Atkins kuren - Er der nogen som har prøvet den?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Atkins kuren - Er der nogen som har prøvet den?
Jeg kan ikke rigtig forstå det med kulhydrater. Hvis man holder sig til kartofler, rugbrød og andet groft brød samt grove pasta og parbouled/brune/vilde ris, så får man en masse gode fibre og vitaminer.

Hvidt brød er bare tomme kalorier som kun er lidt bedre end sukker (jeg har hørt at amerikanerne putter en masse sukker i deres brød og det er derfor at brød har så dårlig ry i USA).

Man skal i hvert tilfælde sørge for at få kulhydraterne gennem grønt og frugt i stedet (herunder kartofler), hvis man vælger brød fra. Især grove grøntsager - og man skal spise ret mange af dem.

Angående hvad stenalderfolk spiste, så læs lige lidt om brødets historie her: da.wikipedia.org

Personligt tror jeg at mennesker har spist tilberedt mad siden ilden blev tæmmet (da.wikipedia.org). Det giver ikke mening ikke at spise brød fordi de tidlige mennesker ikke spiste brød. De spiste en hel anden kost - f.eks. rå muslinger - som vi idag overhovedet ikke vil spise. Og man skal omkring 30.000 år tilbage til datidens afrika for at finde de ting som menneskene levede af dengang.

At antage at man idag kan leve sundt ved at tilnærme sin kost en lille karaktertræk ved disse menneskers kost er jo direkte fjollet.

Desuden tror jeg også det er en ret stor antalgese at sige at disse tidlige mennesker levede sundt. De levede sundt nok til at overleve lang nok tid til at få børn.
16 år2. august 2008 kl. 09:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });