#12 af bruger slettet
torsdagsvejning 11.09.2008
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
re: torsdagsvejning 11.09.2008
Jeg møver mig ind her. Vil tabe 15 kg (ca.) og har forløbig smidt 5,6. I denne uge; 1 kg, så jeg er OK tilfreds.
16 år11. september 2008 kl. 19:19
bruger slettet
Slansnart: 400 gram er da ikke at kimse ad. Tilføj 400 mere næste uge og så er det rent faktisk noget der kan ses på dine mål...
16 år11. september 2008 kl. 20:24
iakob
Slanksnart: Jeg ved ikke hvad dit mål er på ugentlig basis, men lad være med at anse 400 gram for et nederlag. Det er trods alt 400 gram mindre end sidste uge så du har gjort en del rigtigt. Det er en sejr, ikke et nederlag - også selvom det måske ligger lidt under dit mål.
Tænk over ugen der gik og find ud af om der var nogle problemer eller udfordringer som du rent faktisk kan gøre noget ved. Læg så en realistisk plan og håndter det i fremtiden.
Desuden er et langsomt vægttab både sundere og mere sikkert end et hurtigt vægttab.
PS: En realistisk plan er ikke at fortælle sig selv at man må have viljestyrke til at modstå fristelser. En realistisk plan fortæller hvordan man mobiliserer viljestyrken, finder alternativer - eller helt undgår fristelsen.
Tænk over ugen der gik og find ud af om der var nogle problemer eller udfordringer som du rent faktisk kan gøre noget ved. Læg så en realistisk plan og håndter det i fremtiden.
Desuden er et langsomt vægttab både sundere og mere sikkert end et hurtigt vægttab.
PS: En realistisk plan er ikke at fortælle sig selv at man må have viljestyrke til at modstå fristelser. En realistisk plan fortæller hvordan man mobiliserer viljestyrken, finder alternativer - eller helt undgår fristelsen.
16 år12. september 2008 kl. 08:34
slanksnart (slettet)
Tak MetteSzabo og Iakob.. Og det er da rigtigt at det er langt bedre end ingenting, - eller tænk hvis jeg havde taget på.. Har bare haft et virkelig flot vægttab de sidste uger. På et par kg hver uge. I søndags vejede jeg 87.8, og dagen efter pludselig 88.9. Uden at have spist særlig meget. Det der det der irriterer mig, - hvordan kan der ligepludselig komme over et kg på, på et døgn...?
Men det skal nok gå, jeg VIL det her, så skal nok komme derned ad:)
Knus til jer:)
Men det skal nok gå, jeg VIL det her, så skal nok komme derned ad:)
Knus til jer:)
16 år12. september 2008 kl. 08:39
bruger slettet
Slanksnart og kaktus, hvor tillader i jer at brokke jer. Hvis i ikke kan være tilfredse med de fine tal, så bliver i aldrig tilfredse.
Nå og jeg har så hverken tabt mig eller taget på, men fortsætter jeg mit æderi så tager jeg snart rigtig meget på, så måske du og jeg, kaktus, skal tage hinanden i hånden og komme igang igen...
Nå og jeg har så hverken tabt mig eller taget på, men fortsætter jeg mit æderi så tager jeg snart rigtig meget på, så måske du og jeg, kaktus, skal tage hinanden i hånden og komme igang igen...
16 år12. september 2008 kl. 11:32
Kaktus (slettet)
God idé, Kami - op på hesten igen - tør øjnene og tag en tudekiks :-p
16 år12. september 2008 kl. 12:27
Kaktus (slettet)
PS jeg forbeholder mig ret til at oprette flere brokke-tråde / indlæg :-D
16 år12. september 2008 kl. 12:32
iakob
Slanksnart: Man kan sagtens tage et kilo på i løbet af et døgn - men det er naturligvis ikke reel vægtstigning i fedt. Man kan være lav een dag og få væske i kroppen og så er den, vupti, steget 1 kilo.
I morges var jeg ude at tisse kl 6 og vejede mig bagefter. Så hoppede jeg i seng igen og cirka 30 minutter senere stod jeg op - og vejede mig igen. Og vejede næsten 400 gram mere. Man tager altså ikke 400 gram på i løbet af en halv time ved at ligge og halvsove ii sengen. Sådan er livet (nå ja, vægttab) lær at forholde dig til det eller kom ud for en masse frustrationer, skuffelser og nederlag ;-)
Hvis du har haft et mega-vægttab i ugerne før, så skal du ikke regne med at det fortsætter. Dit gennemsnitlige vægttab skulle gerne lille mellem 500 og 1000 gram om ugen - det som svarer til dit mål. Hurtigere er hverken bedre eller sundere.
I morges var jeg ude at tisse kl 6 og vejede mig bagefter. Så hoppede jeg i seng igen og cirka 30 minutter senere stod jeg op - og vejede mig igen. Og vejede næsten 400 gram mere. Man tager altså ikke 400 gram på i løbet af en halv time ved at ligge og halvsove ii sengen. Sådan er livet (nå ja, vægttab) lær at forholde dig til det eller kom ud for en masse frustrationer, skuffelser og nederlag ;-)
Hvis du har haft et mega-vægttab i ugerne før, så skal du ikke regne med at det fortsætter. Dit gennemsnitlige vægttab skulle gerne lille mellem 500 og 1000 gram om ugen - det som svarer til dit mål. Hurtigere er hverken bedre eller sundere.
16 år12. september 2008 kl. 12:49
Tilykke til alle jer der har haft vægttab