Motivation til motion

Du læser en tråd i debat > motion

re: Motivation til motion
Jeg har jo også to små børn i børnehavealderen, et fuldtidsjob og en husholdning. Så jeg kan snakke med om at det er svært at finde tid til motion. Om aftenen er jeg generelt alt for træt (skal alligevel i seng ved 22-tiden og når børnene så ofte først sover kl 20 - så er der jo ikke meget tid, hvis man også skal passe sin omgangskreds og manden). Den nærmeste fitnesscenter ligger en halv times køretur væk i bil.

Så jeg har valgt at have 3 bestemte ting som ligger fast. En times step mandag aften og 2x24 minutters cykling på motionscykling i arbejdstiden hhv tirsdag og torsdag. Og hvis jeg så kan finde tiden og lysten, så løber jeg i weekenden. Det har jeg ikke gjort til en fast ting, fordi jeg vil hellere have den gode samvittighed når det lykkedes mig at komme afsted end den dårlige når det ikke lykkedes mig.

Til foråret vil jeg cykle på arbejde fra tirsdag - fredag.

Det hjælper gevaldigt at have faste ting. Især fordi familien ved, at nu skal mor altså afsted. Det kan de indrette sig efter. Det er noget sværere hvis man gør det ad hoc - for så har jeg i hvert tilfælde en tendens til at udsætte det indtil det ikke længere kan lade sig gøre fordi der hele tiden kommer noget i vejen.
17 år22. november 2007 kl. 09:40
re: Motivation til motion
Du har fuldstændig ret!
17 år22. november 2007 kl. 10:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });