Hvilke erfaringer har i?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hvilke erfaringer har i?
Jeg valgte for et år siden at lave om på min levestil! Dette tabte jeg mig ved, og mine spisevaner er fast indgroet! Og taber mig langsomt og roligt!

Men nu er jeg kommet til en periode i mit liv, hvor jeg bare gerne vil skubbe gang i tingene, bare lige 2-3 uger!

Hvad er jeres erfrainger med de kure hvor man spiser under de anbefalede kurer mellem700-900 kcal. om dagen, hvor man spiser protein, grøntsager og frugt! Spise hver 2-3 time, små portioner! Så man ikke føler sig sulten hele tiden!

Jeg har besluttet at gøre det, og giver den heruge et forsøg! Jeg startede i dag! Da jeg vender tilbage til mit kcal indhold på 1500 bagefter, tror jeg personligt ikke jeg vil tage det på igen som mange siger man gør! Tror kun hvis man fortsætter som man gjorde før min livsstilændring. Håber i forstår!

Men jeg vil meget gerne hører jeres erfrainger med det!

På forhånd tak!
16 år11. januar 2009 kl. 16:31
re: Hvilke erfaringer har i?
Der er åbentbart ikke så mange der erfaringer med disse typer kure! Så dette bliver min forsøgstråd, hvor jeg vil lade jer andre følge hvordan vægten i denne nye uge for mig, kan dale ved sådan en kur!

Startvægt denne uge: 80,3 kg

Mandag: 79,6 kg WOUW det er 700 g. tabt!

Har egentlig ikke været så sulten, da man jo spiser hver 2-3 time. Men det passede med at portioner har været så små, at sulten meldte sig ca. hver gang jeg skulle spise! Da jeg skulle i seng, havde lidt svært ved at sove, begyndte jeg at blive en lille smule sulten igen! Vi spiste også meget tidligt igår!

Er spændt på hvordan det kommer til at gå i dag, om jeg er stærk nok til at lade alt det andet være på arbejde, har et arbejde hvor der hele tiden bliver serveret dit og dat pga. fri kantine! Men det skal nok gå! Den her uge skal det i hvert fald prøves i!
16 år12. januar 2009 kl. 06:52
Jeg har desværre ingen erfaringer jeg kan dele med dig, men jeg overvejer virkelig virkelig meget at gøre det samme som dig - bare i 2-3 uger for at få sat gang i tingene efter ikke at have tabt mig i noget tid, trods sund livsstil.
Jeg overvejer at bruge Nupo, selvom det er dyrt og måske lidt kedeligt i længden, synes bare det er lidt nemmere at overskue. Men du er bestemt ikke alene!
16 år12. januar 2009 kl. 21:28
Det virker, men det gør også at din omsætning daler. Så din krop tror at den skal spare på fedtet. Når du så spiser flere kcal igen, selvmom det kun er 1500 kcal om dagen, så vil den krop lagre alt hvad den kan og du vil med stor sandsynlighed have sværere ved at tabe dig i perioden lige bagefter :(
Nupo er god, fordi det giver flere kcal og holder forbrændingen oppe. Mener at ren nupo 6x dagligt = 1200 kcal og så spiser man ofte lidt frugt og grønt ved siden af, så man ligger på 12-1500 kcal dagligt.
16 år12. januar 2009 kl. 23:25
I dag står vægten på 79,4 kg, så det er 200 gram siden igår!

Tak for svar begge to!

Nu prøver jeg i hvert fald lige denne her uge ud. Er allerede træt af det, skal nok klare det, men synes det er kedeligt spise! Men nu har jeg lavet dette som et lille forsøg, og vil se hvor meget der over hovedet er hente ved det! Og især hvordan jeg taber mig bagefter, ligesom du skriver det kan være svært!

Tror du ikke kroppen tager mindre "skade" hvis det kun er en uge i forhold til hvis det er 3 uger? Altså på en lille uge, der kan kroppen da ikke nå at vænne sig til særlig meget! Jeg mener at der vil gå mange dage inden kroppen vænner sig til noget! Hvad siger i?
16 år13. januar 2009 kl. 06:50
Hej fac

Jeg har ikke nogen spec. erfaring i hvorvidt din plan mon lykkes eller ej. Faktisk tror jeg at odds er 50/50. Som du selv siger er det kun en uge det drejer sig om - altså en slags kickstarter, men omvendt er jeg også sikker på at jannej har ret i sine formodninger om at du skal passe meget på og være næsten lige så streng i den efterfølgende uge. Det der sker lige nu er primært væske og sukkerdepoter som bliver tømt ud (alt efter overvægt og bygning op til ca 2 kg) og de kommer urimeligt hurtigt på igen (på kortere tid end en uge) hvis ikke du holder fast i at leve sundt - men ikke nødvendigvis så skrapt som du gør nu med 7-800 kcal dagligt. Hvis du holder dette lave kalorieniveau vil du sandsynligis nok tabe dig en del, men på et tidspunkt stopper din krop op fordi den tror der er udbrudt hungersnød, så den nedbremser fedtforbrændingen og begynder istedet for forbrænding af muskelvæv.
Det er ikke overraskende at du allerede efter 2 dage skriver at det er kedeligt, men jeg er da spændt på at læse måneden ud hvordan det er gået - Måske får jeg selv brug for sådan et kick-spark bagi om nogle måneder for at komme videre.
Pøj pøj med det :-)
16 år13. januar 2009 kl. 13:44
Mange tak for indspark, det var et rigtig godt et! Da jeg selv altis har været spændt på om det nu virkelig kan passe at man tager på efterfølgende, vælger jeg simpelthen at afprøve det! Tror det afhænger af hvordan man lever efterfølgende! Jeg har dog ændret lidt på min 3. dag, min yoghurt naturel duede bare ikke! Da jeg ikke "må" spise cornflakes eller andet på ud over frugt. Så til morgenmad laver jeg en smootihe, det plejede jeg tit at gøre før hen. Så kan jeg meget bedre håndtere, og den ligger tungt i maven! Herudover er jeg begyndt at spise mine 300 gram frugt, det giver flere kcal, men altså det ligger også godt i maven! Alt i alt fik jeg også at vide at jeg kunne spise alt det protein og grønt jeg ville, men det lyder ulogisk for mig! Så er faktisk blevet helt glad for det i dag! Det eneste jeg mangler er min hjemmebagte morgen bolle kl. 10, men det er okay! Ellers synes jeg det er rigtig godt! Jeg har allerede lært rigtig meget om hvad man kan spare på, og vil tænke over det resten af mine dage! Dog vil jeg ikke være så streng. Men det eneste jeg i princippet mangler i forhold til før er: Min morgenbolle med ost nam nam og så enten mine kartofler, ris eller pasta til aftensmaden. Og nogen gange fik jeg kage om eftermiddagen også! Så man kan jo egentlig sige at der ikke er stor forskel fra før hen! Men jeg sulter i hvert fald ikke! Den eneste grund til jeg synes det er kedeligt er pga. ejg savner min morgenbolle. Men om en uge vil jeg uden tvivl tilføje den igen!
16 år13. januar 2009 kl. 15:57
Det du siger med at du må spise så meget grønt du vil tror jeg nu er rigtigt nok, jeg har engang hørt (tror måske det var Lene Hansson der sagde det) at hvis man fx spiser en gulerod så tager det kroppen flere kalorier at fordøje den end den rent faktisk indeholder. Smart! Så hvis der var 10 kcal i en gulerod så "koster" det kroppen måske 15 kcal bare for at få den igennem systemet. Ved ikke om det gælder alle grønsager, hørte bare eksemplet med en gulerod :-)
Glæder mig også til at høre hvordan det går når din uge er slut :-)
Og tillykke med tabet!
16 år13. januar 2009 kl. 16:36
Vægt i morges 78,9 kg, det er så 500 gram siden igår! Jeg har nu vænnet mig til at spise som jeg gør, og har tænkt meget over hvor lidt jeg egentlig har ændret på! Og derfor tror jeg hellere ikke det kommer til at skade mig. Jeg er begyndt at spise to skiver ren ost til morgenmad også -> protein! Og mit kcalorie indhold begynder at nærme sig de 100 - 1200 tror jeg, for jeg spiser også 3-400 gram frugt om dagen. Jeg er dårlig til at tælle kcal. Men det er hellere ikke princippet med denne her slankekur at det skal ligge på et bestemt antal kcal. Men en ting undre mig??

Hvordan kan jeg tabe mig så meget ved det her rent logisk. Jeg har engang regnet ud at jeg skal have 700 kcal mindre for at tabe 100 g. Hvrdan fanden kan jeg så tabe 500 gram på en dag! Er det fordi jeg ikke spiser efter kl. 18-19.00 stykker mon. Drak tit vand om aften, te og spiste frugt og alt muligt andet! Eller er det kun fordi væsken ryger ud af min krop lige nu, altså at jeg kun får denne her effekt i en uges tid, eller hvad fanden er det der sker, det er jo kun tomme kulhydrater jeg skærer ned på! Eller måske jeg faktisk ikke spiste mellem 1200-1500 før, måske jeg spiste mere end jeg regnede med! Ja hvem ved.
16 år14. januar 2009 kl. 06:50
Hej Fac,

Spændende at følge med i dit lille projekt :)

Jeg trænger vist også snart til et ordentlig kick-start igen. Jeg syntes jeg spiser som jeg skal jeg træner mindst 4 timer om ugen og alligevel taber jeg mig max 200 g om ugen (ihvertfald for tiden).

Så jeg er simpelthen så trist..... måske skulle jeg give den en ekstra skalle i et par uger og så se om det kunne starte lidt op igen.

:) fight-it
16 år14. januar 2009 kl. 08:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...