Afstemning

Du læser en tråd i debat > off topic

re: Afstemning
Jeg vil bytte det brød man ellers skal have på ddv til frugt. Jeg gider ikke spise hverken brød eller pasta til daglig, det siger mig ikke ret meget.
Man skal jo have 4 stk frugt og 2 stk brød, som kvinde ifg ddv's kostplan, så jeg tænkte at når man kan bytte frugt til brød, så må man også kunne gøre det omvendte.
14 år13. maj 2010 kl. 22:24
Det er så der ddv skiller sig ud i forhold til de diætister/kostvejleder der går ud fra de 8 kostråd.

Sidste år gik jeg på et hold hvor vi kun måtte få 600g frugt og grønt om dagen og max 3 stk frugt. jeg troede at der ikke var noget loft over hvor meget grønt man måtte spise, men det var der iflg hende når man skulle tabe sig.

Når det er sagt så er det jo dig der taber sig og mig der kæmper en kamp med de samme kg.:-)
14 år14. maj 2010 kl. 18:40
En ddv konsulent vil helt sikkert også sige at jeg skal spise brødet, men vil lige prøve om det andet ikke giver det samme.
Jeg kan godt lide brød. Helt sikkert. Har det bare sådan at en enkelt skive rugbrød eller en halv bolle er spild af tid. Når jeg er færdig med at tabe mig og kan få lidt flere kalorier end nu, så vil jeg sikkert spise brød engang imellem igen.
14 år15. maj 2010 kl. 00:06
Med en stemme på suppekur og seks stemmer på ddv, så var det ddv der løb af med sejeren.
Jeg starter i morgen og fortsætter med at spise sådan i hvert fald indtil jeg igen er med i forhold til mit mål.
Jeg overvejer at lave en portion af suppen fra suppekuren, så jeg har hurtig adgang til grøntsager.
14 år15. maj 2010 kl. 14:40
Pøj-pøj med det! Jeg skruer selv i stedet op for motionen for at sætte fut i vægttabet nu - jeg er rigtig træt af at stå i stampe. Jeg ved at du vanskeligt kan skrue mere på den knap.

For tiden læser jeg alle vegne at fuldkorn er vejen til vægttab. Måske skulle du alligevel prøve med noget mere rugbrød?
14 år16. maj 2010 kl. 20:17
Vejen til vægttab er ikke fuldkorn ;) Vejen dertil mener jeg er at undgå hurtige kulhydrater og der er een af grundpillerne, at brød kun skal være fuldkort, hvis man skal have brød. Jeg har nu tabt mig over 10 kilo og det er på en kost med meget protein, meget grønt, en del frugt og en lille smule fuldkorn.
14 år19. maj 2010 kl. 22:08
Paa laengere sigt er det ikke en god ide at skifte hele din normale menu ud med suppe, saa jeg ville helt klart vaelge loesningen med at udskifte aftensmad med ris el. kartofler.

Held og lykke, uanset hvad du vaelger! :)

Ps. Fortael denne slanke-newbie hvad 'ddv' betyder?
14 år26. maj 2010 kl. 17:09
Det er de danske vægt konsulenter, og det er så nogenlunde efter deres principper jeg spiser nu.
14 år26. maj 2010 kl. 17:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });