#12 af nåokay (slettet)
Ned og op..........
Du læser en tråd i debat > off topicnåokay (slettet)
re: Ned og op..........
Joh, det går da nedad....
- med sølle 200 gram i denne uge.
Selv om vi havde gæster både fredag og lørdag aften, så holdt jeg mig indenfor mit anbefalede kalorieindtag - så det er jo en sejr i sig selv.
Men minus 200 gram er jo da også bedre end plus 200 gram ;-)
Jeg er begyndt at drikke vand - forsøger at drikke 1 liter om dagen. Nu skal det siges, at jeg aldrig har drukket særlig meget - jeg er simpelt hen ikke tørstig. Jeg ved godt, at det er smadder usundt ikke at drikke, men jeg husker det ganske enkelt ikke. Når jeg sætter mig det mål, at jeg skal drikke noget mere, så holder det nogle få dage, og så er jeg tilbage ved udgangspunktet igen. Kaffe til morgen, eftermiddag og måske en kop til aften, og et glas sukkerfri sodavand til frokost og til aftensmaden. Det med at drikke vand ind imellem, er jeg altså ikke god til - men jeg gør et nyt forsøg :-)
Nu håber jeg så på et noget bedre vægttab til næste mandag ;-)
- med sølle 200 gram i denne uge.
Selv om vi havde gæster både fredag og lørdag aften, så holdt jeg mig indenfor mit anbefalede kalorieindtag - så det er jo en sejr i sig selv.
Men minus 200 gram er jo da også bedre end plus 200 gram ;-)
Jeg er begyndt at drikke vand - forsøger at drikke 1 liter om dagen. Nu skal det siges, at jeg aldrig har drukket særlig meget - jeg er simpelt hen ikke tørstig. Jeg ved godt, at det er smadder usundt ikke at drikke, men jeg husker det ganske enkelt ikke. Når jeg sætter mig det mål, at jeg skal drikke noget mere, så holder det nogle få dage, og så er jeg tilbage ved udgangspunktet igen. Kaffe til morgen, eftermiddag og måske en kop til aften, og et glas sukkerfri sodavand til frokost og til aftensmaden. Det med at drikke vand ind imellem, er jeg altså ikke god til - men jeg gør et nyt forsøg :-)
Nu håber jeg så på et noget bedre vægttab til næste mandag ;-)
11 år11. marts 2013 kl. 18:22
JK91
Jeg tror helt sikkert det ville hjælpe dit vægttab, hvis du fik skruet lidt op for vandindtaget :)
Ved ikke om det er rigtigt, men det siges at kroppen holder ekstra godt på vandet, hvis den sjældent får noget - og det kan jo ses på vægten :)
Ved ikke om det er rigtigt, men det siges at kroppen holder ekstra godt på vandet, hvis den sjældent får noget - og det kan jo ses på vægten :)
11 år11. marts 2013 kl. 18:35
fedania
Du kan jo lave en regel om at drikke en kop vand, inden du drikker din kop kaffe? Så får du det sat i system på en overskuelig/naturlig måde :)
11 år11. marts 2013 kl. 18:59
nåokay (slettet)
- og det blev der da lige lavet om på.....
De sølle 200 gram jeg har tabt i denne uge er pludselig forvandlet til en vægtforøgelse på 1,4 kg :o(
Og jeg har holdt mig til det kalorieindtag, som jeg skal + jeg er begyndt at drikke vand..... Forstå det hvem der kan ...
Hvad mon vægten siger i morgen ????
De sølle 200 gram jeg har tabt i denne uge er pludselig forvandlet til en vægtforøgelse på 1,4 kg :o(
Og jeg har holdt mig til det kalorieindtag, som jeg skal + jeg er begyndt at drikke vand..... Forstå det hvem der kan ...
Hvad mon vægten siger i morgen ????
11 år12. marts 2013 kl. 09:03
fedania
Er det 1,4 kg fra en dag til den næste? For det er altså HELT normalt, at kroppens vægt fra dag til dag kan svinge med op til 5 (!) kg. Det afhænger af hormoner (hvor på din cyklus du er), vand i kroppen, mad i tarmene, og sågar hvordan vejret er udenfor (om der er højtryk eller lavtryk).
Eksperter siger faktisk, at man højest bør veje sig hver anden uge, og helst kun én gang om måneden, hvis man vil have et korrekt billede. Så hvis du vejer dig hver dag, så husk på, at 13 ug af 14 vejninger er "ikke-gyldige" og se det store billede i stedet for at zoome ind på en af de 13 ugyldige :)
Eksperter siger faktisk, at man højest bør veje sig hver anden uge, og helst kun én gang om måneden, hvis man vil have et korrekt billede. Så hvis du vejer dig hver dag, så husk på, at 13 ug af 14 vejninger er "ikke-gyldige" og se det store billede i stedet for at zoome ind på en af de 13 ugyldige :)
11 år12. marts 2013 kl. 11:29
nåokay (slettet)
Ja, som overskriften på indlægget her fortæller, har min vægt det med at svinge ret så meget fra dag til dag - så jeg prøver også at skabe et overordnet indtryk, ved kun at tage mig af, hvad den siger om mandagen. Men jeg synes alligevel, det er nogle drastiske hop, den laver ;-)
Med hensyn til de ting, der kan påvirke vægten, så ved jeg det jo også godt - men jeg kan bare ikke lade være med at undre mig, når jeg nu ikke spiser mere, end jeg må :-)
Jeg ville faktisk synes, det var helt ok, hvis vægten faldt stille og roligt dag efter dag..... (hihi)
Med hensyn til de ting, der kan påvirke vægten, så ved jeg det jo også godt - men jeg kan bare ikke lade være med at undre mig, når jeg nu ikke spiser mere, end jeg må :-)
Jeg ville faktisk synes, det var helt ok, hvis vægten faldt stille og roligt dag efter dag..... (hihi)
11 år12. marts 2013 kl. 15:22
Mange tak for hilsnerne :-)
Jeg kan stadig ikke rigtig forstå, at det kan være rigtigt, at bare fordi jeg har spist mere, så går vægten nedad (selv om jeg jo godt kan se resultatet). Men det er da supergodt :-)
Jeg er i hvert fald helt klar på at bruge samme fremgangsmåde i ugen, der kommer - og så er jeg MEGET spændt på, hvad vægten siger næste mandag.
Jeg har nu tabt 5,2 kg i alt fra den 28. januar 2013 - vel egentlig helt ok med min alder ;-)