Nu går det virkelig ikke længere...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Nu går det virkelig ikke længere...
Mad mad mad og alt for meget af det!!!
Nu må det stoppe...
Jeg må tage mig selv i nakken og komme igang med vægttab igen inden det hele går den forkerte vej igen!
Jeg har lavet et væddemål om at jeg skal ned på 79 inden 1.2.10 og det kommer jeg kun hvis jeg får lavet om på de vaner jeg har lige nu...
Jeg skal jeg skal jeg skal ...og kan...
Vil skrive løbende her i tråden hvordan det går.

Alle råd er velkomne.

Hilsen Rikke
15 år13. december 2009 kl. 10:28
re: Nu går det virkelig ikke længere...
Hej Belfast!

Op på hesten igen... Jeg har simpelthen taget konsekvensen af al den fede julemad, og forbudt det i mit hus. Ude af øje - ude af sind. Engang imellem kommer min kæreste dog alligevel hjem med noget af det usunde, og så er det jeg har mit "lager" klar. Har fx altid lidt is fra DDV i fryseren. Så når han gnasker guf, kan jeg få en sådan. De indeholder kun 65 cal, og så føler jeg at jeg også får noget. Endvidere har jeg investeret i en del pepsi max. Det kan nemlig tage den umiddelbare sukkertrang jeg får engang imellem, og snyde hjernen. OG så indeholder det jo ingen calorier. Sidst men ikke mindst får jeg så enormt meget forstoppelse af kulhydrater. Så i år greb jeg knoglen og ringede til min svigermor (hvor vi skal holde jul) og spurgte om hun ikke ville koge nogle grøntsager til mig jeg kunne psise som tilbehør til anden i stedet for kartofler. På den måde bliver juleaften ikke en der hævner sig på vægten i flere dage efter. Da jeg kan undvære sovsen, og således bare får et måltid bestående af kød og grønt.

Jeg håber du kan komme på rette spor igen. 79...wow...det er meget nær mit slutmål, håber at være kommet helt derned inden sommer. Glædelig jul

Magia
15 år13. december 2009 kl. 11:03
Hej Rikke

Jeg er lige kommet på madital igen efter en længere pause, hvor jeg slet ikke har fået læst med herinde og ikke får spist særligt fornuftigt. Mit vægttab er vist aldrig rigtig kommet igang ( i denne omgang ). Jeg lå og rodede mellem 85 og 86 og nu ligger jeg i stedet mellem 84 og 85. Det er selvfølgelig lidt lavere, men sgu ikke meget, Havde håbet på at ramme de 80 inden nytår, men det tør jeg ikke lige satse på. Jeg kan godt mærke at jule har gjort sit indtog. Og jeg gider ikke nægte mig selv alt muligt, for julen skal også være hygge. Til gengæld er jeg blevet glad for gulerødder, hvilket jeg er i perioder. Så jeg håber at kunne guffe gulerødder og på den måde minimere hvor meget af det usunde der er plads til.

Jeg tror min plan vil være at minimere ulykken her i julen og så gi den en skalle i januar ligesom halvdelen af Danmarks befolkning ;-)

Nå men det blev jo en masse om mig. Jeg tror sagtens du skal klare de 79 inden 1.2.10. Du klarede dit sidste væddemål flot, så mon ikke du har styrken og viljen til at tage det næste også. :-)

Kh Karina
15 år14. december 2009 kl. 08:22
Hej Karina..og velkommen tilbage :0)
Jeg tror min plan er at i denne uge klør jeg virkelig på og så må vi se hva der sker...
Jeg vil nemlig også ha lov til at spise julemad m.m.
Jeg er startet morgenen med en nupo jordbær og har fundet ud af at hvis jeg laver den i go tid og stiller den på køl så er den faktisk okay og smager ikke af pulver...
Håber vi kan skubbe lidt til hinanden igen.
15 år14. december 2009 kl. 09:15
Jeg kan slet ikke med NUPO, så jeg må stå fast med min vilje og den kan ligge på et meget lille sted for tiden. Men en ting der ikke har manglet den seneste måned eller to er motion. Vi har trænet karate i lange baner for at blive klar til graduering til grønt bælte. Så det har været mandag, onsdag og lørdag. Om onsdagen og lørdagen 2 timer - mandag som regel 1 time, men en enkelt gang blev det til 2½ time mandag. Så det har rigtig været effektivt. Og bar da også frugt da vi bestod graduering i onsdags. Men nu skal jeg så bare passe på at jeg ikke går helt i stå når karate ikke bliver på panik niveau ;-) Så skal jeg have suppleret med noget løb eller andet. Har faktisk overvejet at skulle købe 10-turs kort til motionscentret og komme afsted til noget spinning.

Hvordan var det med dig - går du i motionscentret ?
15 år14. december 2009 kl. 09:27
Jeg går oppe i industri området lige nu men har meldt mig ud pr. 1 januar. jeg regner med at melde mig ind nede i ågade snart i stedet.
Jeg er virkelig bare for dårlig til at få cyklet "helt" der op hver gang!!! og så kan jeg lige så godt flytte ned i Ågade...
Tror hellere jeg må komme på crosstraineren herhjemme idag... den er begyndt at samle støv!
15 år14. december 2009 kl. 09:33
:-) jeg kommer ikke til at bruge et motionscenter nok til at jeg skal være medlem. Vil bare gerne bruge det som variation og vil derfor bare købe et 10-turs kort. Jeg har jo også karate, så det ville bare skulle være en enkelt gang om ugen eller hveranden. Vil jo også gerne ud at løbe, men måske det ikke er så fedt her i vinter. Lad mig høre hvad du synes om Ågade - det er hos fys ikke ?
15 år14. december 2009 kl. 10:04

Vi skal bare stå sammen Rikke og andre, hvis vi også begynder at bruge forummet mere så kan vi få tankerne lidt væk fra trangen til sukker og andre sager. - Så vi er med til at støtte dig og hinanden herinde ; ).

Kn

Maria
15 år14. december 2009 kl. 14:10
Det lyder bare rigtig godt Maria.
Det hele går meget lettere hvis man har støtte og opbakning..og det har man virkelig herinde og alle her ved hvor svært og hårdt det kan være!

Dagen idag er gået okay, jeg har spist andet end nupo men det er også okay for jeg har ikke overspist eller spist en masse usundt!

Kender I det at man ønsker ugen skal gå hurtigt så man kan komme på vægten og se hvordan det er gået??!!

Go dag til alle

Rikke
15 år14. december 2009 kl. 17:15
uh, ja sidder allerede og glæder mig til næste mandag.

mht. til nupo, så fik jeg det på mit arbejde og vi blandet det med frosne frugter ( gerne jordbær, hindbær ) som er tøet lidt op og så juice og så fik den lige en opgang med stavblenderen, UHM det smagte godt, blev ala dessert agtigt og det mættende helt vildt , har også overvejet at købe en æske, så har man altid hvis det skulle gå glat, glæder mig til at følge dig og din tråd herinde ; )
15 år14. december 2009 kl. 21:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...