#12 af bruger slettet
Tager på af træning
Du læser en tråd i debat > motionbruger slettet
re: Tager på af træning
Jeg har været inde og taste det ind jeg normalt spiser i løbet af en dag og kan se at det slet ikk er i nærheden af at være nok, så måske er det det der har været galt :)
11 år14. marts 2013 kl. 18:42
bruger slettet
Det kan det helt bestemt, hvis man ikke spiser nok - får man ikke nok ud af anstrengelserne :-)
11 år14. marts 2013 kl. 18:45
bruger slettet
Tusinde taak for formlen fedania og taak for svarende :) .. Så er jeg klar til at ti dengas med kalorie tællingen herinde fra i morgen af :)!
11 år14. marts 2013 kl. 18:51
fedania
Jeg antager, at du træner fordi du gerne vil have at den vægt du taber hovedsageligt er fedt. Hvis det er tilfældet, så er det værd at huske på, at din krop har brug for ca. 2g protein pr. kg kropsvægt for at vedligeholde musklerne under et vægttab. Så du bør satse på at indtage omkring 160g protein hver dag.
11 år14. marts 2013 kl. 19:01
Kcal pr. dag = (10,0 * vægt i kg) + (6,25 * højde i cm) - (5,0 * alder i år) - 161
I dit tilfælde (78 kg, 164 cm og 22 år) bliver det:
780 + 1050 - 110 - 161 = 1559.
Dette er som sagt hvilestofskiftet - altså det din krop har brug for, hvis du lå i koma og ikke bevægede dig overhovedet en hel dag.
Jeg vil tro, at din aktivitetsfaktor (uden din træning) ligger på 1,3 eller 1,4 - hvilket betyder at du i løbet af dagen - uden at indregne din træning - forbrænder op imod 2183 kcal.
Personligt ville jeg sigte efter at spise mellem 1600 og 1700 kcal om dagen - det vil (uden at tage højde for hvor meget du forbrænder til træning) give dig et vægttab på ca. ½ kg om ugen. Når træningen bliver regnet ind, vil det sandsynligvis ligge mellem ½ og 1 kg om ugen.
Jeg kunne læse i en anden tråd, at du ikke rigtigt har tænkt over hvad du har spist, men bare spist hvad du mente var sundt - det er en rigtig god øvelse at taste det ind du har spist, for at se sort på hvidt om det har været sundt. Da jeg gjorde noget lignende blev jeg meget overrasket. Jeg tænkte fx at jeg spiste en fornuftig mængde aftensmad og når jeg valgte fuldkornspasta var det da et sikkert "sundt valg" - men i realiteten spiste jeg til aftensmåltidet ofte mere end jeg kunne tillade mig at spise en hel dag pga. energitætheden i eksempelvis pasta.