min dumme krop...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

min dumme krop...
Så er jeg hjemme fra ferie. og vægten til morgen siger + 2 Kg !!!!!?!?!?!

Godt nok føler jeg umiddelbart at det er rimeligt fortjent, da jeg ca. halvvejs inde i ferien lod sukkermonstret tage magten. Det blev simpelthen for svært at undgå hvidt brød, når eneste alternativ er salat.

Jeg har dog ikke egentligt overspist og er også kun rigtig træt af mit indtag på køreturen hjem lørdag og søndag. Nu har jeg så lige prøvet at indtaste mit indtag disse to dage, og det giver henholdsvis et nulregnskab lørdag og + 150g i går. Så det forklarer jo slet ikke at jeg har taget 2 Kg på - så nu er jeg rigtig sur på min dumme krop, hvad bilder den sig ind at tage så meget på.......
Sammenholdt med en noget langsom juni måned (hvad angår vægttab) er jeg nu sat tilbage til min vægt for en måned siden. ØV ØV ØV......
Det hører dog med til historien at jeg har mens., men jeg plejer altså ikke at tage så meget på.

En kollega redede dog lidt min dag her til morgen, da jeg mødte hende ved kaffemaskinen. "Du bliver da bare mindre og mindre" sagde hun, og jeg har absolut ikke tabt noget siden hun (1. gang) bemærkede vægttabet for 2-3 uger siden.....

Krydser fingre for at det forsvinder lige så hurtigt igen (kan se at andre har oplevet det efter ferie) for min vægtkurve ligner noget der er løgn :-(

I dag står den så på sukkerafvænning igen. Jeg er hunderæd for om jeg kan klare det. Jeg har meget respekt for mit sukkermonster og tænk hvis jeg nu bare tager det hele på igen og mere til......... :-S
Har følt mig enormt fed i ferien, og har slet ikke kunnet forstå at jeg har vejet 25 (23 :-( )kg mere end jeg gør nu. Det hjalp dog lidt at komme hjem til mit eget spejl. Det er åbentbart vigtigt med referencen. I et fremmed spejl (og i fremmedes øjne) er jeg jo bare fed og uden historie.......

Moralen må være at min krop( desværre som forventet) har tænkt sig at tage det hele på igen lyn-hamrende-hurtigt hvis jeg slipper kontrollen bare en lille smule.......

Om en uges tid, når jeg har slået sukker monstret ned igen, er dette forhåbentligt bare en vigtig lektion som efterlader mig endnu stærkere i kampen, og måske grænsen somme tider skal overskrides så man ved hvor den er..........Men lige nu er jeg bare bange og nedtrykt, for det føles som om vægttabet er slut og kampen nu vil handle mere om ikke at tage på......

Vi snakkes ved på torsdag, hvor min dumme krop og mit dumme hoved forhåbentligt "makker ret" igen....
16 år30. juni 2008 kl. 09:14
re: min dumme krop...
Jeg synes det er rigtig flot du fortsætter - +2 kg kan nærmest virke uoverkommeligt - Jeg er sikker på du har tabt en hel del til torsdagsvejningen !! - klø på -

Jeg tænker også på om du måske, fordi du i så lang tid ikke har indtaget f.eks. hvidt brød osv. så derfor når du pludselig indtager det igen, så går det ligesom bare stærkt..... det er ikke videnskabeligt, og måske kun logisk for mit hoved :D.... men det lyder godt at du stadig er ved godt mod.:D
16 år30. juni 2008 kl. 12:01
Hej.. Har du vand i kroppen? Øhh har du været nok på det lille hus ;-)
Mange gange et problem når man er på ferie..
Altså mens kan godt gi mig 1 - 1½ kg ekstra på vægten... Lad de næste dage vise resultatet, det svinger meget fra dag til dag.. Så mist ikke modet..
16 år30. juni 2008 kl. 20:42
Sukkermonstret bekæmpes lettest med perspektiv, planlægning, godt humør, god og mættende mad samt sød frugt ;-)

Hvis du får problemer med sukkermonstret, så erkend det og fokuser så på løsningen - det gør ingen gavn at fokusere den gjorte skade. Derefter skal du tage de trin der skal til - enten en kold sukker-tyrker eller en overgangsperiode med sukkerafvænning.

Det gør du bare hver gang du falder i sukkermonstrets vold - og samtidigt arbejder du så med at blive bedre til ikke at falde i - men at kunne nyde sukker i moderate mængder.

16 år30. juni 2008 kl. 21:40
Jeg er semikernesund, dvs 2-3 dage med kernesund, en dag med totalt sukker/hvidt brød og så en 3-4 dage med at trappe ned til kernesunbd igen. Hver gang jeg har haft den spise dag, så har jeg taget 2-3 kg på over natten, og det er altså bare det væske som kulhydraterne binder i kroppen.
16 år1. juli 2008 kl. 00:29
Jeg er helt klart kold tyrker typen. De seneste tre år han min vægt stået stille (på 113) imens jeg har spist tiltagende sundrere og sundere og gang på gang har forsøgt at blive sukkerafvænnet. Først da jeg to skridtet fuldt ud og helt afstod fra de hurtige kulhydrater ville tingene lykes for mig.
Jeg klarede det fint i går. Havde lidt kvalme fra morgenen (det samme i dag) men ellers OK, så sukkermonstret har slet ikke været tilbage i topform.....
Jeg har også tabt 1,1Kg siden i går, så der er helt sikkert væske med i spillet også. Krydser fingre for at der lige ryger et kilo mere, så jeg bare har stået stille i ferien. Det ville være mere fair :-)
iacob du har helt ret i at det ikke hjælper mig at ærgres over feriens fejltrin. Jeg har fået vendt hovedet og kigger nu fremad igen. Og om en uges tid, er alt sikkert normalt igen.
Som jeg også skriver er det nok desværre nødvendigt at overtræde grænsen engang imellem, så man ved hvor den er. Da jeg jo skal leve med monstret resten af livet, er det vigtigt at jeg kan håndtere en ferie og en julemåned (har jeg til gode) uden at gå helt i sort eller være super fanatisk.

Er da heldigvis blevet meget bedre til at håndtere de udsving vægten giver. Men det har mest været fordi jeg har indmeldt alt i madital og derfor ved at jeg ikke kan have taget på. Det her var et helt enormt udsving (når man kigger på vægtkurven) og jeg har jo spist for meget i ferien. Når min kurve bliver endnu længere, vil der sikkert også komme flere af den slags udsving. Rart at man kan læsse af og høre andres erfaringer om vægtudsving ved f.eks. indtag af mange kulhydrater.

Jeg vil lade vægten torsdag være dommer for hvordan ferien reelt er gået......

16 år1. juli 2008 kl. 08:36
En anden ting man også kan gøre, og som har hjulpet mig ekstemt meget, er at blive hypnotiseret. Jeg tror på at man skal tro på det virker, men ligemeget hvad, så har jeg nu tabt mig næsten 14 kg siden sidst i marts. Det har på intet tidspunkt været svært for mig at sige nej til sukker, helt vildt utroligt. Men han fik mig virkelig til at tænke anderledes og det kan KUN anbefales. Det er de bedste 800 kr. jeg nogensinde har brugt, og jeg kører derudaf (mangler stadig 20 kg.)
Jeg håber virkelig at det kan hjælpe, det ændrede virkelig mit liv. Og jeg har siden været generelt meget gladere, så det har ikke kun hjulpet min vægt, men også mit humør :-)
16 år2. juli 2008 kl. 21:26
@vejle: jeg læste under torsdagsvejningen at du har tabt de 2 kilo som du havde med hjem fra ferie. Og lige til.

Hvad sagde jeg ;-)

Jeg synes du skal give dig selv et klap på skulderen fordi du straks efter at have erkendt et problem gik igang med at gøre noget ved det. Det er nemlig sådan at man bliver slank - og forbliver slank. Fejltrin, ret op, fejltrin, ret op, fest ret op, ferie, ret op. Men det skal være små vægtstigninger (eller bare to dage med dårlig med) som man retter op, ikke 5 kilo og 3 måneders grillmad ;-)
16 år3. juli 2008 kl. 10:19
Ja jeg er heldigvis faldet tilbage til til gamle vaner (og her snakker jeg om mine "nye" slanke spise vaner) igen med det samme. Jeg har faktisk ikke været fristet siden jeg kom hjem.

Det er også rart at vide at jeg ikke behøver at gå helt i sort over et par dage eller en aften med ukontrolleret indtag, når bare jeg holder fokus og straks retter op igen. Men selvfølgelig snakker vi om sjældne tilfælde. Hvis det bliver jævnligt går vægttabet i hvertfald hurtigt "fløjten"

Jeg er begyndt at se lidt mere fremad, da det er fedt nok at tabe vægt hurtigt (når man nu skal tabe monster meget) men endnu vigtigere at jeg kan holde vægten når jeg når i mål. Så jeg ender nok med at skrue hastigheden ned for på den måde at øve mig i at håndtere lidt større mængder "forbudte" ting.
Som det er nu kan jeg nemlig nærmest ikke presse mit indtag op over 1200kcal på en normal dag som ikke byder på kage, is eller lidt federe kød til aftensmaden. I går ville jeg egentig gerne have ramt omkring 1600kcal men det blev kun til 1300 på trods af paranødder, mandler, tørrede abrikoser, svesker og 30g mørk chokolade. Jeg kunne selvfølgelig bare have spist en skive rugbrød med makrel inden jeg gik i seng, men det gav jo ikke nogen mening når jeg ikke var sulten.
jeg bliver nødt til at tillade kartofler til aftensmaden og måske marmelade på morgenmaden hvis jeg skal nærme mig et mere normalt indtag, så min plan om at undgå de farlige kulhydrater (for evigt) holder ikke rigtigt hvis jeg da ikke vil ende som benet og mager...... (sikke en tanke) he he
16 år3. juli 2008 kl. 11:50
Brune ris, vilde ris, bønner, grove pasta, rugbrød, groft hvidtbrød (grahams, sigte, fuldkornshvedemels og fuldkornsspeltmelsbrød for at nævne nogen) samt kartofler er alt sammen basis i vores mad.

Især kartofler, som jo indeholder vitaminer samtidigt med at de gør mæt.

Jeg synes det er en god idé ikke at forsage disse sunde ting - så længe man holder sig væk fra ren hvedebrød (dvs franskbrød mv), polerede ris og hvedemelspasta, så mener jeg ikke man kommer i kontakt med "farlige" kulhydrater.

Jeg spiser selv af de farlige kulhydrater - især ris. Men jeg får ikke hvidt brød til dagligt, faktisk får jeg kun hvidt brød to gange om ugen.
16 år3. juli 2008 kl. 12:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });