#12 af bruger slettet
Hvordan vil du takle julens fristelser?
Du læser en tråd i debat > off topicbruger slettet
re: Hvordan vil du takle julens fristelser?
Jeg har heldigvis ikke problemer med godter og kager, dem kan jeg sagtens lade ligge. I juledagene har jeg tænkt mig at æde og drikke som et svin og tage de 2-3 kg på, der følger med. Det kan ikke være anderledes :-D
Det er værre med de foreløbigt 6 julefrokoster, jeg er inviteret til. God mad, for mange øl og godt med snapser til. Mit mål er, at jeg kan holde så meget måde med det hele, at jeg kan tabe det i løbet af ugen, som jeg tager på i weekenderne.
Jeg håber, det kan lade sig gøre, hvis jeg gør en indsats...
Det er værre med de foreløbigt 6 julefrokoster, jeg er inviteret til. God mad, for mange øl og godt med snapser til. Mit mål er, at jeg kan holde så meget måde med det hele, at jeg kan tabe det i løbet af ugen, som jeg tager på i weekenderne.
Jeg håber, det kan lade sig gøre, hvis jeg gør en indsats...
13 år4. november 2011 kl. 08:52
calcit
Næ, men bare vent når vi når januar.....hvor mange som har et problem....her!
Intet er mere dødsyg en en lang januar, overvægt og korte dage.....
Intet er mere dødsyg en en lang januar, overvægt og korte dage.....
13 år6. november 2011 kl. 12:04
calcit
måske meget aktuelt at lige tænke sig om nu....
12 år7. december 2011 kl. 17:01
mona0524 (slettet)
jeg tager det nok egentligt meget roligt - jeg er jo afvænnet mede at spise store portioner og fortsætter kost stilen i januar
12 år7. december 2011 kl. 21:21
fraadern (slettet)
Jeg har ikke et særlig stort problem, da jeg indtil videre ikke skal til et eneste julearrangement i december. Andet end juleaften, og så er der en julefrokost i januar. Arbejdets julefrokost har jeg valgt at takke nej til, fordi der er andre ting jeg hellere vil den dag. Jeg har besluttet mig for ikke at tage noget fra personalestuen, med mindre at det er noget jeg virkelig virkelig godt kan lide (der har ikke været noget endnu, det de spiser er nemlig ikke af nogen fantastisk kvalitet). Det samme i dag i skolen, nogen havde småkager med, jeg spurgte om de var hjemmebagte, og takkede nej da jeg fandt ud af at det var alm supermarkedssmåkager. Ikke for at være snobbet, men jeg har indset at hvis jeg vil holde den slanke linie mange mange år, må jeg vælge og udse, og kan ikke få det hele. Til gengæld kan jeg få alt det jeg elsker! "Problemet" er bare, at jeg altid siger til mig selv at så kan jeg bare gå ned og købe det og det i den og den rigtig gode delikatessebutik, men jeg gør det aldrig. For tror der er rigtig meget socialt i at spise, og vi er jo flokdyr og får lyst til at spise osv når andre gør det.
Ikke engang juleaften vil jeg gå amok, for det er jo ikke rart at sidde der med helt stop-fuld mave og nærmest have det dårligt. Jeg vil spise af de ting jeg allerbedst kan li til jeg er mæt, og efter maden vil jeg også spise lidt af alle de lækre ting jeg kan lide.
Ikke engang juleaften vil jeg gå amok, for det er jo ikke rart at sidde der med helt stop-fuld mave og nærmest have det dårligt. Jeg vil spise af de ting jeg allerbedst kan li til jeg er mæt, og efter maden vil jeg også spise lidt af alle de lækre ting jeg kan lide.
12 år8. december 2011 kl. 14:35
loseandwin (slettet)
d. 24, 26 og 28 (juleaften, julehygge hos mor, julehygge hos mormor) spiser jeg lige det jeg har lyst til! Der vil jeg simpelthen ikke begrænse mig...
så vil jeg hellere spise sundt i resten af december måned, og så træne lidt ekstre i perioden omkring juleaften :)
Ellers så er et godt motto her i julen; "lidt, men godt"
så vil jeg hellere spise sundt i resten af december måned, og så træne lidt ekstre i perioden omkring juleaften :)
Ellers så er et godt motto her i julen; "lidt, men godt"
12 år9. december 2011 kl. 18:01
JK91
Jeg har det lidt ligesom fraaderen. Jeg har absolut ingen arrangementer i hele december måned med undtagelse af juleaften - og jeg tror ikke en aften, kan skade helt vildt. Tænker jeg vil prøve at motionere godt op til juleaften og så bare spise godt til af den gode and og brunede kartofler. Det er jo kun jul en gang om året - lidt skal der nydes, selvom man er på kur! Det skal jo helst være noget, man kan holde resten af livet..
12 år11. december 2011 kl. 21:22
calcit
fraadern meget enig...og en af "bivirkningerne" føler jeg heldigvis er man bliver mere kritisk hvad der puttes i munden...og det er jo fint nok.
12 år11. december 2011 kl. 23:14
calcit
det gik fint med vægten i julen. Nytårsaften ....og ingen motion kunne godt ses på vægten......
12 år2. januar 2012 kl. 22:12
nej extra motion og god kost i november.så jeg ikke vejer over 85kg på noget tidspunkt i december.
85kg er min nye maxvægt. og jeg må spise hvad jeg vil, sålænge vægten er under 85kg.