Mod 70 uge 39

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Mod 70 uge 39
Så starter jeg lige denne uges tråd til os på vej mod 70.

Jeg har haft en træls periode med at blive motiveret og komme igang. Flere gange har jeg sagt NU skal det være og så er der ikke sket en skid. Nu føler jeg at jeg er ved at komme igang og heldigvis var vægten også lidt med mig her til morgen. Den har ellers stædigt stået stille på 86,3 i et stykke tid. Men her til morgen sagde den 85,8. Og med det nye mål jeg har sat mig med 85 kilo inden 1. oktober ser det okay ud. Jeg har lige bevæget mig ned under kurven. Så jeg tror jeg er tilbage ved at de små korte mål er lige noget for mig.

Jeg er blevet rigtig god til at drikke vand. Har fundet mig en god flaske som jeg får drukket en del af. Dog er det gået fløjten i weekenden. Fantastisk at man hjemme ved sit køleskab med koldt vand ikke kan få drukket nok. Nå men metoden til at nå at drikke nok er at jeg har flasken med og får drukket på vej til og fra arbejde i bilen.

Motionen har haltet i sidste uge, hvor det kun blev til EN gang karate og en lille løbetur. Så det skal der rettes op på.

Denne uges fokuspunkter:
- FOrtsæt den gode stil med at drikke vand.
- Motion MINDST 4 gange - dvs. 2 gange karate og 2 løbeture.
- Og igen vil jeg sætte som mål at jeg skal have tastet mit mad ind her på siden. Det er jeg en skovl til og jeg ved det virker, så det er bare at komme igang.
- Ud over den egentlige motion vil jeg forsøge at få lidt bevægelse ind i min hverdag HVER dag. F.eks. en lille gåtur med ungerne eller en vild dans i stuen eller et spil på Wiien eller noget andet.

Hvordan går det med jer andre?
15 år21. september 2009 kl. 09:00
re: Mod 70 uge 39
Hej med jer.
Her går det rigtig godt.
Jeg har også været på vej den forkerte vej men i sdiste uge fik jeg det vendt igen.
Med masser af motion og sund kost og det har resulteret i at vægten sige
-2,4 kg. siden sidste mandag!
Dejligt!

Mine fokuspunkter i denne uge er:

Motion
Nupo når jeg magter det
sund kost
portionskontrol

Go uge til alle : )
15 år21. september 2009 kl. 09:22
Hej

min sidste uge har ikke været super god... har ikke fået skrevet ind og vejet... var til fødselsdag lørdag med god (sund mad) men vin og så flyttede vi for nogle venner i går hvilket betød pizza til frokost.....

Jeg bliver virkelig frustreret over at jeg ikke kan holde ved... taber et kilo og tager det på igen og sådan går det så op og ned.... denne uge bliver det nødt til at være anderledes.... måske jeg skulle ty til lidt nupo og derved fjerne fokus lidt fra min mad ellers....

mine mål er med denne uge:
- smide ½-1 kg
- masser af motion
- nupo når det passer ind mht tid og manden

pøj pøj til alle....
15 år21. september 2009 kl. 09:45
Belfast - flot med 2,4 kilo siden sidste mandag. Jeg håber på vægttab til næste mandag også. Det bliver dog næppe så meget, men jeg er skam også godt tilfreds med mindre. Skal bare tabe 800 gram mere på 10 dage, så er jeg i hvert tilfælde igang.

Gine - jeg kender alt for godt det med at vægten svinger 1 kilo (eller nogle gange mere) op og ned. Jeg har i lang tid sagt at nu havde jeg i det mindste standset ulykken - dvs jeg tog ikke mere på. MEN så røg der faktisk alligevel næsten et kilo mere på. Nu har vægten igen bevæget sig nedad og nu håber jeg bare at jeg trods alt er så motiveret at jeg kan holde den nedadgående tendens.

Jeg tror jeg vil forsøge at skrive herinde i løbet af ugen også, så jeg på den måde holder fokus og holder mig selv i ørerne. Hvis der er andre der føler det kan hjælpe jer også må I endelig skrive. Jeg står klar til at holde i ørerne eller sparke bagi eller opmuntre eller hvad der nu er brug for.
15 år21. september 2009 kl. 10:23
Tillykke Belfast, hvor er det flot!

Gine...måske kan du hver dag gøre lidt, der fører dig den rigtige vej mod målet? Pøj-pøj!

Og Karina: Go for it! Du ved jo, hvad der skal til ;-)
15 år21. september 2009 kl. 19:51
YES!!! Kurven er for alvor knækket og nu går det nedad. 85,5 sagde vægten her til morgen. 800 gram mindre end for bare 2 dage siden. Jeg ligger godt under den kurve, som angiver mit mål indtil 1. oktober, hvor jeg gerne skulle veje mindre end 85. Det er en herlig fornemmelse at have fået vendt det hele. Det giver motivation til at fortsætte.

God dag til alle ;-)
15 år22. september 2009 kl. 07:05
Tak - og i lige måde :-)

Så kører det for dig, Karina, fortsat "god tur"!
15 år22. september 2009 kl. 09:39
Øv jeg har ikke fået tastet min mad ind i dag. Men Jeg tror det er gået okay - lige borrt set fra en softice her til aften, men det var nu noget vi planlagde i går, da vi skulle cache med mine forældre. Så jeg håber bare at resten af dagen har været så meget på rette spor at der har været plads til den udskejelse. Men ellers står den på masser af motion i morgen ;-) Jeg er nu lidt stolt af at jeg ikke har kastet mig over en masse forkert mad i dag for jeg har haft en skod dag på arbejde.
15 år22. september 2009 kl. 21:47
I dag har jeg heller ikke fået tastet noget in i madital, men jeg er overbevist om at jeg har underskud på kontoen. :-) Hehe det her er en af de konti man gerne vil ha underskud på.

Jeg har godt nok spist en lakridsstang på arbejde, men til gengæld har jeg været ude at gå en times tid med et par piger her inde fra. Det var rigtig hyggeligt at mødes i vores lille by :-) Efter den gåtur var jeg bare hjemme og spise og så afsted til karate og det var en af de hårde timer. Rigtig hård opvarmning hvor man fik denne her smerte i halsen af at hive efter vejret. Effektivt ! Noget af det sidste af opvarmningen var at sjippe bare til en enkelt sang på en CD. Er du gal sådan 3-4 minutter er lange når man sjipper. Prøv det !

Nu er det snart puttetid for ungerne og så tror jeg at jeg har en date med noget vasketøj i sofaen foran TV'et.
15 år23. september 2009 kl. 19:43
Sidder lige i sofaen og føler mig helt oppustet. Det synes jeg ikke er helt fair når jeg har været så flittig i dag. Men det hænger jo ikke altid sammen. Så jeg forsøger lige at lade være med at tænke videre over det.

Mht. motion går denne uge okay. Det er blevet til to gange karate. I går blev det kun ganske lidt på en geocachetur, men det var selvfølgelig bedre end at sidde i sofaen ;-) nå ja altså lige bortset fra at vi afsluttede med en is.

Den resterende del af ugen er der alle muligheder for at få mere motion. Jeg skal i sommerhus i weekenden med min ældste søn og tre af hans kammerater. Der er dømt spillebule. Og jeg skal bare være der for at varte op. Så jeg skal helt sikkert også ud at løbe et par ture og lade drengene ha mandehørm derhjemme.

Det bliver lidt hårdt for mig i weekenden - jeg skal klare mig uden internet. Sommerhus uden internet :-O Og samtidig skal jeg nok forberede mig på at undvære TV også, da jeg regner med at teenage-drengene nok indtager fjernsynet til at spille playstation. Så der bliver masser af tid til mig til at motionere og hygge med mine hobbies - geocaching og fotografering i løbet af dagen og scrapbooking når solen er gået ned. ihh jeg glæder mig.
15 år23. september 2009 kl. 21:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });