Jeg kender det godt, det kan være utroligt svært at være standhaftig til sådanne arrangementer, når alle de andre sidder og hygger sig med noget nams...
Men husk at det ikke er værd at vælge noget som kun gør dig glad i et kort øjeblik (slik, kage), fremfor noget som vil give dig en livslang gevinst (vægttab).
Den selvtillid man føler efter at have kunnet sige fra overfor fristelsen, er en langt bedre følelse end et øjebliks god smag!
Jeg er sikker på at du nok skal klare dig superflot! :)
#2 af bruger slettet
Har lige nydt en smootie af 1½ banan, kakaopulver, husk, 1 tsk hasselnøddesmør, 2½ dl sojamælk og en god sjat olivenolie.
Så skulle jeg gerne kunne holde den kørende til frokost, som jeg forventer skal være friskpresset æblejuice af æbler fra haven, og et par æg og grønt.
Men livet er bestemt ikke let i tiden, og jeg gør det heller ikke lettere for mig selv. Jeg gider ikke bøvlet med at tabe mig, mad kæresten ikke gider spise. Hvorfor kan jeg ikke også bare drikke 1½ liter sodavand om dagen uden at tage på.
Skal ud og have lagt en kage sammen med skildpaddecreme, som jeg giver som ekstragave i morgen til 18-års fødselsdag. Men at stå med alt det lækre kage, der gerne skulle blive til en mariehøne, det kan nedbryde al min moral...
Og i aften skal vi spise hos vores venner og nyde en lille en bagefter. Så det bliver to dage i madens og hyggens tegn. Hvordan skal man så kunne tage sig sammen.
Vi ser hvordan det går...