Tankevækkende, ikke? Tror sagtens vi kan komme med alle mulige udredninger om hvorfor og så kan man slå ig selv i hovedet med dem, og sige: føj hvor er jeg rystet, og det er for dårligt osv osv.
Men hvad kan man bruge det til????? Faren er jo at man siger, at så kan hele ens projekt bare ikke lykkes når man uden at tænke over det tager så meget på på et år. Men sandheden er jo, at du garanteret godt har vidste det inderst inde - og det er denne viden der har bragt til en erkendelse af at du må tabe dig. Og herfra handler det om at se fremad, og ikke straffe sig selv med alt det dårlige man har gjort for sin krop tilbage i tiden.
Brug denne erkendelse til at sige: ALDRIG igen vil jeg tage så meget på - ALDRIG igen vil jeg veje så meget, og find din motivation heri. Og sæt dig så dine fremadrettede mål og brug motivationen til at nå dem. Brug erkendelsen til at holde gang i din plan og at kontrolveje dig selv - de fleste anbefaler en gang om ugen. 15 kg er jo ingen katastrofe - med den rette kost og motion kan man sagtens slippe af med dem igen uden at livet skal blive en jammerdal - ja hvis du ligefrem kan finde lidt "sport" i at nå dine mål, så kan det gå hen og blive lidt "sjovt" undervejs. Husk at sætte nogle delmål undervejs og fejre dig selv når du når dem. Beløn dig selv med f.eks. noget lækkert tøj i en mindre størrelse eller måske en motionsrekvisit (tøj/ustyr) undervejs.
Noget der har virket for mig er at lave en vægttabel, så jeg kan følge med i min udvikling - og går jeg og rammer de der små perioder hvor det hele står stille, så tager jeg en af de gamle kurver frem og ser at det gjorde det også før, men på et eller andet tidspunkt rykker det igen.
Så fat mod og held og lykke.
#2 af Calle (slettet)
I maj 2007 har jeg tilsyneladende følt, at det var på tide at gøre mig klar til bikini-sæsonen.
Jeg holdt kun i 5 dage, men havde noteret min vægt for disse dage ned:
Jeg er simpeltjen i chok! Jeg vejede 15 kg mindre end jeg gør nu (Dvs kun 10 kg efter de sidste 14 dages indsats på madital :))
Hvordan kan man tage 15 kg på, på 1 år? Det er mere end 1 kg om måneden ! Og så uden at jeg har været bevidst om det? Det kan man da kalde selvbedrag og destruktiv opførsel !
Jeg kan godt huske, at jeg følte mig tyk, og gerne ville tabe mig - det må man så sige IKKE lykkedes.
Jeg er simpelthen SÅ rystet over, at der kan snige sig 15 kg på, uden at jeg egentlig føler, jeg har haft et års ædeorgie, eller var klar over HVOR slemt det stod til...
Nå, men det skal være slut.
Trængte bare, til at få luftet min frustration (madital fungerer fint som psykolog-briks ;))