Hej, nu er det en gammel tråd, men jeg synes jeg ville skrive alligevel. Jeg har også gennem det sidste år blevet større og større. Jeg ved det skyldes for lidt motion og forkert mad, og at de to ting hang sammen med et forkert studie jeg havde kastet mig ud i... Studiet blev droppet, men kg blev ved med at blive siddende og der kom endda et par kg mere på... Jeg skulle have det psykiske helt på plads, inden jeg nu for 14 dage siden gik på vægten for første gang i lang tid. Og jeg fik et chok... 13,6 kg mere stod den på. Jeg vidste godt jeg var blevet større, men så stor synes jeg godt nok var helt vildt... Og jeg skammer mig egentlig over at have svinet min krop så meget til... Men nu skal det heldigvis være slut :)
Som dig, så er de primære livsstilsændringer hos mig: mere frugt og grønt, mere motion og mindre af det søde... Efter at jeg er starter herinde er jeg så blevet obs på at jeg nok også skal kigge på mit protein (får for lidt) og kulhydrat forhold...
Men jeg er sikker på at det nok skal lykkes både for dig og mig, og hvor er det rart at man kan vende sine frustrationer med andre herinde :)
#12 af Frk Jakob (slettet)
Tallerkenmodellen ser smart ud - netop fordi man altid kan bruge den. Også når man ikke har en vægt ved hånden :)
Jeg vil fluks kaste mig ud i opskriftsuniverset og lede efter en opskrift på gode, grove boller - må altså have fundet en erstatning til de dér knap så fiberrige gulerodsboller :)
PS jeg er også rigtig stolt af mig selv mht. motion. Af grunde jeg ikke selv aner, kan jeg altså godt motivere mig selv mht motion, selv på dage hvor motivationen mht mad svigter. Sært - men godt :)