Tilbage på madital

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Tilbage på madital
Hej igen - kan se at der er kendte navne herinde stadig og jeg må desværre erkende at jeg har brug for at komme herind igen. Jeg blev jo gift i september og siden da er det gået ned ad bakken med sundheden og op ad bakke med vægten. Lidt for mange fester med god mad - lidt for dårlig mad i hverdagen - alt for meget juleguf og jeg har kigget alt for dybt i en dåse quality street. Alt ialt er der røget 7 kilo på og det er da virkelig til at blive sur og depri over. Men så minder jeg mig selv om at det trods alt stadig er 13 kilo mindre end for halvanden år siden og så hjælper det mig lidt. MEN nu er kunsten så at være irriteret nok til at få vendt kurven, men ikke så irriteret at det bare kan være lige meget det hele.

I september var jeg nede på 76 og der vil jeg gerne ned igen og lidt til. Men første mål må blive de 76 og så går jeg efter de 70 derefter. Og idag sagde vægte 83, så der er 13 kilo igen. Håber at kunne tabe en del af dem inden sommeren. Det må være den deadline jeg skal ha. Det er svært at finde noget lige så motiverende som et bryllup. Men altså der har været så mange andre fede ting ved vægttabet, som jeg skal huske på nu.

- Det har været fedt at købe nyt tøj i den nye størrelse - man føler sig bare mere feminin i den mindre størrelse.
- Det har været skønt med komplimenter og egentlig er det jo pinligt om folk nu tænker "hmmm hun har da vist taget på igen". Det er måske fjollet at tænke på, men alligevel en af de ting som motiverer mig mest.
- Jeg kan faktisk godt mærke at jeg mangler energi fordi jeg ikke længere får frugt og grønt nok og får mere junk end godt er.
-Manglende energi skal der også gøres noget ved med mere motion. Det er dog ikke gået helt i stå, da jeg stadig holder fast ved karate 1-2 gange om ugen. Men jeg skal igang med at løbe igen.

Jeg har allerede været igang med at læse lidt på forum og kan allerede mærke motivationen. Jeg skal ha læst noget mere og komme uptodate med hvad der sker. Som sædvanlig glemmer jeg at drikke vand, så det vil jeg hente nu.
15 år5. januar 2009 kl. 10:00
re: Tilbage på madital
Jamen velkommen tilbage.

Surt at det er gået den forkerte vej - men super at du tager kontrol over situationen igen og gør noget ved det.

fight-it
15 år5. januar 2009 kl. 13:28
Hej og velkommen tilbage!

Rigtig flot med dit forrige vægttab! Det er sejt gået! Du har gjort det før, og du kan uden tvivl igen! Måden du skriver på så kan jeg hører at du har fuld styr over det! Glæder mig til at følge dig:-)

Pøj pøj med det!
15 år5. januar 2009 kl. 16:03
Velkommen tilbage Karina, jeg fulgte din kamp frem til dit bryllup og syntes det var rigtig flot gjort. Jeg er ked af at høre at du har taget på igen, men godt at du er klar til at genoptage kampen.

Jeg er selv lige vendt tilbage efter at have tabt mig 19 kg, har jeg nu taget 6 kg på igen. Og jeg er nu også klar til at komme igang igen.

Jeg glæder mig til at følge dig igen.
15 år5. januar 2009 kl. 16:32
Velkommen tilbage - jeg kan trøste dig med, at jeg har taget et par kilo mere end dig, siden vi var længst nede. Så du er ikke den eneste, det ikke holdt for.

Men ligesom dig trøster jeg mig med, at jeg da vejede en del mere bare for et år siden, så nu ved jeg jo at jeg kan - og jeg ved at det er rart ;)
15 år5. januar 2009 kl. 18:10
Velkommen tilbage…

Jeg fulgte dig også sidst du var på madital - det var sejt. Rigtig træls at vægten er gået op! Men godt, at du er klar til at tage kampen op. Du skal nok komme igen :-)

Jeg er selv startet igen efter, at have tabt 10 kg i løbet af sommeren/efteråret og taget 3kg på igen - øv. Så nu skal den bare ha´ en skalle…
15 år5. januar 2009 kl. 19:36
Jeg er også lige landet igen, min vægt er bare gåe ti den gale retning. Men skal også bare igang, jeg kan godt huske dig :)
15 år6. januar 2009 kl. 18:51
Hihi det er næsten som at være hjemme igen. Omend det er en lidt uhyggelig tanke. Men trods alt bedre at være her nu end at være tilbage på MAX kampvægt igen om et år. Lad os tage kampen op igen.
15 år7. januar 2009 kl. 09:49
Du sagde til mig at du havde skrevet her - og det måtte jeg da lige checke ud. Jeg læser jo ellers normalt ikke vægttab-forummerne mere. Ikke af mangel på interesse, men af mangel på tid.

Du skal give dig selv lidt mere kredit - går du ikke stadig til karate? Og du har planer om at starte motion fast hver torsdag på arbejde. Løber du stadig?

Nå, men ... velkommen tilbage i vores lille familie (I dette tilfælde går det jo nok ikke at slagte fedekavlen som da den fortabte søn kom hjem ;-).

Jeg tror bestemt også godt at du kan tabe dig det sidste - du har helt sikkert viljen, du skal bare finde motivationen. Lad mig lige minde dig om:

* Alle Dr Becks gode råd

* Alt det ny flotte, lækre sommertøj du kunne købe, hvis du havde råd (og som du i hvert tilfælde kan prøve i butikken)

* Sommerfesten i stor kjole

* At dine lår ikke længere mister huden under gang, hvis du ikke har tights på om sommeren

* At du ikke længere sveder tran mellem dellerne på maven om sommeren

* At du kan kaste dig ud i bølgerne med børnene til sommer uden at måtte opgive igen på manglende kondi - og i din spritnye, supersmarte badedragt eller bikini

* At du lever længere hvis du er normal-vægtig - til glæde og gavn for børn, mand og ikke mindst dig selv.

15 år7. januar 2009 kl. 14:26
Jeg vil også gerne sige Hjertelig velkommen tilbage :)

Har selv været fraværende et par måneder - har heldigvis ikke taget på - tabt 1 kg eller 2, - men nu skulle der gerne ske lidt mere (inden sommer / bikini-sæson *GYS*)

Har ikke planer om at registrere så meget andet end vægt lige nu - måske motivationen kommer senere?

I hvert fald velkommen tilbage - glæder mig til at følges med dig :)
15 år18. januar 2009 kl. 17:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });