#2 af gtfh (slettet)
Morgenmads fif :-)
Du læser en tråd i debat > off topicgtfh (slettet)
re: Morgenmads fif :-)
Som regel havregrød.
Hvis jeg ikke er sulten på de dage hvor jeg møder tidligt (uret ringer ml. 4 og 4:30) tager jeg en nupo, så der trods alt er kommet lidt ned men ikke så meget at det udgør et helt måltid på kalorietælleren.
Hvis jeg ikke er sulten på de dage hvor jeg møder tidligt (uret ringer ml. 4 og 4:30) tager jeg en nupo, så der trods alt er kommet lidt ned men ikke så meget at det udgør et helt måltid på kalorietælleren.
14 år3. november 2010 kl. 13:45
bruger slettet
Med morgenmaden er jeg meget ensformig.....hver eneste morgen året rundt (undtagen 5-10 gange hvor vi i anledning af fødselsdag, udeovernatning el. lign. får noget andet), spiser jeg havregryn med minimælk og sukker.....hvis det skal være vildt, drysser jeg lidt hakkede nødder over ;-)
14 år3. november 2010 kl. 14:07
bruger slettet
Jeg spiser en portion Ota Solgrød med æble og kanel, det er den eneste måde jeg kan spise havregrød på... :o) og 1/2 banan...
indimellem spiser jeg også Cheasy A38 0,1% med 25 gram Isis chokolade muslicrunch på, og 25 gram hindbær... Og hver søndag under jeg mig selv en enkelt af mine yndlingsrundstykker (grov) fra bageren, med buko rejeost 8%, og et blødkogt æg...
Ikke den store afveksling der, men det er okay med mig... ;o)
indimellem spiser jeg også Cheasy A38 0,1% med 25 gram Isis chokolade muslicrunch på, og 25 gram hindbær... Og hver søndag under jeg mig selv en enkelt af mine yndlingsrundstykker (grov) fra bageren, med buko rejeost 8%, og et blødkogt æg...
Ikke den store afveksling der, men det er okay med mig... ;o)
14 år3. november 2010 kl. 15:13
bruger slettet
Jeg spiser ofte havregryn med mælk og nogle gange putter jeg lidt æblestykker eller mandler i. Jeg bager selv nogle boller med havregryn i og sådan en med ost på kan jeg også finde på at spise til min morgenmad. I dag gjorde jeg noget lidt usundt og spiste nogle af børnenes cheerios med mælk på, det får jeg lyst til en gang imellem, men de mætter desværre ikke ret godt.
14 år3. november 2010 kl. 16:18
BIZY (slettet)
Omkring 80 g rugbrød med hørfrø i og så et stykke kødpålæg. Nogle gange tager jeg også et stykke frugt til måske banan eller mandarin, hvad jeg lige har lyst til.
Hvis jeg ikke er særlig sulten eller er stået sent op napper jeg lidt cornflakes med skummet mælk.
Og så prøver jeg for det meste at drikke omkring ½L væske til.
Hvis jeg ikke er særlig sulten eller er stået sent op napper jeg lidt cornflakes med skummet mælk.
Og så prøver jeg for det meste at drikke omkring ½L væske til.
14 år3. november 2010 kl. 19:19
bruger slettet
Jeg spiser som regel havregrød...Ellers laver jeg grød af 30g rugflager og 1,5dl vand. Mens det koger op putter jeg lidt kanel eller vanilje i...når grøden er færdig drysser jeg lidt hakkede mandler over...Prøv det, det smager fantastisk og er et rigtig godt alternativ til havregrød :) og så er det sundt og mætter længe :)
14 år3. november 2010 kl. 23:07
ShadowOfDeath (slettet)
Jeg spiser godt nok meget forskelligt til morgenmad men her efter jeg har besluttet mig for at vægten skal ned er jeg begyndt at spise et æble skåret ud i tern, med havregryn eller mysli og thise 0.1% yoghurt og så ofte hakker jeg lige et stykke god mørk chokolade og hælder over, ellers bruger jeg kanel
14 år4. november 2010 kl. 08:20
Tanjaknoth (slettet)
Det er meget forskelligt hvad jeg spiser om morgenen alt efter hvad der er tid og lyst til... det variere mellem 0,1 % surmælksprodukt blandet med et par dråber -flydende sød- en klat kalorielet skælskør grød - jordbær eller sveske og til sidst et drys kornkammerets musli.
det kan også være en skive rugbrød med kødpålæg eller et blødkogt æg til. dertil et stykke frugt.
havregrød er nok det jeg spiser mest.. indimellem blander jeg kornkammerets øko musli i under tilberedningen.
2 skiver groft knækbrød med tun blandet med lidt qark ell. lidt finthakket løg, citron saft salt og pebber.. jeg kommer et godt lag tun "salat" på. dertil spiser jeg en gulerod ell. jeg tror på at et godt protein og fiberrigt måltid om morgenen er med til at få en god start både i krop og sjæl... for spiser man ikke noget ordentligt om morgenen falder blodsukkeret til et faretruende lavt nivou og man har lettere ved at overtale sig selv til at spise en kage fra bageren eller andet som ikke gavner kroppen og ej heller blodsukkeret som så stiger pludseligt men desværre også falder ret hurtigt igen til et endnu lavere nivou end før kagen etc. jeg var med i et forsøg omkring blodsukker.. det var ret skræmmende... derudover vil store daglige udsving i blodsukkeret efterhånden skade kroppen... så det gælder om at indtage føde 5 - 6 gange om dagen - føde som holder blodsukkeret på et rimelig jævnt nivou.. man vil kunne mærke at man bliver mindre iritabel, får mere overskud og bedre humør og en bedre mæthedsfølelse på den behagelige måde...
holdda op... det blev vist et langt indlæg - men håber i nåede til enden...
venlig hilsen Tanja
det kan også være en skive rugbrød med kødpålæg eller et blødkogt æg til. dertil et stykke frugt.
havregrød er nok det jeg spiser mest.. indimellem blander jeg kornkammerets øko musli i under tilberedningen.
2 skiver groft knækbrød med tun blandet med lidt qark ell. lidt finthakket løg, citron saft salt og pebber.. jeg kommer et godt lag tun "salat" på. dertil spiser jeg en gulerod ell. jeg tror på at et godt protein og fiberrigt måltid om morgenen er med til at få en god start både i krop og sjæl... for spiser man ikke noget ordentligt om morgenen falder blodsukkeret til et faretruende lavt nivou og man har lettere ved at overtale sig selv til at spise en kage fra bageren eller andet som ikke gavner kroppen og ej heller blodsukkeret som så stiger pludseligt men desværre også falder ret hurtigt igen til et endnu lavere nivou end før kagen etc. jeg var med i et forsøg omkring blodsukker.. det var ret skræmmende... derudover vil store daglige udsving i blodsukkeret efterhånden skade kroppen... så det gælder om at indtage føde 5 - 6 gange om dagen - føde som holder blodsukkeret på et rimelig jævnt nivou.. man vil kunne mærke at man bliver mindre iritabel, får mere overskud og bedre humør og en bedre mæthedsfølelse på den behagelige måde...
holdda op... det blev vist et langt indlæg - men håber i nåede til enden...
venlig hilsen Tanja
14 år4. november 2010 kl. 12:46
CVestergaard (slettet)
Jeg spiser gerne havregrød lavet på vand. Skal det være ekstra spændende eller "crunchy" smider jeg lidt hørfrø og solsikkekerner i - smager rigtig godt og mætter lidt mere. Tager dog også længere tid at spise.
Når der er tid til det skærer jeg gerne 2-3 stykker frugt (ofte æbler og pærer, somme tider en enkelt banan) i tern og spiser dem med A38 - dét synes jeg er SUPER lækkert! Og så er det med god samvittighed :)
Når der er tid til det skærer jeg gerne 2-3 stykker frugt (ofte æbler og pærer, somme tider en enkelt banan) i tern og spiser dem med A38 - dét synes jeg er SUPER lækkert! Og så er det med god samvittighed :)
13 år2. april 2011 kl. 12:25
Jeg sad bare og funderede lidt over hvad i andre mon spiste til morgenmad :-)?
Selv spiser jeg om sommeren gerne noget net eller cantaloupe melon med en lille smule (0,25-0,5dl) cheasy 0,1 vanilje på. og en halv grovbolle med kyllingefilet.
Om så ellers spiser jeg 30g all brain med 200g cheasy 0,1 frugtyoghurt (eller andre skummetmælks-frugtyoghurter) eller havregryn med rosin, kanel, mandel og skummetmælk på eller eller en smoothie med 70-100g banan, 100g bær, lidt skummetmælk og vaniljesukker ;-)
Hvad spiser i andre??