Atkins kuren - Er der nogen som har prøvet den?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Atkins kuren - Er der nogen som har prøvet den?
Jeg står og overvejer at prøve Atkins kuren - da jeg ikke har det så godt med brød, kartofler, ris, pasta og andre fødevarer som indeholder kulhydrater - er der nogen af jer som har prøvet den? Og hvordan fungerede den for jer?
16 år29. juli 2008 kl. 16:22
re: Atkins kuren - Er der nogen som har prøvet den?
Har godt nok ikke selv prøvet den, da jeg ikke er meget for kød, men har hørt at den er ret effektivt men også ualmindelig sundhedsskadelig... Min mor er diætist og ser helt forfærdet ud når man nævner den. Så ville nok ihvertfald ikke anbefale den!!
16 år30. juli 2008 kl. 03:39
Har ikke selv prøvet den, og ville aldrig gøre det. Havde en veninde, som var på den - hun fik dårlig ånde, ubehag i maven, oppustet mave, forstoppelse, og hun tabte sig ikke hurtigere end ved en "sund" diæt.
Idet kuren er så ensig så kan den på længere sigt føre til vitamin og mineral mangler, og du vil formentlig være forholdsvis træt, idet du fratager kroppen dens primære energikilde.
Der er ikke noget i vejen med at spise en poteinrig kost; men at skære kulhydraterne så drastisk væk er simpelthen ikke smart.
16 år30. juli 2008 kl. 06:51
Nu er jeg ikke 100 % sikker på hvad kuren går ud på, men jeg ville da hellere anbefale noget andet som jeg tror minder lidt om det? :)

Stenalder kost!!
Spis som de gjorde i stenalderen. Mennesket er ikke skabt til at spise mel og ris.... Det er ganske få år mennesket har levet af dette - der fandtes jo heller ikke svært overvægtige stenalderfolk :D

Det er simpelt: Spis alt hvad du kan finde i naturen og som mennesket ikke har forarbejdet/lavet.
Du kan spise: kød, fjerkræ, fisk, nødder, rodfrugter, frugt, grøntsager, gode olier (skal være kolde, da opvarmede olier bliver omdannet til transfedtsyrer), hele korn i små mængder, æg og evt. mælk.

Hvis du lever på denne måde vil du med garanti tabe dig! Jeg har tabt mig 25 kg 2 gange nu; første gang tog det 3½ mdr. og anden gang her 5 mdr.... Jeg kunne sagtens holde vægttabet ved at fortsætte med denne kost plus at spise "normalt" en gang i mellem. Desværre tog jeg 30 kg på i min graviditet og jeg mangler nu 5 kg for at nå førvægten :)
16 år30. juli 2008 kl. 09:52
Du kan evt. læse her: slankenyt.dk

Man har altså brug for kulhydrater!
16 år30. juli 2008 kl. 11:25
Den kur tror jeg at jeg skal prøve:-) Jeg har konstateret en ting - Jeg har det ikke godt med at spise brød, da det får mig til at føle mig helt tung og proppet:-)
16 år30. juli 2008 kl. 15:29
Det gør ikke indtryk på dig at en meget stor undersøgelse har konkluderet følgende:
"Det viste sig, at jo flere kalorier der kom fra protein, og jo færre kalorier der kom fra kulhydrat, desto højere var dødeligheden blandt kvinderne."

Tjek dette link: slankenyt.dk
Kuren er meget usund. Det er vigtigt at få kulhydrater!
16 år30. juli 2008 kl. 19:33
Det var stenalderkuren som jeg måske ville prøve:-)
16 år31. juli 2008 kl. 15:21
Okay fair nok :)
16 år31. juli 2008 kl. 23:53
Jeg vil jo ikke skade mig selv:-)
16 år1. august 2008 kl. 14:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });