Højere forbrænding i kulde ??

Du læser en tråd i debat > off topic

Højere forbrænding i kulde ??
Har hørt en fugl synge om, at mennesket bruger ca. 80% af den energi, der intages, på at holde varmen - Passer det? Og burde det ikke udnyttes?

Altså, har tænkt på, om det ikke ville booste forbrændingen helt viiildt meget, hvis man havde, sådan, koldere tøj på - og hvis man drak masser af kold vand, fordi kroppen jo bliver nedkølet og begynder at varme sig op igen, og hvis man sover med lagen frem for dyne og går i (forholdsvis) koldt fodtøj , og tager kolde karbade i længere tid, og .. Åh! Der er jo SÅ meget ..!

Men, -Tror i, det ville gøre nogen forskel, frem for at gøre det traditionelle: at motionere?
14 år31. marts 2010 kl. 00:03
re: Højere forbrænding i kulde ??
Nej det tror jeg ikke... Kroppen holder sig i forvejen varm hele tiden, og hvis du klæder dig i for koldt tøj og drikker masser af isvand, vil forbrændingen kun stige en lille smule men tilgengæld har du en stor chance for at blive syg... hehe
14 år31. marts 2010 kl. 08:24
Prøv at læs det her på iform.
iform.dk
14 år31. marts 2010 kl. 08:45
*suk*
Ok, ærgeligt xD
Havde lige håbet sådan ..
Mange tak for din respons. Jeg gider ikke at sove under et lagen i marts måned for ingen nytte ^^
Men jeg tror, jeg vil prøve at finde en, som ved det alligevel .. Så kan jeg skrive her, om man rent faktisk kan øge forbrændingen uden rent faktisk at være fysisk aktiv.
Tak igen ;)
14 år31. marts 2010 kl. 08:48
Ö Så ikke rdrd's indlæg. Det ser spændende ud ..!
Tar lige et kig (...)
14 år31. marts 2010 kl. 08:49
Fantastisk! Se her: (citerer fra dit link, rdx2)
Efter løbeturen er det tid for et hurtigt brusebad – og her gælder det, jo koldere, jo bedre. Du forbrænder nemlig flere kalorier, når du småfryser, end når du har det dejlig varmt og behageligt. De kolde bades effekt er rent faktisk blevet undersøgt i et forsøg, hvor deltagerne blev sat ned i 18 grader koldt vand i op til 90 minutter. Forskerne fandt, at hvilestofskiftet blev tredoblet under opholdet i det kolde vand.

Oooog ..

Rådet om at skrue ned for varmen hører nok til i den lidt mere masochistiske genre. Faktum er dog, at du forbrænder flere kalorier, når du småfryser, end når du sidder og har det lunt og godt. Selv en mindre sænkelse af rumtemperaturen vil derfor gavne din forbrænding – for slet ikke at tale om CO2- udslippet. Bliver du tilmed motiveret til at rejse dig op og slå kuskeslag eller anden fysisk aktivitet med jævne mellemrum, øges udbyttet yderligere.

14 år31. marts 2010 kl. 09:00
Så vil jeg godtnok hellere fise op og ned af trappen og sjippe i 5 minutter hver anden time.
14 år31. marts 2010 kl. 12:08
Synes at det er hvad der er på grænsen til fanatisme... hehe det er jo fint nok at slanke sig og tænke på sin forbrænding, men ligefrem at gå og fryse med vilje? Tror altså ikke at det er sundt for noget :-)
Ville også klart foretrække og anbefale en sjippetur til enhver tid
14 år1. april 2010 kl. 17:24
man bliver da åndssvag hvis man går og fryser, sover og fryser, bader og fryser osv.. (you get the point)

jeg ved ikke noget værre end at fryse og jeg ved også at jeg er enormt uoplagt når jeg går og fryser :/
14 år2. april 2010 kl. 17:26
Jeg tager emnet lidt på en anden måde. Hvis jeg fx har været i dampbad kender de fleste at man hopper i noget meget koldt vand.
Jeg selv er god til at tage et koldt bad engang imellem. Man mærker at kroppen reagerer. Det er det samme om at man skal drikke koldt om sommeren. Hvis man drikker koldt om sommeren sker der det i kropppen at den skal "varme" væsken op til kropstemperatur. Man skal helst drikke varmt om sommeren for at passe på kroppen men forbrændingen vil hellere have koldt.
Jeg starter altid dagen med et glas isvand da det skubber til min forbrænding om morgenen. :)
14 år8. april 2010 kl. 09:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });