min dumme krop...
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+iakob
re: min dumme krop...
Man kender jo sig selv bedst - og jeg tror da heller ikke du kommer til at mangle noget ved ikke at spise kartofler. Når sundhedsstyrrelsen siger det, så er det fordi de fleste danskere skifter kartoflerne ud med hvide ris og hvid pasta som ikke indeholder væsentlige vitaminer.
16 år3. juli 2008 kl. 20:37
Jeg spiser masser af rugbrød, bønner, linser og kikærter og en sjælden gang lidt groft hvede brød.
Jeg tror ikke på at jeg ville være det mindste bedre stillet ernæringsmæssigt ved at spise de basisfødevarer du nævner, og da jeg ved at jeg har svært ved at styre mit indtag (beviser Frankrigsturen) når jeg spiser hvidt brød, ser jeg ingen grund til at det skal være en basisfødevare for mig.
Jeg har de sidste 2-3 år kun spist grov pasta, brune ris og groft brød (som basis fødevarer) men på intet tidspunkt har det været muligt for mig at styre mit indtag, med selv de bedste intetioner har jeg været konstant fristet og fuld af undskyldninger.
For nu at være smule kontrovesiel er de forarbejde fødevarer som mel og sukker meget meget nye i menneskers kost i forhold til hvor længe der har levet mennesker på jorden, jeg mener derfor sagtens at man vil kunne klare sig uden...... :)