#12 af Kaktus (slettet)
Tilbage på madital
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Kaktus (slettet)
re: Tilbage på madital - "endnu en fortabt datter vender hjem" ;-)
Velkommen tilbage til dig også, Spacy :)
Det kniber stadig for mig med motivationen for at veje mad / taste ind, men vægten går stille og roligt nedaf så juhuu...
Har for første gang i MEGET lang tid en BMI under 30 idag (29,9) så nu er jeg ikke mere smæld-fed, men bare alm. fed :D hehe...
C´mon girls (and guys) WE CAN DO IT!!!
Det kniber stadig for mig med motivationen for at veje mad / taste ind, men vægten går stille og roligt nedaf så juhuu...
Har for første gang i MEGET lang tid en BMI under 30 idag (29,9) så nu er jeg ikke mere smæld-fed, men bare alm. fed :D hehe...
C´mon girls (and guys) WE CAN DO IT!!!
15 år31. januar 2009 kl. 17:49
mopsie
Velkommen tilbage kaktus
Du er også en af dem jeg har fulgt meget i min tid her på madital, jeg syntes det er rigtig flot at du ikke har taget på det sidste stykke tid, som jeg har skrevet længere oppe i tråden har jeg taget en del på. Efter en uge her tabte jeg 1,6 kg, men kan simpelthen ikke heller ikke finde motivationen. Jeg kæmper virkelig en kamp for at komme ind i den gode cirkel igen, men hver eneste gang jeg får et ben indenfor bliver jeg fældet og ryger over i den onde cirkel.
Jeg kæmper i øjeblikket med konstant sygdom, jeg bliver hele tiden angrebet af influenza/forkølelse hvilket ikke gør det nemmere at komme i gang igen.
Mine bukser er begyndt at stramme og jeg kan se på mig selv at jeg bliver tykkere og tykkere (har ikke turde gå på vægten i lang tid)
Nu skal jeg til lægen i morgen, og håber på at han kan hjælpe mig med at finde ud af hvorfor jeg bliver syg bare jeg ser en nyse. Og så håber jeg på snart at få taget mig sammen og komme i gang igen.
Du er også en af dem jeg har fulgt meget i min tid her på madital, jeg syntes det er rigtig flot at du ikke har taget på det sidste stykke tid, som jeg har skrevet længere oppe i tråden har jeg taget en del på. Efter en uge her tabte jeg 1,6 kg, men kan simpelthen ikke heller ikke finde motivationen. Jeg kæmper virkelig en kamp for at komme ind i den gode cirkel igen, men hver eneste gang jeg får et ben indenfor bliver jeg fældet og ryger over i den onde cirkel.
Jeg kæmper i øjeblikket med konstant sygdom, jeg bliver hele tiden angrebet af influenza/forkølelse hvilket ikke gør det nemmere at komme i gang igen.
Mine bukser er begyndt at stramme og jeg kan se på mig selv at jeg bliver tykkere og tykkere (har ikke turde gå på vægten i lang tid)
Nu skal jeg til lægen i morgen, og håber på at han kan hjælpe mig med at finde ud af hvorfor jeg bliver syg bare jeg ser en nyse. Og så håber jeg på snart at få taget mig sammen og komme i gang igen.
15 år1. februar 2009 kl. 21:37
Leiselott (slettet)
Velkommen tilbage alle sammen, jeg er selv i samme båd. Jeg har det sidste halve år flere gange begyndt at forkusere på min vægt, så kom der lige et eller andet der var vigtigere end vægten... Det positive er at jeg har holdt min vægt og har ikke taget på, men... det er ikke holdbart i længden, så nu har jeg i en uge kørt fokuseret på hvad jeg spiser og det bærer frugt, som jeg ved det vil gøre ;-)
hvor har jeg det bare godt med mig selv når jeg spiser ordentligt og ikke fylder mig med hvide kulhydrater. Jeg kan endda klare de nætter hvor min datter vågner hver time pga. ondt i ørene eller hoster. Det kan godt være at der så kun ryger 100 g om dage, men vægten daler lige så stille og roligt.
Ha en forrygende dag
Liselotte
hvor har jeg det bare godt med mig selv når jeg spiser ordentligt og ikke fylder mig med hvide kulhydrater. Jeg kan endda klare de nætter hvor min datter vågner hver time pga. ondt i ørene eller hoster. Det kan godt være at der så kun ryger 100 g om dage, men vægten daler lige så stille og roligt.
Ha en forrygende dag
Liselotte
15 år2. februar 2009 kl. 07:48
Kaktus (slettet)
Dejligt at "se" dig igen mopsie og tak for velkommen-tilbage-hilsnen - det varmer :)
Hvis bukserne er begyndt at starmme er det på tide at tage skeen i den anden hånd - du klarede det jo forrygende i forår/sommeren - så op på hesten igen :)
Jeg er som sagt ikke motiveret for at veje min mad - selvom jeg er nysgerrig efter at se "hvordan det står til" - men da jeg startede vat det virkelig motiverende for mig at holde øje med smiley´er, KJ, motion osv
- måske du bare skulle begynde at taste - også hvis du falder i? Det giver jo et billede af hvad/hvornår det går galt og det kan være en hjælp :)
Mht motion er jeg ikke alt for god - cykler dig stadig til/fra arbejde (13 km samlet) men løberier er helt droppet - jeg må se at komme i gang igen :)
God ide at gå til lægen og fiden ud af hvorfor du hele tiden er ½sløj - det er svært at fidne den indre styrke frem når man er nede med nakken pga sygdom :(
Men... mopsie - nu er jeg tilbage for at holde dig i ørerne! Hehe
Også hej til dig L - flot at du ikke tager på - men jeg har det som du - fint nok at det ikke går den gale vej, men det betyder jo ikke, at alt er godt - vejer stadig alt for meget, og det skal der gøres noget ved ! NU!! :D
Hvis bukserne er begyndt at starmme er det på tide at tage skeen i den anden hånd - du klarede det jo forrygende i forår/sommeren - så op på hesten igen :)
Jeg er som sagt ikke motiveret for at veje min mad - selvom jeg er nysgerrig efter at se "hvordan det står til" - men da jeg startede vat det virkelig motiverende for mig at holde øje med smiley´er, KJ, motion osv
- måske du bare skulle begynde at taste - også hvis du falder i? Det giver jo et billede af hvad/hvornår det går galt og det kan være en hjælp :)
Mht motion er jeg ikke alt for god - cykler dig stadig til/fra arbejde (13 km samlet) men løberier er helt droppet - jeg må se at komme i gang igen :)
God ide at gå til lægen og fiden ud af hvorfor du hele tiden er ½sløj - det er svært at fidne den indre styrke frem når man er nede med nakken pga sygdom :(
Men... mopsie - nu er jeg tilbage for at holde dig i ørerne! Hehe
Også hej til dig L - flot at du ikke tager på - men jeg har det som du - fint nok at det ikke går den gale vej, men det betyder jo ikke, at alt er godt - vejer stadig alt for meget, og det skal der gøres noget ved ! NU!! :D
15 år2. februar 2009 kl. 16:36
Det som Karina skriver passer nemlig også fuldstændig på hvordan det er gået for mig. (Bortset fra at jeg ikke lige er blevet gift ;-)
Jeg havde også tabt knap 20 kg, men da én af vores katte kom hjem med brækket lårben, efter at være blevet påkørt (han måtte aflives - hulk), måtte jeg have noget trøst (= mad og drikke - ja, undskyldninger er der nok af). Det var august 08 og siden er vægten lige så stille kravlet opad :-(
Min startvægt i sep. 2007 var 87,5 og det laveste jeg kom ned på inden mit frafald var 67. Efter nogle halv- og trekvarthjertede forsøg på at vende tilbage har jeg nu tastet min mad ind fast siden d. 14 januar, hvor min vægt var nået op omkring 76 +/- noget væskebalance.
Igår fredag sagde vægten 74,2, men nu har jeg fået menstruation, så jeg vil ikke veje mig igen før det er ovre. Jeg har altid vejet mig hver dag, men jeg tror nok at jeg vil prøve at drosle lidt ned på dette (i hvert fald de dage hvor jeg ved den ikke er god), da jeg bliver alt for ked af det, de dage hvor den er gået op og det kan nogengange udløse en "så kan det også være ligemeget" dag. Og det er jo for åndsvagt når jeg ved at det blot er væskebalancen som helt naturligt svinger.
Jeg er kun 157 cm og min idialvægt er ca. 54 kg. jeg vil dog være lykkelig hvis jeg kan komme ned på mellem 58 og 60 kg, BMI 23,5 - 24,2.
Det er da lidt mærkeligt at det lige er nogen af os som fulgtes ad sidste år, der har haft næsten det samme tilbagefaldsmønster. Men vi har da vist at vi kan, så vi skal nok nå de sidste kg også. Heldigvis er vi stoppet op LÆNGE før vi nåede at tage alt det tabte på igen. Jeg vil hermed takke Lone (Maditals mor) for dette fantastiske gratis program, for det virker bare.
Nu er det godt nok noget tid siden at jeg har set et indlæg fra dig Karina, jeg håber da at du stadig er med. Er det her i februar I skal på bryllupsrejse?
Puha det var en længere smøre, men jeg er glad for at jeg endelig har fået læst alle indlæg og selv er kommet igang her i forummet igen.
God vind til alle og fortsat god weekend :-)