Højere forbrænding i kulde ??

Du læser en tråd i debat > off topic

re: Højere forbrænding i kulde ??
Hvis man er interesseret i tåbelige, og anoreksi-inspirerede måder at forbrænde kalorier på, så har jeg hørt, at man forbrænder 20 kcl mere i timen af at stå end af at sidde.
Kan vel inspirere nogle til at rejse sig op for ældre i bussen... ;-)
14 år8. april 2010 kl. 12:58
Ja for det er jo virkelig tåbeligt og anoreksiindspirerende at vælge at stå op i stedet for at sidde, når man kan, for at tabe sig... Nej det er det altså godt nok ikke. Det er måske bare et tegn på at man virkelig vil.
12 år25. november 2011 kl. 09:07
Jeg tror det største udbytte du får af at gå og fryse konstant, ville være udvikling af. dun. - og nej, de er ikke så fede at rende rundt med O.o
12 år25. november 2011 kl. 10:37
Jeg tænker da lidt at det med rumtemperaturen ikke er så dum. Hver morgen før vi får tændt op, går jeg rundt i ca 16 grader varme og ordner morgenmad og opvask og lign. Ofte er der ikke varmere hele formiddagen, før manden gider at tænde op fordi han fryser.

Mange har jo også langt over 20 grader i huset til hverdag, måske man skulle sætte det lidt ned. I det her milde efterår vi har haft har vi forsøgt flere gange med en enkelt optænding så der lige blive godt 22 grader i de rum med brændeovne, og så har vi ladet den gå ud igen til vi selv føler behov.

Vi er bestemt ikke mere syge end alle andre, måske tværtimod. Og tænk lige på alle de penge og co2 vi sparer.
12 år25. november 2011 kl. 10:53
Hvis du kan holde ud at hygge rundt i de 16 grader er der jo ikke noget problem der. Så kommer den lille ekstra forbrænding jo bare som en bonus.

Jeg ved bare at jeg INTET får lavet hvis jeg fryser!! Hvis jeg først er blevet kold - eks på vej hjem på cyklen - er dynen simpelthen uundgåelig, og hvis det er koldt i soveværelset, er der en god chance for at jeg ikke rigtig kommer op igen ;(
12 år25. november 2011 kl. 11:59
Jeg har læst en artikel for et års tid siden om danskernes vægtproblemer....og der blev nævnt at varmen i boligen gør os mere magelige....og dovne.

Det var debat her sidste vinter. Om vi taber os hurtigere ude i kulden....og det mente man...generelt
12 år25. november 2011 kl. 12:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });