#2 af Foss (slettet)
Når tøjet skal være mindre
Du læser en tråd i debat > off topicFoss (slettet)
re: Når tøjet skal være mindre
Jeg plejer at købe, når det føles som om tøjet er 1 nr for stort.
Når jeg så køber tøj, sørger jeg for at det er til den stramme side, så varer det længere før det skal skiftes.
Jeg plejer også at holde øje med tilbud, udsalg mm.
Mængden af tøj holder jeg på et minimum. Ikke for meget, men det skal jo skiftes igen.
Hvad angår det gamle tøj, så har jeg gemt 1 sæt til skræk og advarsel. Resten er smidt til genbrug. For jeg skal aldrig op i de størrelser igen.
Hilsen Foss
Når jeg så køber tøj, sørger jeg for at det er til den stramme side, så varer det længere før det skal skiftes.
Jeg plejer også at holde øje med tilbud, udsalg mm.
Mængden af tøj holder jeg på et minimum. Ikke for meget, men det skal jo skiftes igen.
Hvad angår det gamle tøj, så har jeg gemt 1 sæt til skræk og advarsel. Resten er smidt til genbrug. For jeg skal aldrig op i de størrelser igen.
Hilsen Foss
13 år10. januar 2011 kl. 11:09
bruger slettet
Jeg går en del i nederdel, og dem jeg så har med elastik i, kan jo bare strammes en tand når de bliver for løse. Ellers så bruger jeg "Genbrugsen", så føler jeg ikke det er så dyrt at skifte dele af garderoben ud.
13 år10. januar 2011 kl. 13:42
veile
Jeg er også lidt for nærig til at skifte hele garderoben hver gang jeg falder en tøjstr. (sidst tabte jeg 43 kg og denne gang indtil videre 18kg)
må indrømme at jeg har tendens til atsjoske rundt i bukserne til jeg ikke kan holde dem oppe længere ;-)
Jeg køber nyt tøj når jeg skal "til noget", og så altid til den hverdagsagtige side fordi jeg sikkert ikke kommer til nogenside at bruge det til "fest" igen, så kan jeg lige-så-godt bruge det på arbejde.
Jeg foretrækker kjoler/tunikaer fordi de holder længere. Og så bruger jeg også genbrugsbutikker.
Jeg gemmer ikke tøjet i de store str. Er lidt overtroisk hvad det angår......
Det har så betydet at garderoben har været noget lousy dette efterår, hvor jeg ikke har kunnet nænne at købe stort tøj, når vægttabet var godt i gang :-/
Jeg smed lige en hel sækfuld tøj væk den anden dag - fan'me om jeg skal i det igen !!!!
må indrømme at jeg har tendens til atsjoske rundt i bukserne til jeg ikke kan holde dem oppe længere ;-)
Jeg køber nyt tøj når jeg skal "til noget", og så altid til den hverdagsagtige side fordi jeg sikkert ikke kommer til nogenside at bruge det til "fest" igen, så kan jeg lige-så-godt bruge det på arbejde.
Jeg foretrækker kjoler/tunikaer fordi de holder længere. Og så bruger jeg også genbrugsbutikker.
Jeg gemmer ikke tøjet i de store str. Er lidt overtroisk hvad det angår......
Det har så betydet at garderoben har været noget lousy dette efterår, hvor jeg ikke har kunnet nænne at købe stort tøj, når vægttabet var godt i gang :-/
Jeg smed lige en hel sækfuld tøj væk den anden dag - fan'me om jeg skal i det igen !!!!
13 år10. januar 2011 kl. 15:36
scwicky
jeg går også rigtig meget i denim leggings, de følger ligesom med numsen og lårene når man taber sig :)
13 år10. januar 2011 kl. 16:54
MGP09 (slettet)
Blot til orientering, så svarer 5 kg. til ca. én tøjstørrelse, så når du har tabt 6 kg, så passer det også fint med at du egentlig er gået én str. ned ;o)
Pragtfuldt!!!!
Jeg kan også mærke bukserne begynder at blive løsere, men lidt hængerøv er også ok, så længe jeg ser anstændig ud, men skal der først bælte til at holde dem oppe, såååå begynder den at være der.
Indtil nu har jeg da nogel bukser, som kan trækkes ned uden at knappe op, Men jeg har heldigvis en masse at vælge imellem fra jeg var mindre!
Pragtfuldt!!!!
Jeg kan også mærke bukserne begynder at blive løsere, men lidt hængerøv er også ok, så længe jeg ser anstændig ud, men skal der først bælte til at holde dem oppe, såååå begynder den at være der.
Indtil nu har jeg da nogel bukser, som kan trækkes ned uden at knappe op, Men jeg har heldigvis en masse at vælge imellem fra jeg var mindre!
13 år10. januar 2011 kl. 17:59
calcit
jeg har købt 2 par i hver størrelse...46-44-42 i føtex på tilbud....bare for at være påklædt. Jeg i fører mig ikke tøj andre har haft. Kan ikke fordrage for store bukser og det hjælper med at holde gejsen med nogen der sidder til. I Solo i denne by er der tit nedsatte priser og der er gode kup til 50- 75 kr. men ellers har jeg meget tøj som aldrig har været brugt og som jeg glæder mig til at kunne bruge. Jeg vil gemme en størrelse størrer end jeg bruger og bruge dem med noget indenunder her i vinterkulden.
13 år10. januar 2011 kl. 21:28
bruger slettet
Mange tak for alle jeres gode svar. Det er dejligt med lidt inspiration fra jer andre. Jeg må hellere få købt mig et bælte og så må jeg på udsalg og i genbrugsbutikkerne og kigge hvis det kniber med garderoben. Leggins og store trøjer/skjorter har jeg og det ses ikke så tydeligt på dem at jeg har tabt mig som det f. eks. gør på hængerøven i bukserne.....
Jeg er studerende og har et job som tilkaldevikar på en skole så jeg føler det er nødvendigt at tøjet sidder ordentligt når nu jeg er til offentlig skue.
Jeg er studerende og har et job som tilkaldevikar på en skole så jeg føler det er nødvendigt at tøjet sidder ordentligt når nu jeg er til offentlig skue.
13 år11. januar 2011 kl. 10:34
SimDre
Min veninde tabte 18 kg sidste år, og hun syede en del af sit tøj ind - selv om hun faktisk ikke kan sy.
Hun reddede en del kjoler og bluser ved at sy siderne lidt ind. Som hun sagde: Det er ikke for kønt på vrangen, men pyt med dét.
Hun reddede en del kjoler og bluser ved at sy siderne lidt ind. Som hun sagde: Det er ikke for kønt på vrangen, men pyt med dét.
13 år12. januar 2011 kl. 22:12
bruger slettet
Jeg er da også ejer af en symaskine, den bliver bare ikke brugt ret meget. Jeg kunne vel forsøge mig med at bruge den. Om ikke andet så kan tøjet ikke bruges hvis det er alt for stort, så hvis jeg ødelægger det er skaden ikke så stor:-)
13 år30. januar 2011 kl. 16:17
Jeg har tabt 6 kilo nu og kan faktisk godt begynde at mærke det på mine bukser, men at købe nyt tøj i hver størrelse er lidt dyrt synes jeg. Jeg vil jo heller ikke gå rundt og ligne noget som er løgn, i tøj som er for stort og hænger på mig som en sæk. Køber i andre masser af nyt tøj eller hvad gør i?. Er der evt. noget tøj som bedre kan bruges i længere tid også når man taber sig og bliver mindre?
Hvad med jeres gamle og for stort tøj? Smider i det ud eller gemmer i det? Jeg tænker at jeg vil give mit til genbrug i håb om at jeg aldrig kommer til at kunne passe det igen og så har jeg heller ikke det sikkerhedsnet liggende inde i skabet. Dvs. så kan jeg bedre mærke hvis tøjet begynder at stramme og kan ikke bare tage noget et nummer større.