#12 af KarinaHadsten (slettet)
ny i dette forum;-)
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+KarinaHadsten (slettet)
re: ny i dette forum;-)
Nullergøj : Mandler er gode til at tage trangen til søde sager synes jeg også - har dog bare spist dem som de er med skind og det hele. Jeg elsker mandler. Men det lyder da også lækkert med kakao.
MEN man skal passe meget på med mandler - det var her jeg fik min første HOVSA oplevelse med madital. Tidligere har jeg spist mandler som slik når jeg var på kur - og så tror da pokker jeg ikke tabte mig. nok vidste jeg at de var fede, men det var jo det sunde fedt, så det var da helt lige meget. Hmm nej det er det altså ikke helt. Der er mere end 2000 KJ pr 100 gram af mandler. Så det er rigtig meget energi man indtager med mandler. Men dermed ikke sagt at man skal holde sig fra dem. Mandler i små mængder er rigtig godt og en god kilde til gode fedtsyrer.
Så god fornøjelse med mandler i begrænsede mængder.
MEN man skal passe meget på med mandler - det var her jeg fik min første HOVSA oplevelse med madital. Tidligere har jeg spist mandler som slik når jeg var på kur - og så tror da pokker jeg ikke tabte mig. nok vidste jeg at de var fede, men det var jo det sunde fedt, så det var da helt lige meget. Hmm nej det er det altså ikke helt. Der er mere end 2000 KJ pr 100 gram af mandler. Så det er rigtig meget energi man indtager med mandler. Men dermed ikke sagt at man skal holde sig fra dem. Mandler i små mængder er rigtig godt og en god kilde til gode fedtsyrer.
Så god fornøjelse med mandler i begrænsede mængder.
16 år1. juni 2008 kl. 20:33
Når sukkertrangen er størst, så tag nogen mandler og kom dem i kogende vand et øjeblik. læg dem derefter på et rent viskestykke og tør dem, og vend dem en hurtig omgang i rigtig kakaopulver (det til kager) og kom dem i en sigte hvor du ryster det overskydende pulver af. Spis et par stykker, og sukkertrangen forsvinder.