Jeg har aldrig lært at bruge penge på tøj. Jeg går i aflagt tøj fra familie og veninder og køber tøj i genbrugsforretninger, Tøj- og Sko og H&M. Jeg syr også en lille smule, dog kun sommertøj og omsyninger indtil nu.
Jeg ville tage en runde i de nærmeste genbrugsforretninger, og se om der ikke skulle være et eller andet sjovt, og så flotte mig med nyt tilbehør, en fræk hue, et smukt og varmt tørklæde, evt hjemmestrik, lækre vanter og handsker, så du kan se godt ud, selv om frakken måske ikke er noget særligt. Du kan ofte få en god frakke for under 100 kr, gå efter uld og se evt. også efter herrefrakker. Sidst så jeg en virkelig fin pels i såkaldt ufødt kalv til 250 kr, det siger lidt om prisniveauet. Nye knapper kan også gøre underværker.
Jeg har også klaret nogle vintre på lavbudget med en stor sweater og en jakke, men det er altså ikke fedt, tro mig, du kommer til at fryse om benene, med mindre du har overtræksbukser.
Held og lykke!
#2 af SiriS (slettet)
Min økonomi er stram, og jeg synes, at jeg står i et dilemma. For på den ene side trænger jeg til nyt – og på den anden side har jeg ikke lyst til/mulighed for at bruge mange penge på tøj, som jeg måske kun kan passe i nogle måneder.
Jeg var ude at shoppe med den yngste i går. Han fik en god vinterjakke – jeg nøjedes med at finde en, som både passede godt & så godt ud & og som egentlig var overkommelig i pris, men som jeg alligevel hængte tilbage...for næste vinter er jeg jo meget mindre ;-) Så med hensyn til vintertøj tænker jeg, at jeg klarer denne vinter med en god sweater og en gammel vindtæt jakke...
Bukser og underbukser bliver jeg nødt til at købe. Og så vil jeg undervejs satse på nogle få billige enkle ensfarvede bluser - og ét flot tørklæde i farver, som kan pifte det hele lidt op.
...Iøvrigt var det positivt at prøve tøj i går (i takt med vægttabet bliver huden godt nok mere rynket og slap, men) jeg kunne virkelig SE, at jeg har tabt mig. Både forfra og bagfra. Jeg var i H&M, hvor jeg ikke rigtig plejer at kunne passe noget pga snittet (jeg har fx tykkere overarme), og jeg startede med at finde tøj frem i str. 2XL, men noget af det kunne jeg til min overraskelse ikke bare passe, men faktisk passe i str.L. Og jeg endte m. at købe en T-shirt og en sweater (i alt kun 300 kr), som jeg forhåbentlig kan bruge længe :D
Solskinshilsener fra Futura, der håber at I nyder dagen!