Ja, når alt kommer til alt, så er det vel omsorg for os selv det handler om. Om det så er fysisk, psykisk eller forfængelighed (som nok også er omsorg?), at være så sund som muligt, at forhindre sygdom eller prøve at hindre mere sygdom, undgå spottende blikke, lægens reprimande osv....
Gad vide hvorfor det er så svært at være omsorgsfulde overfor os selv?
Langt de fleste som jeg kender har problemer med det i et eller andet omfang - det kommer bare til udtryk på forskellige måder.
Jeg har for nyligt fået en ny dimension på, som jeg aldrig har haft før: kroppen kan ikke holde til den ekstra vægt - og det kan være sølle to-fem kilo vi snakker om. Jeg ved godt med hovedet at det er vigtigt at holde vægten nede og alligevel er det så svært, når det følelsesmæssige bøvler med at holde styr på at det at spise bunker af junk IKKE er omsorg for mig selv - men faktisk at skade mig selv. Selvom de 5 minutters glæde ved at spise chokolade også er rigtig dejlig og enormt stor... - men den er bare så pokkers kortvarig.
#12 af Girl next door
hader at blive forpustet pga en lille trappe
hader når lægen snakker om blodtryk og blodsukker
hader at skulle købe tøj i størrelse kæmpe
hader at mine i forvejen dårlige knæ smerter
der er mange flere ting
jeg tror dog selv på at jeg kan holde vægten nu, da det ikke er en mystisk kur eller eller overdreven motion jeg har gang i. bare ændringer i hverdagen. og jer i mad i tal er jeg glad for fordi det faktisk er lidt spændende at følge jer andre. jeg er glad for mit valg og jeg har stadig et håb om et normalt BMI tal.
føler mig meget bedre tilpas både fysisk og psykisk.