Følger I andre Maditals forslag til en ideal måltidsfordeling?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Følger I andre Maditals forslag til en ideal måltidsfordeling?
Hej igen - og tak for jeres respons.

Det ser ud, som om vi bruger Madital på nogenlunde samme måde.

Selvom det tager tid, er jeg glad for at veje og taste maden ind - det giver mig et bedre overblik. Jeg troede fx, at jeg fik grøntasager nok - men efter jeg er begyndt at veje maden af, kan jeg se, at jeg tidligere kun har fået mellem 4-500 g dagligt, nu spiser jeg så mindst de anbefalede 600 g dagligt. Væske fik jeg også for lidt af...men nu "arbejder" jeg på at få drukket nok :-)

Måltidsfordelingen er heller ikke helt nem: jeg synes, at det er svært at spise alt det, jeg iflg. Madital bør - men omvendt kan jeg så slås lidt med sultfornemmelser hele eftermiddagen. Men jeg arbejder på sagen og synes, at det går fremad - især når jeg spiser 200-250 g grove grøntsager til frokost (+ proteiner i form af æg, tun eller kød).

Vitaminerne går det også godt fremad med - pt er det kun D-vitaminerne det kniber med, men det kommer nok :-) når bare jeg får indført flere fisk i min spiseplan.

Konklusion? Madital giver én rigtig mange gode redskaber, det er bare at bruge dem, så bliver man langt klogere på sin kostsammensætning, mængder etc.

Tillæg til Sus1 og Vira: NÅR I har tastet aktivitetsniveau, mål m.m. ind og DEREFTER vejer maden af og taster dén ind, kan I se jeres daglige, aktuelle kalorieindtag, fordeling af kulhydrater m.m. i den ene halvdel af skemaet, i den anden halvdel kan I se den anbefalede/ideelle fordeling. Vitaminerne m.m. i det I HAR spist kan I få oplyst ved at klikke på fx proteiner (i det spiste) - HEREFTER popper der en ny side op med forskellige valgmuligheder: vitaminer ell. mineraler eller....

God taste og arbejdslyst :-)
Futura
15 år12. august 2009 kl. 08:49
Tak for forklaringen fandt ud af det med vitaminerne :-)
15 år12. august 2009 kl. 09:15
Selv tak :-)
Så det ud som forventet? Eller fik du en overraskelse?
15 år12. august 2009 kl. 09:31
Jeg indtaster faktisk alt hvad jeg spiser, og det hjælper mig til ikke at overspise for meget. (Har problemer med overspisning - og min diabetes gør det bestemt ikke nemmere)
De af MadITals anbefalinger jeg bruger er:
Samlede kJ-indtag
Væske (Har nu aldrig været et problem, tværtimod har jeg altid drukket tæt på 3L dagligt)
Energifordeling
Kostfibre
Tilsat Sukker
Fisk (Er vegetar, men spiser meget fisk, så ofte er jeg oppe omkring 1000g pr uge)

Fordelingen af fedtsyrer, samt måltidsfordeling bruger jeg ikke rigtig.
Min appetit er mindst først på dagen, så derfor spiser jeg relativt lidt først på dagen, men mere den sidste halvdel af dagen.

Forresten - bruger måltidsfordeling lidt, for bruger den til at sørge for at mit aftensmåltid ikke bliver for stort

Først for et par dage siden fandt jeg ud af at kigge på mine vitaminer og mineraler, og kan se at der er nogle jeg formentlig er i underskud af, så vil formentlig tage et tilskud af dem i en perioder.
15 år12. august 2009 kl. 11:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });