"Du har da tabt dig!"
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+iakob
re: "Du har da tabt dig!"
Sjovt :-)
Jo, jeg kan også godt lide at snakke kur, men det kommer lidt an på hvem der vil snakke og hvad deres baggrund er. Åleslanke personer som ikke aner hvad det vil sige at være tyk og ikke have kontrol over spiseriet og som har en masse meninger.. det kan være så svært at beskrive hele problemstillingen at man jo næsten opgiver på forhånd. Og ofte hører de jo ikke efter alligevel. Eller overvægtige mennesker (i min erfaring mest halvgamle mænd) jeg knap kender og som overhovedet ikke har tænkt sig at gøre en dyt ved deres vægtproblem men som synes de vil komme med alle deres undskyldninger og - især - jokes.
Jo, jeg kan også godt lide at snakke kur, men det kommer lidt an på hvem der vil snakke og hvad deres baggrund er. Åleslanke personer som ikke aner hvad det vil sige at være tyk og ikke have kontrol over spiseriet og som har en masse meninger.. det kan være så svært at beskrive hele problemstillingen at man jo næsten opgiver på forhånd. Og ofte hører de jo ikke efter alligevel. Eller overvægtige mennesker (i min erfaring mest halvgamle mænd) jeg knap kender og som overhovedet ikke har tænkt sig at gøre en dyt ved deres vægtproblem men som synes de vil komme med alle deres undskyldninger og - især - jokes.
16 år24. juli 2008 kl. 08:30
lisdamm (slettet)
re: "Du har da tabt dig!"
Hej. Jeg har personligt gjort flere af de nærmeste arbejdskollegaer og sportskamerater opmærksomme på mit projekt fordi at jeg føler mig stærkere når de ved det. Jeg vil ikke tabe ansigt. Så jeg vender kommentarerne til en possitiv ting - jeg giver ikke mig selv lov til at falde i mens de ser det og hjemme tager jeg en kop te eller to med lakridsrod når trangen er værst fordi det fjerner toppen af trangen. Min erfaring for at falde i er at det sker når jeg ikke er igang eller hvis jeg ser tv. Så jeg forsøger at planlægge så jeg altid er igang og ellers ikke er hjemme eller har besøg. Det virker for mig. Håber du fortsætter den gode linie og ikke er får hård mod din selvtillid - den skal jo gerne få det bedre af kuren og ikke omvendt.
MVH og god vind
Lis
MVH og god vind
Lis
16 år6. september 2008 kl. 12:42
Iakob - den der med EDB gælder vist for mange fag. I lang tid gik min kæreste (som er mekaniker) rundt og sagde at han var pedel på Skærring skole. Altså når vi var til fester og skulle small-talke. Det var simpelthen for træls at sige "Jeg er mekaniker", for ALLE har bare liiiiiige et spørgsmål om en lyd eller et problem i en bil eller kender lige en sjov historie eller noget lignende. Hvis man var pedel var der ikke så mange spørgsmål. hahaha. Det sjove var faktisk at der gik lang tid før det gik op for min mormor. En dag jeg snakkede med hende fik jeg sagt noget med at reparere bil. SÅ lød det "Kan han også det - var han ikke vicevært". Hihi.