Lykken er...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Lykken er...
ja men det er jeg også godt klar over, jeg glemmer faktisk bare sommetider at jeg ikke er nogen årsunge mere ( altså bortset fra om morgenen - da kan jeg godt huske det !) men min ældste er 32 - så jeg ER JO IKKE HELT UNG MERE, så nødigt jeg vil ;O)
Hmm ved nærmere eftertanke, vil jeg nu egentlig ikke bytte mig til at være yngre.. jeg har haft den tid, og jeg trives godt med min alder :)))
15 år20. september 2009 kl. 15:12
Det er jo lige det! Altså at man ikke føler sig voldsomt meget ældre, bare mere erfaren... Og måske fortsat usikker, men på et "bredere fundament"...

Trods følelsen af den yngre "indre alder" viser spejlet mig, at tyngdekraften har en vis effekt ;-/ De sidste 2-3 år har "pludselig" givet grå stænk i håret, og smilerynkerne er nu suppleret med rynker anre steder, men hvad f.....det ville jo se helt forkert ud, hvid vi skulle blive ved med at ligne nogen på 17 år, ikk'?
15 år21. september 2009 kl. 20:07
noget andet er så, at jeg godt kunne undvære det meget løse maveskind... Mange års overvægt + 3 graviditeter har sat deres tydelige spor, og dette spor blivere endnu tydeligere, nu hvor vægten falder...SUK!

Jeg ved, at nogen siger, at dét at spise lever/leverpostej, skulle have en positiv effekt på "hudsammentrækningen"...men jeg har mine tvivl, tror ikke, at der er meget "elastik" tilbage i min hud. Jeg smører mig med en god creme efter det daglige bad og håber, at jeg lærer at leve med det. Bliver det helt ekstremt, så jeg kommer til at døje med hudsvamp, og maveskind, der hænger i vejen, kan jeg måske håbe, at min læge kan indstille mig til en "hudreducerende" operation...hm, nu hænger jeg også lidt med næbbet, men jeg er også udkørt og må vist hellere gå tidligt i seng...
15 år21. september 2009 kl. 20:19
Løst maveskind er da et positivt problem! Jeg er ret sikker på at din hud godt kan trække sig en hel del sammen stadigvæk. Du kan få god hjælp af cremer, men det siges at være midlertidigt, (and so what, hvis det er det der skal til). Svømning stimulerer hudens muskulatur, og jeg er sikker på at massage - også med hamphandske - har en effekt på længere sigt.
15 år22. september 2009 kl. 00:02
Jeg tror at maveskindet ganske langsomt følger efter og trækker sig sammen. Synes jeg har hørt andre snakke om at det godt kan tage et års tid før maveskindet er med. Men ellers ja - så må man jo få det fjernet.
15 år22. september 2009 kl. 08:00
Mit maveskind har vist været udspilet FOR meget, FOR længe og også i FOR SEN en alder til at jeg tror, at der er ret meget "elastik" tilbage. Jeg har allerede så meget løst skind, at det hænger som en fold - og om sommeren døjer jeg med hudsvamp trods en god hygiejne.
Hudproblemet er opstået pga af min hidtidige livsstil og øges som "bivirkning" af vægttabet (som ellers er en kæmpe bonus både for min sundhedstilstand og min livskvalitet). Det er et spørgsmål om forfængelighed (og som sådan et luksusproblem), men også et spørgsmål om hudgener, der måske øges.
Jeg bader dagligt, stimulerer huden med badebørste/skrubbehanske, smører med en god creme og laver forskellige maveøvelser - og meget mere kan jeg vist ikke gøre.
15 år22. september 2009 kl. 09:33
Nej det lader da til du gør hvad du kan. Og det lyder som om det er lidt mere end bare et kosmetisk problem, så du må da tage en snak med din læge om problemet.
15 år22. september 2009 kl. 09:48
Jeps, når jeg nærmer mig en BMI på 25 - meeen, der er jeg ikke endnu (måske i 2010?)
15 år22. september 2009 kl. 09:54
Hvis det er fugtighed der er problemet, så kan talkum måske være med til at afhjælpe det lidt. Jeg bruger det selv under brysterne i sommervarmen - og mod fodsved.
15 år22. september 2009 kl. 16:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...