugen. Jeg synes jeg får masser af energi af at bruge min krop, og selvom jeg har ondt i hver en muskel efter træning tror jeg på, at det bliver bedre med tiden. Læste i en af gratisaviserne at fitness har gode tider i januar frem til april, men så hopper de fleste fra igen. Jeg skal tabe rigtig mange kilo, så jeg må ikke være en af dem, der mister gejsten efter et par måneder. Fint herinde at kunne se, at vi er mange, der kæmper - og også rigtig mange der holder ud og får fine resultater!
14 år20. januar 2010 kl. 07:58
Flot klaret Anne :-)
Bare hæng i, synes du har en super cool indstilling..
14 år20. januar 2010 kl. 08:47
Så har jeg været i gang i ca tre uger. Jeg har samlet tabt 2,3 kilo, og det burde jeg være glad for, men synes alligevel det går lidt for langsomt! Jeg har jo besluttet at være superfornuftig i løbet af ugen og så slappe lidt af i weekenderne. Det fungerer også fint - men selvfølgelig med det resultat, at det ikke går så hurtigt, som hvis jeg bare var standhaftig hele tiden. Tror til gengæld, at det vil holde bedre i det lange løb - og det er jo det, det handler om. Helt konkret sagde vægten i fredags - 3,1 - og mandag morgen sagde den så igen "kun" -2,3. Det er lidt irriterende - men jeg holder ved. Skal til spinning i dag og ta'r nok lidt tidligere afsted så jeg kan nå lidt anden træning også. Mit delmål på - 6 kg inden slutningen af februar, hvor jeg skal på ferie kan stadig nås!
14 år26. januar 2010 kl. 09:18
Hold da op hvor det går fremad! Har været i gang i 3½ uge og i denne uge er det bare raslet nedad. Vægten siger i da fredag morgen - 4,6! Og om nogle hundrede gram kan jeg ikke længere skrive i denne tråd, for så er det ikke længere 100+. Skal til vejledning/vejning i fitness i dag og træner nok også lidt, når jeg nu alligevel er der, selvom jeg også var der i går. Jeg må indrømme, at det er svært at holde sig fra vægten - den er en motivationsfaktor og den daglige glæde, når det går så dejligt fremad. Ha' en god fredag og weekend derude. Husk at nyde livet samtidig med at være sund. Vi skal ha' champagne i aften har jeg besluttet - det skal fejres at det går så godt.
14 år29. januar 2010 kl. 08:40
hvordan spiser du så? Kan du komme med nogle ideer?

Det er bare så flot.. så fortsæt endelig.
14 år31. januar 2010 kl. 11:04
Flot vægttab - godt kæmpet, - og du har garanteret også fået opbygget nogle gode muskler allerede. Du er en fin rollemodel for os andre.
14 år31. januar 2010 kl. 15:17
4½ uge og stadig på den forkerte side af de 100! Det går for det meste lidt galt for mig i weekenderne med lidt for meget god mad, vin osv! Men i ugedagene er jeg yderst standhaftig. Morgenmad hver dag med yoghurt, frugt og fibre, frokost hver dag med rester fra aftensmaden eller brød med fedtfattig pålæg og så grønt . Og fedtfattigt kød om aftenen - fisk 1-2 gange om ugen og også gerne indmad en gang om ugen (elsker kyllingelever!). og træning 3-4 gange om ugen. Jeg skal nok stadig nå mig første delmål på 99 kilo inden d. 26. hvor jeg skal på en uges ferie. Men denne weekend vil jeg prøve at være lidt bedre til at spise ordentligt og være fornuftig, så der ikke er det voldsomme tilbagefald på vægten mandag morgen!
Er ret glad for at det kører uden sult og opgivenhed - den første måned er gået godt, så det handler jo bare om at blive ved. Jeg har en rollemodel som træner i spinning til fitness. Hun har for år tilbage tabt 54 (!!!) kilo på 13 måneder. Så jeg er ikke på kur, men har lagt livsstilen om, og så må det ta' den tid, det tager. Jeg vil ikke emd i statistikken over dem, der klemmer på de første par måneder og så falder fra med både træning og madvaner. Det er prøvet for mange gange før med katastrofale følger og en vægt som hver gang har fået endnu et nøk opad!
14 år4. februar 2010 kl. 11:46
Anne - synes bare jeg vil komplimentere dig for din beslutning om en ændret livsstil der må tage den tid det tager, for det er den eneste vej frem mod varigt vægttab.

Som du selv skriver, så har du jo prøvet det andet så mange gange før og i den forbindelse er der en sætning jeg bare har hæftet mig ved og brugt når det har været svært at slippe de gamle vaner:

Hvis man gør det samme, så får man det samme resultat.

Så NEJ, gu vil vi ej nøjes med gulerødder og grønne bønner, og ligge flade henover motionscyklen hver eneste dag, for at opnå hurtige resultater hvor både krop og sjæl bliver udsultet og kun venter på en chance for at gå amok i mad.

Vi vil forkæle os selv med lækker, nærende, velsmagende mad i rette mængder, og fysisk aktivitet så vi bliver godt brugt og har det godt længe efter.
Så sker det nemlig, at vægten falder og selvtillid, sundhed, velvære, energi og stolthed stiger og stiger.

Og om det så tager et år - tjaah..hvor mange år har man mon ikke brugt på at være led, ked og fed...

Rigtig go vind og husk at nyde processen med alle de mange små delmål og juhuu-oplevelser! Fedt med opdatering iøvrigt.

mvh
Bøge
14 år4. februar 2010 kl. 19:33
Det er dejligt med søde kommentarer til ens små bemærkninger herinde. Jeg har besluttet mig at forlade denne "tråd" (hedder det vist) for jeg er ikke længere i kategorien 100+. Vægten siger nu 98,6 og selvom det stadig er en hel masse kilo er jeg superglad over at være under hundrede - endelig! Og stadig motiveret. Jeg skal op og ha' noget træningsvejledning i fitness - og min 14-dages vejning. Og så lige træne i en times tid. Og så er det fredag - hygge og weekend venter. Jeg har fødselsdag, så vi skal ud og spise god mad og drikke noget god vin, og jeg glæder mig. Gør det uden dårlig samvittighed, for jeg kan jo se, at selvom vægten stiger lidt over weekenden rasler den ned igen i løbet af ugen, så det går støt og roligt dernedad. Pøjpøj derude allesammen. Vi bli'r så smukke og fulde af selvtillid alle sammen...;-)
14 år12. februar 2010 kl. 07:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...