Startet i dag

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Startet i dag
madital.dk er vist blevet min nye hobby! jeg synes det er sjovt at taste ind og se hvor meget jeg har "tilbage" om aftenen til frugt eller knækbrød:-). I går spiste jeg 100 g ris til aftensmad og fandt ud af at det er der alt for mange kcal i!
16 år7. januar 2009 kl. 20:39
Ja ris det spiser vi også ritigt meget hjemme hos os - det var meget chokerende synes jeg, at finde ud af, hvor meget energi der egentligt er i dem. Det vidste jeg i hvert fald slet ikke før jeg startede på madital.
Men velkommen til jer alle - jeg er tilbage på madital for lige at stramme min vægt op igen. :-D men det er lykkedes før så mon ikke det går igen?
16 år8. januar 2009 kl. 09:28
Der er meget energi i både ris og pasta, men vær dog opmærksom på at den vægt du skal taste ind er den rå vægt - altså ikke vægten af de kogte ris, som du øser op på tallerkenen. Jeg er ikke helt sikker på forholdet, men tror måske at hvis du har spist 100 g kogte ris, så er det kun 1/3 af den vægt du skal taste ind.
16 år8. januar 2009 kl. 12:53
Yeps det er jeg klar over - ledte i nogle gamle tråde her på madital og der stod at risene bliver dobbelt så tunge - dvs. halver vægten når man taster in som rå vægt...men det kan godt være at det er trippel...jeg har aldrig lavet eksperimentet...
16 år8. januar 2009 kl. 14:16
Så vidt jeg ved svarer 30 gram "tør" ris til 70 gram kogt.
16 år8. januar 2009 kl. 17:55
hvis man spiser ris er det 1/3del man skal skrive på i vægt, hvis man spiser pasta er det 1/4del.
16 år10. januar 2009 kl. 18:25
alternativt kan man omregne E% så det passer til kogt og tilføje vand og skrive det ind i ny vare.
16 år10. januar 2009 kl. 18:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...