Hvordan vil du takle julens fristelser?

Du læser en tråd i debat > off topic

Hvordan vil du takle julens fristelser?
December er snart lige om hjørnet hvad vil du gøre i julemåneden ?.....i forhold til dit evt. vægttab?
13 år11. oktober 2011 kl. 13:37
re: Hvordan vil du takle julens fristelser?
Jeg vil sørge for at få rigeligt med motion, og så prøve at holde et minimum af kcal de dage, hvor jeg evt. skal noget om aftenen.
13 år11. oktober 2011 kl. 14:04
Julemåneden er også begyndt at være et emne jeg tænker over. Det er ikke så meget juleaften i sig selv, men over en måned med slik, chokolade, varme drikke og fed mad som jeg overvejer hvad jeg kan gøre anderledes. For jeg vil ikke højt og helligt love at undgå et eller andet som pesten, når det er noget der kun spises på det tidspunkt. Ligeledes er det svært at sige jeg vil lave så og så meget motion, for vi kan jo få en vinter ligesom de to forrige, hvor sneen ligger tykt og længe og med is nedenunder. Der har jeg dog en fordel, som jeg ikke har haft før: en trappeopgang. Det skal være min redning på motionssiden hvis de udendørs forhold ikke er til gåture i moderat til højt tempo.
Det kan være jegfinder ud af nogle tiltag, eller fravalg, jeg kan gøre, når vi kommer lidt nærmere den relevante periode.
13 år11. oktober 2011 kl. 17:12
Jeg vil smage på mere end sidste år dog i små bidder....er meget glad for marcipan, cognac bønner og gløgg
13 år17. oktober 2011 kl. 19:12
Jeg er i gang med at lære at nyde maden mere, og det må også blive mit kodeord for julen.. Spise langsomt og virkelig nyde det.
Og ellers er jeg blevet glad for mine gåture, så jeg håber på, at jeg kan komme af sted på trods af koldere vejr.
13 år17. oktober 2011 kl. 21:53
Jeg er noget af en motionsfanatiker og synes det er dét der hjælper mig allermest til at tabe mig og holde vægten, så jeg tænker, at jeg bare skruer op for motionen og så ellers nyder den gode julemad :)
13 år21. oktober 2011 kl. 10:26
Jeg har ikke tænkt mig at fejre jul... Er så træt af det samme lort hvert år xD
13 år24. oktober 2011 kl. 10:25
Jeg vil vise mådehold...så istedet for at guffe en hel bunke konfekt hver gang jeg ser dåsen, så vil jeg øve kunsten at nøjes med lidt og nyde det i små bidder.
Jeg vil ikke undvære lækkerierne og den gode mad, men mindre portioner og med omtanke fra buffeterne, så tror jeg på det går. Mit mål er bare ikke at tage på i december og så i januar tar jeg rigtig fat igen. Men der er jo rigtig mange måltider der kan spises som sunde og kur-venlige stadig og så er der plads til lidt ekstra...

13 år2. november 2011 kl. 14:53
Bevidst ikke at købe guf før til sidst...
13 år3. november 2011 kl. 18:22
Egentlig synes jeg at det er et forbløffende lille problem.
Julen er hyggelig nok, men maden synes jeg ikke er særlig lækker. Det er jo den samme mad hvert år, det er jo ikke fordi vi ikke har smagt det før. Det er ikke fordi klejner, pebernødder og æbleskiver frister mig mere end pizza, is og chips gør resten af året. Fristelser er der jo altid. Og julefrokoster mm. man behøver jo ikke spise mere end man ville til et normalt måltid. Til julefrokost kan man da nøjes med 2 stk rugbrød med magert pålæg og noget frugt/salat til. Fuldstændig ligesom alle mine andre frokoster på alle årets andre dage. Og synes man at man har fået for meget nogle dage og alligevel skal til en julefrokost, så er der jo ingen, der tvinger en til at spise noget. Man kan jo godt bare sidde ved bordet og være social uden at spise. Det kan godt være det er uset, men det er da en selv, der laver reglerne og vaner er til for at blive brudt.

Og juleaften spiser man da bare flæskesteg uden svær og sovs. Så er det jo et normalt aftensmåltid. Bare et skive magert svinekød, to kogte kartofler og en bunke grønsager. Det plejer jeg at spise juleaften. Det giver maks 4-500kcal.

Og hvis jeg skal være ærlig er alle julegodterne virkelig overvurderede. Pebernødder og julekager er jo mega tørre, hvem ville ikke til hver en tid foretrække et stykke drømmekage eller citrontærte men det er der jo ikke meget jul over.
Æbleskiver er møg kedelige og hvis jeg skal være ærlig smager cheasy vanilje 0,1% med optøede blåbær bedre end ris a la mande med kirsebærsovs.
Gløgg rør jeg ikke da jeg er alkohol-intolerant.
Og hvad er der så efterhånden tilbage?
And kan jeg ikke lide, nougat er så fedt at det er klamt og marcipan tørt og kedeligt.
Chokolade og andet slik er der jo hele året rundt og det siger jeg nej til hele året rundt så det gør jeg også i december.
Self. kan man da tage en håndfuld slik og afpasse det med sit kaloriregnskab, men igen, det er jo nøjagtig ligesom med resten af året.. Der er ingen grund til at julen skal bringe en i overskud. Jeg taber mig altid ekstra i julen fordi jeg er ude og jeg spiser ikke så meget når jeg er ude hos andre. Sidste år tror jeg ikke jeg fik mere end 1100kcal juleaften. Sådan har det været de sidste mange år... Så kan virkelig ikke se at julen skulle være så stort et problem, det handler bare om at sige fra overfor traditioner og vaner...

13 år3. november 2011 kl. 19:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });