Tøj-dilemma

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Tøj-dilemma
Hvad gør I andre, efterhånden som tøjet bliver for stort og hænger på Jer?

Min økonomi er stram, og jeg synes, at jeg står i et dilemma. For på den ene side trænger jeg til nyt – og på den anden side har jeg ikke lyst til/mulighed for at bruge mange penge på tøj, som jeg måske kun kan passe i nogle måneder.

Jeg var ude at shoppe med den yngste i går. Han fik en god vinterjakke – jeg nøjedes med at finde en, som både passede godt & så godt ud & og som egentlig var overkommelig i pris, men som jeg alligevel hængte tilbage...for næste vinter er jeg jo meget mindre ;-) Så med hensyn til vintertøj tænker jeg, at jeg klarer denne vinter med en god sweater og en gammel vindtæt jakke...
Bukser og underbukser bliver jeg nødt til at købe. Og så vil jeg undervejs satse på nogle få billige enkle ensfarvede bluser - og ét flot tørklæde i farver, som kan pifte det hele lidt op.

...Iøvrigt var det positivt at prøve tøj i går (i takt med vægttabet bliver huden godt nok mere rynket og slap, men) jeg kunne virkelig SE, at jeg har tabt mig. Både forfra og bagfra. Jeg var i H&M, hvor jeg ikke rigtig plejer at kunne passe noget pga snittet (jeg har fx tykkere overarme), og jeg startede med at finde tøj frem i str. 2XL, men noget af det kunne jeg til min overraskelse ikke bare passe, men faktisk passe i str.L. Og jeg endte m. at købe en T-shirt og en sweater (i alt kun 300 kr), som jeg forhåbentlig kan bruge længe :D

Solskinshilsener fra Futura, der håber at I nyder dagen!
15 år15. oktober 2009 kl. 10:14
re: Tøj-dilemma
Jeg har aldrig lært at bruge penge på tøj. Jeg går i aflagt tøj fra familie og veninder og køber tøj i genbrugsforretninger, Tøj- og Sko og H&M. Jeg syr også en lille smule, dog kun sommertøj og omsyninger indtil nu.

Jeg ville tage en runde i de nærmeste genbrugsforretninger, og se om der ikke skulle være et eller andet sjovt, og så flotte mig med nyt tilbehør, en fræk hue, et smukt og varmt tørklæde, evt hjemmestrik, lækre vanter og handsker, så du kan se godt ud, selv om frakken måske ikke er noget særligt. Du kan ofte få en god frakke for under 100 kr, gå efter uld og se evt. også efter herrefrakker. Sidst så jeg en virkelig fin pels i såkaldt ufødt kalv til 250 kr, det siger lidt om prisniveauet. Nye knapper kan også gøre underværker.

Jeg har også klaret nogle vintre på lavbudget med en stor sweater og en jakke, men det er altså ikke fedt, tro mig, du kommer til at fryse om benene, med mindre du har overtræksbukser.

Held og lykke!
15 år15. oktober 2009 kl. 11:56
Kig også på nettet! Trendsales og Hellos. Men der kan du ikke prøve det. Trendsales giver også mulighed for at komme af med kvalitets- og mærketøj, du kun har brugt i et par måneder.
15 år15. oktober 2009 kl. 11:59
Nu har det ikke lykkedes mig at tabe mig så meget at jeg ligefrem skal bruge nyt tøj endnu. Det skal dog siges at jeg stadig har gemt tøj fra 10kg siden fordi jeg virkelig tror på det. Har dog smidt tøj fra 15-20 kg siden ud. Både fordi jeg følte at det bare lå der i skabet og hånte mig men osse bare fordi hvis jeg når derned igen nogensinde så vil jeg sgu ha nyt tøj.

Kan godt følge dig i at du ik gider købe helt nyt tøj som du kun kan passe i et par måneder.
Jeg ville nok købe t-shirts/toppe på tilbud og i H&M og så måske bare vaske mere, dvs ik ha så meget tøj. Og så ville jeg nok gå i genbrugs butikker for at se om jeg kunne finde nogle brugbare bukser og trøjer (evt osse internettet) og høre veninderne hva de har liggende derhjemme som de alligevel ik bruger. Det er self ik sikkert at de to sidste på nogen måde vil være succesfuldt så jeg vil nok gå i H&M og på tilibudsjagt. Synes altid der er nogle butikker med ophørs udsalg og lign. og bare ellers leve med at ik har så meget tøj i en periode.
15 år15. oktober 2009 kl. 12:01
Jeg har helt det samme problem... Vil gerne være smart men har ingen penge!!
Jeg har besluttet mig for at vente med at købe tøj til jeg er et godt stykke længere nede i min vægt...
Eller det vil sige jeg har lige brugt 120kr. i Kvickly på 2 par bukser som er okay.
Det at jeg vil vente med tøj betyder også at jeg virkelig har noget at se frem til for mit tøjskab er ved at være ret tomt da jeg har smidt ud med rund hånd da jeg IKKE vil tilbage i de gamle størrelser igen... NOGENSINDE!!!
Hilsen Belfast
15 år15. oktober 2009 kl. 12:36
Tak for Jeres respons :-)

Jeg har kun tyndere veninder & søstre ...og jeg har godt nok kolleger, der også er igang med et vægttab, men vi er i forskellige vægtklasser ell. har meget forskellige kropsfaconer... Genbrugs- butikkerne har jeg ikke kigget i, har ikke tænkt, at de kunne have tøj i min størrelse...men selvfølgelig bør det være en mulighed, jeg leverer jo selv tøj til dem, når det er blevet for stort. Så i morggen vil jeg køre til nabobyen, hvor der ligger 2 store genbrugsbutikker.

...Og ellers har jeg også tænkt at klare mig med et minimum af billigt tøj (cowboybukser og billige T-shirts) suppleret med et flot tørklæde, der gerne må koste lidt mere og til gengæld kunne bruges i længere tid. Flotte varme vanter ér jeg ved at strikke, og når de er færdige fortsætter jeg med et sjal :D

Som sagt har jeg ikke haft held m. H&M før, men nu kan jeg åbentbart passe deres tøj. Af og til bruger jeg også Tøj & Sko, men jeg synes ikke, at pasformen har været så god. I sommers var jeg heldig og kunne købe tøj på ophørsudsalg i en Zizzy-butik, dér vil jeg også kigge igen til januarudsalget (nu hvor der er ny ejer), måske kan jeg være heldig igen.

Fortsat god dag!
Futura
15 år15. oktober 2009 kl. 13:54
hej futura

jeg synes faktisk man kan få meget billige bluser og lign
i føtex
i denne uge var prisen 10 kr pr t-shirt og 25kr pr bluse med lange ærmer og deres trøjer og bukser er også rimelig i pris. der er mange gode tilbud hos dem så og sige i hver uge. selv fik jeg 2 par sorte fløjls bukser til 100kr pr par . de er bløde og varme.
og så var det jo en ekstra fornøjelse at det nu kun er str 38. for 3 år siden hed det str 48
men ellers brugte jeg hogm tøj samt tøj og sko i de år vægten var på vej ned
lise
15 år15. oktober 2009 kl. 20:38
Selvom du taber dig, så ændrer du jo ikke som sådan facon er du fx pære vil du stadig være det, bare mindre. Mht. jakker så køb en der passer nu, der er mange gode i fx Kvickly og Føtes op i str XXL. Den kan du sikkert også bruge næste år, evt. med et smart bælte? Jeg tror det er vigtigt at man, mens man taber sig, ser godt ud, så man hele tiden har det godt med sig selv :)
15 år15. oktober 2009 kl. 22:10
hver gang du har tabt 5 kg kan du sy dit tøj ind. (hvis du kan lide at sy) ellers er føtex rigtig nok
billigt
prisen 10 kr pr t-shirt og 25kr pr bluse.

købte selv en masse genbrugstøj på en ferie. (god kvalitet og støttede et godt formål)
for at fejre at jeg havde tabt de første 12kg.
har nu tabt 24kg og skal aflevere en del tøj til genbrug...
glæder mig til jeg er normalvægtig om 7kg og kan passe mit tøj igen...
15 år16. oktober 2009 kl. 07:19
Jeg kan anbefale trendsales. Her kan du både købe og komme af med det igen. Eneste problem er at det er en smule tidskrævende, til gengæld er det også sjovt. Det erhvad jeg har gjort gennem mit vægttabs forløb.
Og så er der jo nogle styles der kan bruges i samtlige vægtklasser. oversize cardigans fx. Eller løse bukser med bindelukning...
15 år16. oktober 2009 kl. 09:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...