Hvordan sænker jeg min fedtprocent?

Du læser en tråd i debat > off topic

re: Hvordan sænker jeg min fedtprocent?
Jeg undres. :-)
14 år15. april 2010 kl. 09:15
Hvad undre du dig over SiriS?
14 år15. april 2010 kl. 09:32
Jeg undrer mig over dine forskellige meldinger om en krop der hører til blandt de toptrimmede og samtidig er så langt fra dit mål og endnu overvægtig. Jeg kan ikke få det til at passe sammen. Du har før uddybet at det hele sidder på bagen og lårene, men du kan godt komme i et par bukser i str. 36, selv om veninden ikke rigtig tror på at det kan være rigtigt. Du har siden tabt dig en del på suppekur og med intensiv motion og du har stadig 10 kilo tilbage før du er i mål. Hvordan kan jeg ikke undres? (Jeg følger godt med, ikke?)

Selv er jeg ikke specielt slank, men jeg er normalvægtig. Jeg vil stadig gerne tabe 10-12 kg fedt. Måske kan man undre sig i lige så høj grad over det. Når jeg skriver det på den måde, ser det ihvertfald lige så 'tosset' ud som jeg synes dit mål er. Selv en elitesportsmand kan jo have brug for at tabe et par gram uden det behøver være sygeligt.

Uanset om du har brug for at tabe dig yderligere eller ej, så er dit vægttab inspirerende at følge, og jeg undskylder at jeg fiskede at få dig til at retfærdiggøre dit mål. Jeg skal for det første ikke blande mig i det, og for det andet opfører du dig da ganske sikkert helt rimeligt mod din krop.
14 år15. april 2010 kl. 13:32
Du skal ikke undskylde! Jeg tror at det er sundt at blive udfordret til at sætte tingene lidt i perspektiv.
Toptrimmet vil jeg ikke ligefrem kalde min krop, men mine mavemuskler er jeg ganske godt tilfreds med, så det var såmen bare for at vise at man ikke nødvendigvis behøver en lav fedtprocent for at have synlige mavemuskler. De skal bare trænes nok.
Min fedtprocent på 34,4 er stadig for høj i forhold til det anbefaldede for kvinder der ligger i mellem 17 og 24 % for kvinder under 30 og mellem 20 og 27 for kvinder over 30. Jeg bliver 30 i år, så jeg ligger lige på grænsen mellem de 2 grupper.
Jeg ved ikke om bilka, kvikly og H&M har specielle størrelser, men det er der jeg køber mine bukser, for jeg gider simpelthen ikke bruge for mange penge på tøj, der alligevel (forhåbentlig) ender hos røde kors inden længe. Der hænger nemlig en masse i str 34 i mit skab fra sidst jeg tabte mig. Det kunne jeg passe fra jeg vejede 55 kg.
Alt mit fedt sidder ikke på lår og bagdel, men det er det fedt jeg ønsker at tabe. Men realistisk set ryger der også fedt fra barmen. Det ved jeg godt. Da jeg vejede 86 brugte jeg en 70E i yderste hægte, nu bruger jeg en 70D i inderste hægte og inden jeg er færdig med at tabe mig ender jeg nok i en 70B ligesom sidst. Det må jeg bare tage med og så trøste mig med at jeg trods alt ikke er flad som et strygebræt og at det er noget nemmere at løbe, når barmen er mindre.
Mit mål på 50 kg er sat efter hvad jeg blev vurderet til at skulle veje, da jeg gik til vægtkontrol hos DDV. Jeg synes at der er et stort spring imellem at veje 44,9 og 62,4, men 50 - 53 kg synes jeg lyder rimmeligt til min størrelse og kropsbygning.
Jeg ved ikke hvad den store forskel på os to er. Vi er næsten lige høje, vi har næsten samme ønske vægt og vi vejer næsten det samme. Du kender jo mine kropsmål både i procent og i cm, men jeg kender ikke dine :-) Er det ikke to børn du har? Måske er det lige netop det der gør at du har mere plads i bæknet end jeg har, da jeg kun har et barn der blev taget en måned før ved kejsersnit. Så måske er jeg bare mere komprimeret end dig. ( Og om 400 g er jeg heller ikke overvægtig mere)
14 år15. april 2010 kl. 14:37
Jeg har aldrig fået min fedtprocent målt, men jeg tror bestemt at den er højere end din. Jeg er 12 år ældre end dig og ikke sportstrænet, selv om jeg er i bedre form nu end for et år siden: Jeg vejer det samme, men fylder lidt mindre.

Jeg er 160 cm høj, og min vægt har det meste af mit voksenliv ligget på 57-58 kg. Da jeg var færdig med at amme som 30-årig, vejede jeg 54 kg og havde stadig lyst til at være lidt mindre, passede en str. 36. I dag vejer jeg ca 62 kg og bruger mest tøj i str. 42. 52 kg er mit vildeste mål, og det er jo ikke meget anderledes end dit, men mit fokus er først og fremmest på at være stærk, spise sundt og have masser af energi.

Jeg har harmoniske 'timeglasmål', dvs. jeg er lige polstret over det hele, mit taljemål ligger lige over 80 cm, når fordøjelsen ellers er i orden. Dvs. jeg har ingen særlige problemområder. Til gengæld har jeg meget svært ved at tabe mig.

Hvis jeg nu skal trække emnet hen på formålet med denne tråd, så gælder det for mig om at træne mere (og især regelmæssigt) og holde igen med at spise og drikke ved de mange 'særlige lejligheder'. I det daglige synes jeg madital.dk er et fantastisk redskab.
14 år15. april 2010 kl. 20:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });