Morgenmads fif :-)
Du læser en tråd i debat > off topicsolakka
re: Morgenmads fif :-)
Tidligere har jeg altid spist havregrød kogt på vand. Med 10 mandler i. Uden salt i grøden. Spist kun overhældt med skummet mælk.
I nuværende projekt satser jeg på at få en rigtig "bastant" morgenmad - 1 el. to skiver fuldkorns rugbrød. Prøver at vælge rugbrød uden tilsat sukker og med så lavt fedtindhold. Og så højt fiber indhold som muligt. Bruger hverken smør el. margarine. Som pålæg rigelig med f.eks makrel, kogt æg eller andet med protein og som jeg ved mætter længe. Dertil spiser jeg et eller andet fra "Grønt & Frugt" kategorien. F.eks gulerødder. Eller råkost lavet af hvidkål med revet æble i.
Filosofien i min kost strategi er: så vidt muligt kun langsomme kulhydrater, rigelig med protein til hvert måltid. Ikke for lidt fedt - og med sigte på at holde indtaget af mættede fedtsyrer ret lavt. MINDST 600 g frugt & grønt. Gerne mere end et kg.
Drikker vand og kaffe med skummet mælk i.
I nuværende projekt satser jeg på at få en rigtig "bastant" morgenmad - 1 el. to skiver fuldkorns rugbrød. Prøver at vælge rugbrød uden tilsat sukker og med så lavt fedtindhold. Og så højt fiber indhold som muligt. Bruger hverken smør el. margarine. Som pålæg rigelig med f.eks makrel, kogt æg eller andet med protein og som jeg ved mætter længe. Dertil spiser jeg et eller andet fra "Grønt & Frugt" kategorien. F.eks gulerødder. Eller råkost lavet af hvidkål med revet æble i.
Filosofien i min kost strategi er: så vidt muligt kun langsomme kulhydrater, rigelig med protein til hvert måltid. Ikke for lidt fedt - og med sigte på at holde indtaget af mættede fedtsyrer ret lavt. MINDST 600 g frugt & grønt. Gerne mere end et kg.
Drikker vand og kaffe med skummet mælk i.
13 år3. april 2011 kl. 11:33
calcit
Det er forskelligt efter hvad der er i huset.
Havregryn med letmælk.
cultura med kanel og banan,
cultura og rugbrød smuldret m. en anelse sukker,
cultura m. fibersund.
evt. med friske bær.
Letmælksyoghurt m. jorbær ( fra netto) den er jeg ret vlld med.
Havregryn med letmælk.
cultura med kanel og banan,
cultura og rugbrød smuldret m. en anelse sukker,
cultura m. fibersund.
evt. med friske bær.
Letmælksyoghurt m. jorbær ( fra netto) den er jeg ret vlld med.
13 år3. april 2011 kl. 18:20
Fluffy82
Krudtuglegrød fra Aurion kogt med letmælk eller vand - 5o g grød + 200 g væske. 5 min i mikro-ovnen ved relativ lav effekt og herefter røres 50 g frosne blåbær i.
13 år4. april 2011 kl. 07:57
Uldsokken (slettet)
30 g brød med 25 g fed ost -eller havregrød af 30 g gryn , med æble eller vindruer og lidt mælk og et blødkogt æg -eller 70g fromage frais med 100g kærnemælk, vanillepulver og sødemiddel, og 30g brød med "nutella" af minarine og kakao og sødemiddel eller sukkerfri marmelade - uh, ja eller gerne french toast af 30 g brød vendt i lidt sammenpisket æg med lidt sødemiddel, så drysset med kanel og grillet i ovnen til det bliver sprødt og lysebrunt - det er himmelsk synes jeg...
men mangler du inspiration så kig på opskrifter.heede.dk
hilsen Uldsokken
men mangler du inspiration så kig på opskrifter.heede.dk
hilsen Uldsokken
13 år11. april 2011 kl. 21:02
Jeg plejer at spise 200-250gram.
har prøvet havregryn... med vand... og æble stykker i.
Ikke lige min kop te, selv om det mætter meget ;)