Hej ny og brug for hjælp

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Hej ny og brug for hjælp
Men får du nok. Ligger din fedt procent inden for det anbefalede interval? Det er svært at tabe sig hvis man ikke får nok fedt eller de rigtige fedttyper, det er derfor jeg spørg.
15 år22. november 2009 kl. 20:18
Jeg kiggede lige på det, du har spist i den sidste uge, og jeg kunne i hvert fald se, hvor du får din første sure smiley - du spiser for lidt. En voksen kvinde skal bruge 1200 kalorier om dagen, bare til at holde kroppen "kørende". Og når man er så aktiv som du er, så er 8-900 kalorier altså bare alt for lidt. Programmet giver dig en sur smiley, når du har spist mindre end 1200 kalorier.

Med hensyn til fordelings-smileyerne på næringsindhold og energifordeling på måltiderne, så får man altså kun smiley'en, hvis ALLE næringsstoffer / måltider holder sig inden for grænseværdierne. Så du må gå lidt på jagt i tallene efter, hvor det går galt. Jeg synes, det er rigtig svært at få til at gå op for hver dag, men det er jo fedt, når det gør. Når jeg bliver lidt for deprimeret over det, kigger jeg på "aktivt mål", det giver et gennemsnit over dagene, der er gået, og her kan jeg se, at jeg rammer meget godt med næringsstofferne, men at jeg generelt set spiser for lidt til frokost og aaaalt for meget til aftensmad.

mvh. tina
15 år23. november 2009 kl. 00:20
Nu kiggede jeg også lige i din maddagbog, og du får faktisk heller ikke grøntsager nok i forhold til hvad programmet anbefaler. Så måske kunne du spise fx en salat med lidt olivenolie eller ovnbagte grøntsager igen dryppet med lidt god olie.

Som både angelique og taina siger, så skal man både have et minimum antal kalorier og fedt nok.
15 år23. november 2009 kl. 07:49
først mange tak til alle jer der gider svar mig :knus
jeg er super glad idag jeg har tabt 1,8 kg siden sidste uge så det er jo skønt.

så til alle mine spørgsmål, sorry men er ny og kan ikke helt hitte ud af det....
jeg har fået avide jeg skal spise mellem 1000 og 1200 kj om dagen for at opnå vægtad, det jeg skal spise mest af er grønsager... dette spiser jeg dog ikke til morgenmad. men spiser gulerøder til frokost og mellem måltider.
til aften får jeg altid 200g grønsager min. og tit en skål blandet salat (men det er der ikke her inde til at taste ind så derfor har jeg tastet iceberg salat ind i stedet) og tit får jeg også en råkost.

er det ikke nok med at få fedt fra det der er i kødet og fra nødder???
hvorfor skal jeg ud i olier???
15 år23. november 2009 kl. 21:42
Hej KamillaA,
du skal se på din energifordeling. Får du mindre end 25% af din energi fra fedtstoffer, skal du spise mere. Og her er det det gode flerumættede fedt, du skal have mere af. Du behøver ikke spise olier, men kan spise flere nødder. men som de andre også siger, så se på anbefalingerne i højre side og se hvor tæt du følger dem i højre. Du kan se resultatet for både en dag, en uge, en måned, dit aktive mål mm., og sådan følge med i om det udligner eller ændrer sig med tiden. Det er lige præcis det værktøj som er det allermest essentielle ved Madital.

Vi andre kan ikke se din balance, så derfor bliver der gætte på at du måske ikke får fedt nok. Med hensyn til grønsagerne kan vi deriomod tælle op, ligesom programmet gør, og du skal have 600 g om dagen, uanset din størrelse, for at få en smilende smiley.

Du må være lidt mere specifik i din beskrivelse af problemet hvis du vil have præcise svar. Held og lykke og spørg endelig igen, hvis det stadig er svært.
15 år23. november 2009 kl. 22:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...